Didactic Innovations in Academic Mathematics DIAM | Innowacje dydaktyczne w matematyce akademickiej - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja Didactic Innovations in Academic Mathematics DIAM | Innowacje dydaktyczne w matematyce akademickiej

Data wydarzenia

24 czerwca 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Program Konferencji DIAM 2024

8:45 – 9:15

Rejestracja na Konferencję - Budynek CNM/CM, hol - poziom 0

 

Uroczyste otwarcie Konferencji – Audytorium nr 8 – Budynek CNB/CM

9:15 – 9:30

Przywitanie Uczestników - JM Rektor Politechniki Gdańskiej 

 

Sesja plenarna I – Audytorium nr 8 – Budynek CNB/CM

Prowadząca: Magdalena Musielak

9:30 – 10:00

Ivona Grzegorczyk
(California State University Channel Islands)

Współczesne metody nauczania matematyki na uniwersytetach amerykańskich

10:00 – 10:30

Ewa B. Weinmüller
(Vienna University of Technology)

Is my teaching innovative?

 

10:30 – 11:10

Pamiątkowe zdjęcie Uczestników Konferencji

Przerwa kawowa

 

Sesja tematyczna I - Audytorium 2 – Budynek WETI  A

Prowadząca: Magdalena Łapińska

11:15 – 12:00

Radosław Baziak, Tomasz Daruk, Jacek Lebiedź, Dorota ŻarekKarol Żyra
(Politechnika Gdańska, WETI, CM)

Wirtualny escape room z zakresu matematyki

 

Sesja plenarna II - Audytorium nr 8 – Budynek CNB/CM

Prowadzący: Jacek Stańdo

12:15 – 12:30

Alina Guzik
(Politechnika Gdańska, WZiE)

Aktualne trendy w szkolnictwie wyższym na świecie

12:30 – 12:45

Małgorzata Komisarska, Agnieszka Niedziałkowska
(Politechnika Łódzka, CMF)

Nuda nudzie nierówna, czyli trochę psychologii w nauczaniu matematyki

12:45 – 13:00

Jakub Kabat
(Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, IM)

Potencjał Matematycznej Wideomani

13:00 – 13:15

Marek Małolepszy
(Politechnika Łódzka, CMF)

Od halucynacji do rzetelnych rozwiązań: Jak wykorzystać ChatGPT w nauczaniu matematyki

 

13:15 – 13:45

Sesja plakatowa - sala 106, Budynek CNB/CM

Prowadząca: Katarzyna Kujawska

 

Radosław Baziak,
Tomasz Daruk, Michał Fludra,
Jacek Lebiedź,
Dorota Żarek,
Karol Żyra

(elektroniczny)
(Politechnika Gdańska, WETI, CM)
Wirtualny escape room z zakresu matematyki

Magdalena Kucharska,
Monika Perl

(papierowy)
(Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, SM)
Algebrokalipsa grywalizacja na platformie Moodle

Magdalena Łapińska,
Anna Niewulis

(elektroniczny)
(Politechnika Gdańska, CM)
Innowacyjne nauczanie matematyki oczami studentów oraz nauczycieli akademickich

Rajmund Stasiewicz
(elektroniczny)
(Politechnika Białostocka, WI)
Ile jest matematyki w matematyce?

 

13:45 – 14:30

Przerwa na lunch

 

Sesja tematyczna II - Audytorium nr 8 – Budynek CNB/CM

Prowadząca: Agnieszka Bartłomiejczyk

14:30 – 14:45

Tomasz Kopczewski
(Uniwersytet Warszawski, WNE)

Myśl, nie trać czasu na żmudne obliczenia! Implementacja postulatów Felixa Kleina w nauczaniu mikroekonomii za pomocą oprogramowania CAS Maxima

14:45 – 15:00

Artur Wachowicz
(Politechnika Łódzka, IM)

Dostosowanie kształcenia matematycznego do specyfiki kierunku na przykładzie wybranych kierunków prowadzonych w Politechnice Łódzkiej przypisanych do dyscypliny matematyka

15:00 – 15:15

Izolda Gorgol, Ewa ŁazukaPaweł Wlaź
(Politechnika Lubelska, WMiIT)

Analiza potrzeb i doświadczeń studentów Politechniki Lubelskiej w zakresie innowacyjnych metod prowadzenia zajęć na przedmiotach matematycznych

 

Sesja tematyczna III - Sala 105 – Budynek CNB/CM

Prowadząca: Anna Niewulis

14:30 – 14:50

Iwona Mokwa-Tarnowska
(Politechnika Gdańska, CJO)

Potęga Technologii Internetowych w Nauczaniu Matematyki po Angielsku prowadzenia zajęć na przedmiotach matematycznych

14:50 – 15:05

Marta Kornafel
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)

Teaching Mathematics in English tracks - challenges and good practices.

15:05 – 15:15

Anita Dąbrowicz-Tlałka, Magdalena Musielak
(Politechnika Gdańska, CM)

Wykorzystanie przez studentów studiów I stopnia aplikacji do obliczeń oraz portali społecznościowych na przedmiotach matematycznych

 

Sesja plenarna III - Audytorium nr 8 – Budynek CNB/CM

Prowadząca: Ewa Pawłuszewicz

15:25 – 15:35

Jacek Stańdo
(Politechnika Łódzka, CMF)

Czas reakcji (response time) na zadane pytanie w zakresie matematyki

15:35 – 15:50

Daniel Wójcik
(Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, IM)

Innowacyjne prace dyplomowe z dydaktyki matematyki w Instytucie Matematyki UKEN

15:50 – 16:05

Andrzej Giniewicz
(Politechnika Wrocławska, WM)

O interakcjach nowoczesnych technologii informacyjnych z nauczaniem matematyki i statystyki

16:05 – 16:15

Agnieszka Bartłomiejczyk, Brygida Mielewska
(Politechnika Gdańska, WFTiMS)

Tutoring rówieśniczy jako skuteczna metoda wspierania procesu uczenia się

16:15 – 16:25

Dorota Krawczyk-Stańdo
(Politechnika Łódzka, CMF)

Metody aktywizacji studentów na zajęciach z matematyki

 

Zamknięcie Konferencji – Audytorium nr 8 – Budynek CNB/CM

Prowadząca: Anita Dąbrowicz-Tlałka

16:25 – 16:30

Plany na przyszłość, nowa inicjatywa dydaktyczno-badawcza.
Zaproszenie na OKNMUT 2025 i kolejną edycję DIAM 2026

 

Na Konferencji wystąpią m.in.

dr Agnieszka Bartłomiejczyk, prof. uczelni, Politechnika Gdańska

Agnieszka Bartłomiejczyk aktywnie angażuje się w popularyzację matematyki, zarówno wśród studentów, jak i społeczności lokalnej. Organizuje warsztaty, wykłady oraz spotkania popularnonaukowe, które mają na celu pokazanie praktycznych zastosowań matematyki w codziennym życiu, zwlaszcza w biologii i medycynie. Jako przewodnicząca Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia podejmuje działania mające na celu podnoszenie standardów nauczania i wspieranie inicjatyw mających na celu doskonalenie jakości edukacji na Politechnice Gdańskiej. Jest kierownikiem dwóch grantów URANIUM oraz grantu TECHNETIUM, które stanowią element realizacji zadań IDUB w zakresie podniesienia jakości kształcenia studentów i doktorantów. Jako opiekun, wspiera działania Naukowego Koła Matematyki Studentów PG, które mają na celu integrowanie studentów zainteresowanych matematyką oraz organizowanie seminariów, które promują rozwój naukowy wśród studentów.

Język wystąpienia: polski

 

dr Anita Dąbrowicz-Tlałka, prof. uczelni, Politechnika Gdańska

Autorka wielu publikacji oraz wystąpień na krajowych i międzynarodowych konferencjach z zakresu szeroko pojętej edukacji, kompleksowego budowania środowiska e-learningowego na uczelniach oraz analiz związanych ze wspieraniem rozwiązaniami technologicznymi procesu nauczania i uczenia się. Doktor nauk matematycznych, profesor uczelni, biorący aktywny udział w tworzeniu, i przez wiele lat rozwijaniu, centrum dydaktycznego związanego z edukacją matematyczną na Politechnice Gdańskiej, a od 2006 do 2022 zastępca dyrektora ds. rozwoju dydaktyki w tej jednostce. Członek zespołu analizującego i planującego edukacyjne rozwiązania technologiczne na etapie tworzenia ustaleń federacyjnych Uczelni Fahrenheita. Liderka lub członek zespołów (w tym w ramach prac przy MNiSW oraz ds. tworzenia polskiej platformy edukacyjnej NAVOICA prowadzonego przez MNiSW, Fundację Młodej Nauki, OPI - Państwowy Instytut Badawczy i KRASP) realizujących projekty edukacyjne, związane np. z egzaminami online, tworzeniem zasobów edukacyjnych, wyznaczaniem standardów jakościowych związanych z nauczaniem zdalnym, wykorzystaniem VR w edukacji matematycznej. Liderka zespołu, dzięki któremu powstała konferencja e-Technologie w Kształceniu Inżynierów (od 2015 współorganizowana przez PG i AGH). Ekspert merytoryczny i współtwórczyni kanału YT Centrum Matematyki oraz profilu na FB tej jednostki. Pomysłodawca i liderka zespołu realizującego w Centrum Matematyki projekty #MathFlash i #MathPics oraz promującego popularyzację otwartych zasobów edukacyjnych tworzonych przez pracowników CM PG. Współautorka skryptów z matematyki dla studentów uczelni technicznych oraz podręcznika „The Big Book of Online Education”. Obecnie prace dydaktyczno-badawcze koncentruje na problematyce edukacji matematycznej ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania technologii (w tym opartej na AI), a jej zainteresowania naukowe dotyczą głównie tematyki nauczania matematyki na poziomie akademickim ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki uczelni o profilu technicznym.

Język wystąpienia: polski

 

dr inż. Andrzej Giniewicz, Politechnika Wrocławska

Z wykształcenia matematyk i statystyk, z zamiłowania dydaktyk. Od 15 lat prowadzi zajęcia z pogranicza informatyki i matematyki lub statystyki głównie dla kierunków matematycznych Wydziału Matematyki Politechniki Wrocławskiej a od 14 lat jest opiekunem Koła Naukowego Statystyki Matematycznej “Gauss”. Pozostaje w kontakcie z obecnymi w życiu wymogami i problemami do rozwiązania, wcielając się w rolę konsultanta i analityka danych. Promotor 73 zrealizowanych praktycznych prac inżynierskich, licencjackich oraz magisterskich z matematyki. Autor ośmiu kursów informatycznych i statystycznych na pierwszym i drugim stopniu obecnego programu studiów matematycznych na Wydziale Matematyki Politechniki Wrocławskiej. Wykorzystuje informatykę jako pomocne narzędzie w dydaktyce. Współprojektant i implementator dwóch platform wspierających edukację na kursach informatycznych i statystycznych od 2018 roku. Współautor książki “Zrozumieć matematykę z pakietem Sage”, proponującej rozrywkowe podejście do uczenia matematyki z pakietem na poziomie szkół średnich. Dawniej reprezentant uczelni na zawodach informatycznych, zarazem stały jak i okazjonalny współtwórca różnych programów open source, programuje przez ponad ¾ swojego życia. Zwolennik silniejszej integracji technologii informacyjnych w kursach czekających przyszłych studentów matematyki. Zainteresowany modelami matematycznymi i statystycznymi pomagającymi optymalizować proces uczenia się, zapamiętywania oraz pozwalającymi na precyzyjną diagnozę poziomu opanowania materiału.

Język wystąpienia: polski

 

prof. Ivona Grzegorczyk,  California State University Channel Islands (CSUCI), USA

Dr. Ivona Grzegorczyk received her Ph.D. in Mathematics from the University of California Berkeley in 1990, and holds MS degree form Warsaw University, Poland.
Dr. Grzegorczyk's interests include the fields of Algebraic Geometry (especially vector bundles on algebraic curves) and Mathematics Education (especially the connection between fine arts and mathematical reasoning). She is the author of the book Mathematics and Fine Arts (2000), educational book Al Zebra explains Algebra (2010) and many research papers in the areas of algebraic geometry, educational games and mathematics education.
Dr. Grzegorczyk has worked at Stanford University, the Oregon State University, the University of Massachusetts, Warsaw University (Poland), Henri Poincare Institute (France) and the University of Liverpool (England) among others. She has lectured nationally and internationally, traveled widely and speaks several foreign languages.

Język wystąpienia: polski

 

Alina Guzik, Politechnika Gdańska

ekspertka w dziedzinie cyfrowej i nowoczesnej edukacji, starszy menedżer produktu, projektantka, certyfikowany metodyk e-learningu, specjalistka ds. innowacji i rozwoju. Jest autorką kilkunastu wielokrotnie nagrodzonych cyfrowych produktów edukacyjnych wdrożonych na rynkach międzynarodowych oraz światowej klasy innowacji nagrodzonej grantem NCBiR. Współautorka projektów edukacyjnych finansowanych z programów Erasmus+, Horyzont, POWER i NAWA oraz wielu publikacji, w tym: „The Book of Trends in Education” (nagrodzonej przez Stowarzyszenie Wydawców Amerykańskich), „The Big Book of Online Education”, „Pieprzyk Pypcio Znamienity” (książki edukacyjnej dla dzieci z obszaru profilaktyki nowotworowej). Jest projektantką kursów e-learningowych, aplikacji mobilnych, platform edukacyjnych, interaktywnych podręczników, wideo wykładów. Autorka publikacji popularnonaukowych i bloga www.alinaguzik.com. Prowadzi badania naukowe w obszarze edukacji cyfrowej, e-learningu, nowoczesnych metod dydaktycznych, innowacji oraz rozwoju nowych produktów.

Język wystąpienia: polski

 

dr Jakub Kabat, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Dr nauk matematycznych, adiunkt dydaktyczny w Instytucie Matematyki UKEN w Krakowie, zaangażowany w organizację (prowadzący warsztaty, zajęcia, pełniący funkcje członka jury itp.) wielu wydarzeń popularyzujących matematykę, takich jak Małopolska Noc Naukowców (lata 2016-2020), Euro-Math (2018), Uniwersytet Dzieci i Rodziców (UKEN, od 2020), Festiwal Matematyki (UKEN, 2020), projekt Eksploratorium twórczej matematyki (2018-2020), projekt Kompetentny nauczyciel - mistrz i wychowawca (2020). Od 2021 roku prowadzący zajęcia z matematyki dla uczniów szczególnie zainteresowanych matematyką oraz członek jury (Małopolski Konkurs Prac matematycznych) z ramienia Centrum Młodzieży im. dr Henryka Jordana w Krakowie. Inicjator i współorganizator konkursu „Matematyczna Wideomania, czyli Matematyka okiem Sympatyka”, realizowanego z ramienia Instytutu Matematyki UKEN (Finał II Edycji Konkursu – czerwiec 2024).

Język wystąpienia: polski

 

dr hab. Tomasz Kopczewski, Uniwersytet Warszawski

Tomasz Kopczewski jest adiunktem na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jego główne obszary zainteresowań to nauczanie i badania w dziedzinie mikroekonomii obliczeniowej. Na przestrzeni lat opracował metodologię nauczania o nazwie "Poznaj Samego Siebie". Metoda ta łączy ekonomię eksperymentalną/behawioralną, narzędzia Data Science, obliczania symboliczne, symulacje Monte Carlo, fizykę, filozofię i etykę. Tworzy połączenia między heterodoksyjnymi i ortodoksyjnymi szkołami ekonomii, kreując spójny program edukacyjny i badawczy.

Język wystąpienia: polski

 

dr Marta Kornafel, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Dr Marta Kornafel is an Assistant Professor at Department of Mathematics at Krakow University of Economics (KUE). She received her PhD in Mathematics from Jagiellonian University. Since many years Dr Kornafel has participated in activities popularizing mathematics among young people. She is the member of the Jury in “Zobaczyć Matematykę” competition (AGH). Member of the Executive Board in Polish Mathematical Society (PTM), and PTM Commission of Teaching Mathematics in Nonmathematical Studies. Member of the Senate at KUE and Senate Commission of Education. Moreover, Dr Kornafel is certified academic tutor and e-teacher. She participated as a tutor in the Ministry of Education program Masters of Didactics (2019-2023). Her teaching process is based on active participation of students and e-learning activities.

Język wystąpienia: polski

 

dr Dorota Krawczyk-Stańdo, Politechnika Łódzka

Dr nauk matematycznych, mgr informatyki. Jest adiunktem w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Absolwentka Uniwersytetu w Utrechcie (Holandia). Od siedmiu lat pełni funkcję kierownika zespołu matematyków na Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska. Od 2015 roku współpracuje z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Łodzi jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminatorów. To autorka publikacji w zakresie edukacji matematycznej. Jest współautorką e-podręczników do matematyki tworzonych w ramach Projektu: „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”, w latach 2012 – 2015, w ramach POKL, Priorytet III, Działanie 3.3. Liderem Projektu było: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ośrodek Rozwoju Edukacji a partnerami: Politechnika Łódzka, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Grupa Edukacyjna S.A, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe. Prowadzi zajęcia z matematyki na pierwszym i drugim roku studiów pierwszego stopnia. W pracy ze studentami wprowadza aktywne metody nauczania, elementy e-learningu i AI. Brała udział w wielu konferencjach naukowych krajowych i zagranicznych oraz uczestniczyła w komitetach naukowych, programowych, organizacyjnych konferencji.

Język wystąpienia: polski

 

dr inż. Jacek Lebiedź, prof. uczelni, Politechnika Gdańska

Jacek Lebiedź uzyskał tytuł magistra inżyniera informatyka na Wydziale Elektroniki Politechniki Gdańskiej i tytuł magistra matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Gdańskiego oraz stopień doktora nauk technicznych w zakresie informatyki na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, gdzie pracuje obecnie na stanowisku profesora uczelni. Jego zainteresowania naukowe ewoluowały od grafiki komputerowej oraz przetwarzania i rozpoznawania obrazów do rzeczywistości wirtualnej, której różne zastosowania na tyle go zafascynowały, że aktualnie współpracuje w tym zakresie z przedstawicielami różnych dyscyplin naukowych, takich jak architektura, chemia, edukacja, historia, inżynieria mechaniczna, kryminalistyka, matematyka, medycyna, szkolenie wojskowe i psychologia. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu publikacji krajowych i zagranicznych w czasopismach, materiałach konferencyjnych i monografiach naukowych oraz uczestnikiem kilku krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Jest ponadto inicjatorem utworzenia Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej, którym obecnie kieruje i w którym udało się do tej pory opracować sto kilkadziesiąt różnych aplikacji rzeczywistości wirtualnej. Kilka z nich dotyczy zastosowań związanych z matematyką: kostka Mengera, nawigacja w przestrzeni 4D, nawigacja w przestrzeni 3D o geometrii nieeuklidesowej, geometria żółwia sterowana rozwinięciem liczby pi, wirtualny escape room z matematyki.

Język wystąpienia: polski

 

dr Ewa Łazuka, prof. PL, Politechnika Lubelska

Doktor nauk matematycznych, profesor Politechniki Lubelskiej. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Kierownik Katedry Matematyki Stosowanej, Prodziekan ds. studenckich w Wydziale Matematyki i Informatyki Technicznej Politechniki Lubelskiej, członek Polskiego Towarzystwa Matematycznego oraz sekretarz Komisji PTM ds. Nauczania Matematyki na Kierunkach Niematematycznych Szkół Wyższych.

Od kilkunastu lat zaangażowana w działania popularyzujące matematykę oraz promocję Politechniki Lubelskiej. Współautorka programów nauczania oraz ich kolejnych modyfikacji na studiach pierwszego i drugiego stopnia na kierunkach matematyka oraz inżynieria i analiza danych. Jako wieloletni członek Wydziałowej Komisji ds. Kształcenia, a obecnie Senackiej Komisji ds. Kształcenia podejmuje działania podnoszące jakość edukacji w Politechnice Lubelskiej, w szczególności w zakresie nauczania matematyki. Uczestnik i współorganizator kilku konferencji dydaktycznych. Jako kierownik katedry i prodziekan aktywnie wspiera działania kół naukowych w Wydziale. Autorka i współautorka publikacji z zakresu matematyki dyskretnej, matematyki aktuarialnej, zastosowań metod matematycznych w inżynierii środowiska, a także dydaktyki matematyki.

Język wystąpienia: polski

 

dr Marek Małolepszy, prof. PŁ, Politechnika Łódzka

Doktor nauk matematycznych, profesor Politechniki Łódzkiej, kierownik Zespołu Dydaktycznego Matematyków w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej (CMF) dla Wydziałów: Mechanicznego oraz Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska, a także Centrum Kształcenia Międzynarodowego, koordynator platformy edukacyjnej WIKAMP w CMF.

Pasjonat dydaktyki i nowoczesnych, ale przede wszystkim dobrych (tu można długo pisać co to oznacza) metod kształcenia. Członek Komitetów Naukowych i uczestnik konferencji z zakresu dydaktyki. Laureat wielu nagród za osiągnięcia dydaktyczne. Jego praca jako nauczyciela akademickiego jest doceniana przez studentów – 8-krotnie został zwycięzcą konkursu na Najlepszego Nauczyciela (w tym 7 razy z rzędu) organizowanego przez Samorząd Studencki PŁ. Zdobywca Diamentowego Tytułu Najlepszego Nauczyciela PŁ. Ekspert zewnętrzny II edycji konkursu Laur Dydaktyka AGH w Krakowie. Członek Jury Ogólnopolskiego Finału Konkursu Explory w Gdyni. Laureat Ogólnopolskiego Konkursu „Wiedza z pasją. Promujemy młodych naukowców”. Wielokrotnie otrzymał nagrody Rektora Politechniki Łódzkiej za osiągnięcia w pracy dydaktycznej, organizacyjnej i naukowej. Powołany przez Ministra Cyfryzacji jako specjalista w zakresie e-learningu w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli akademickich z zakresu metod nauczania.

Popularyzator nauki, w szczególności matematyki. Pomysłodawca i koordynator merytoryczny bicia Rekordu Guinnessa w najdłuższym rozwinięciu liczby Pi (wydarzenie to zajęło 2. miejsce w konkursie Genius Universitatis 2020 organizowanym przez Fundację Perspektywy). Uczestnik wielu projektów popularyzujących naukę organizowanych przez PŁ m.in. Wiedzą co mówią, Posłuchaj eksperta, gospodarz cyklu #EKOlogicznie z PŁ.

Język wystąpienia: polski

 

dr Iwona Mokwa-Tarnowska, Politechnika Gdańska

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. E-learningiem zajmuje się od 1999 roku, kiedy otrzymała dyplom organizatora szkoleń na odległość wydany przez Heriot-Watt University w Edynburgu. Specjalizuje się w metodyce prowadzenia zajęć w środowisku online oraz kursów tradycyjnych wspomaganych narzędziami internetowymi. Prowadzi badania dotyczące efektywności uczenia się i nauczania w środowisku edukacyjnym stworzonym przy pomocy technologii internetowych. Szczególnie interesują ją struktury wsparcia, zwiększanie zaangażowania i motywacji studentów, metody gwarantowania jakości oraz kształtowanie interaktywnego środowiska edukacyjnego. Jako członek Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego brała udział w przygotowaniu wskazówek dla Polskiej Komisji Akredytacyjnej dotyczących sposobu oceniania zajęć online. W zarządzie SEA nadzoruje tworzenie procedur certyfikacyjnych oraz konsoliduje prace zespołów oceniających. Dla Fundacji Młodej Polski opracowała założenia metodyczne kursów typu MOOC. Jest autorką licznych artykułów naukowych z zakresu e-learningu oraz podręcznika E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim: Wskazówki metodyczne, pokazującego, jak tworzyć aktywizujące zajęcia online. Recenzowała artykuły do polsko i anglojęzycznych czasopism naukowych oraz kursy na platformie Navoica.

Język wystąpienia: polski

 

dr Magdalena Musielak, Politechnika Gdańska

Magdalena M. Musielak tytuł magistra z matematyki zdobyła na Uniwersytecie Gdańskim, a magistra z zakresu matematyki stosowanej na Tulane University (Department of Matematics). Doktorat z matematyki obroniła również na Tulane University (Department of Matematics), a potem przez 6 lat pracowała na The George Washington University. Po powrocie do Polski, od  2013 roku, jest pracownikiem Centrum Matematyki Politechniki Gdańskiej, od 2017 zastępcą dyrektora, a od 2022 dyrektorem tej jednostki. 

Doświadczenia dydaktyczne na uniwersytetach amerykańskich pozwalają jej na wprowadzenie wielu innowacji w nauczaniu matematyki. Zaangażowana jest w wiele projektów edukacyjnych związanych z tworzeniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz wykorzystaniem oprogramowania do obliczeń inżynierskich na zajęciach z matematyki dla studentów kierunków technicznych. Bierze udział w konferencjach związanych z edukacją matematyczną i jest autorką publikacji w tym zakresie. 

Język wystąpienia: polski

 

dr inż. Agnieszka Niedziałkowska, Politechnika Łódzka

Doktor nauk matematycznych, adiunkt w grupie pracowników dydaktycznych.

Kierownik Zespołu dydaktycznego ds. współpracy ze szkołami patronackimi. Zaangażowana w promocję Politechniki Łódzkiej wśród uczniów liceów ogólnokształcących z terenu województwa łódzkiego. Od roku 2010 organizuje Tydzień z matematyką i fizyką (od dwóch lat tydzień z matematyką, fizyką i chemią) dla uczniów liceów ogólnokształcących, objętych patronatem Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej.

Od dwóch lat również nauczycielka matematyki w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej w Poddębicach.

Autorka publikacji oraz wystąpień konferencyjnych z zakresu kształcenia studentów i uczniów szkół średnich. Współautorka podręczników, m.in. skryptu dla studentów „Matematyka dla studentów politechnik, teoria, przykłady, zadania z wykorzystaniem pakietów matematycznych”, „Badanie funkcji – teoria i przykłady”. Stosuje najnowsze technologie informacyjne w nauczaniu matematyki na poziomie akademickim oraz najnowsze metody nauczania matematyki również w liceum ogólnokształcącym.

Język wystąpienia: polski

 

dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ, Politechnika Łódzka

Dr nauk matematycznych, profesor PŁ, zastępca Dyrektora Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Absolwent Uniwersytetu w Utrechcie (Holandia).

Koordynator rządowego projektu: „e –podręczniki do kształcenia ogólnego” w zakresie matematyki i informatyki. Rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej - podręczników szkolnych w zakresie matematyki i informatyki (recenzent ponad 100 podręczników).  W latach 2008-2014 powołany przez Ministra Edukacji Narodowej na Wiceprzewodniczącego Kapituły do Spraw Profesorów Oświaty. 

Kierownik ponad 30 projektów unijnych o łącznej wartości ponad 10 milionów euro. Obecnie kieruje również projektem finansowanym z programu Erasmus + „Models for Teaching Three-Dimensional Geometry Using Virtual Reality - Math3DGeoVR”.

Nagrody:

  • „Naukowiec Przyszłości 2023”
  • Symbol Naukowca Roku 2023
  • Ambasador Innowacyjności, uhonorowany przez  Europejski Ośrodek Rozwoju Gospodarki.
  • Nominowany przez Europejski Ośrodek Rozwoju Gospodarki do nagrody Champion Biznesu.

Język wystąpienia: polski

 

dr Artur Wachowicz, prof. PŁ, Politechnika Łódzka

Doktor nauk matematycznych, zatrudniony w Instytucie Matematyki Politechniki Łódzkiej od roku 1996, obecnie na stanowisku profesora uczelni. Aktualnie jest przewodniczącym Rady Kierunków Studiów Matematyka Stosowana oraz Aktuariat i Analiza Finansowa. Pełni także od roku 2012 funkcję zastępcy dyrektora Instytutu Matematyki PŁ ds. kształcenia. Jest autorem lub współautorem kilkunastu publikacji w międzynarodowych czasopismach naukowych, w tym rozdziału w monografii, był również promotorem pomocniczym w przewodzie doktorskim. Pod jego opieką promotorską prace dyplomowe magisterskie i licencjackie napisało ponad 40 studentów kierunków matematyka i matematyka stosowana PŁ. Organizator lub współorganizator wielu wydarzeń o charakterze popularyzatorskim z zakresu matematyki i jej zastosowań, zarówno wśród społeczności studenckiej, jak i wśród nauczycieli uczniów szkół ponadpodstawowych.

Język wystąpienia: polski

 

prof. Dr. Ewa B. Weinmüller, Vienna University of Technology,  Austria

Ewa B.Weinmüller has been a member of the Analysis and Scientific Computing Department at the TU Wien, Vienna University of Technology, since 1977. She studied mechanical engineering at the University of Technology in Poznan, Poland, and obtained her MSc degree in 1974. After moving to Austria in 1975 she continued her studies in technical mathematics and physics at the University of Vienna and Vienna University of Technology, which she completed in 1979 with a PhD degree advised by Hans J. Stetter.

She was a visiting professor at the Simon Fraser University in Burnaby BC, the Imperial College in London, the University of Bari, in Bari, Italy, and Palacky University in Olomouc, Czech Republic as well as at numerous Summer Schools in Mongolia and the Philippines.

Until 2015 she was the coordinator and spokeswoman of the Research Unit Numerics and Simulation of Differential Equations at the TU Wien. Her research interests are analysis and numerical treatment of ordinary differential equations with singularities, especially a-posteriori error estimates, defect correction algorithms, mesh adaptivity in the context of boundary value problems in ordinary differential equations, differential algebraic equations, and software development in Matlab. She is the author and co-author of more than hundred fifty scientific publications. Recently, she obtained two Best Teacher Awards.

Język wystąpienia: angielski

 

dr Daniel Wójcik, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Dr Daniel Wójcik is a researcher working directly in Math Education and an active high school teacher. Researcher in Education of Mathematics (PhD). Since 2006 to 2008 teacher in a primary school in Cracow. Since 2008 until now teacher at a high school in Cracow. Since 2017 researcher at the Pedagogical University of Cracow. Author of 10 articles and one monography on education. Promoter of the BYOD method. Specialist in the peer instruction learning approach. Member of the District Examination Commission, instructor of examiners in the national competences exams (matura). Direct trainer of about 40 perspective teachers as mentor of their practicum terms. Active participant of numerous international events including the International Congresses of European Research in Mathematics Education and European Conferences on Social Network.

Innovative dissertations in the didactics of mathematics at the UKEN Institute of Mathematics

I will talk about the implementation of an innovative idea, which resulted in dissertations in the didactics of mathematics that are a set of educational materials in the form of videos. I will try to briefly present the theoretical framework of the project, its progress and practical relevance. I will conclude with a demonstration of a sample of these educational materials.

Język wystąpienia: polski

 

mgr inż. Dorota Żarek, Politechnika Gdańska

Absolwentka Politechniki Poznańskiej. Zawodowo związana z Centrum Matematyki Politechniki Gdańskiej. Pasjonatka e-learningu, aktywnie zaangażowana w popularyzację matematyki wśród społeczności szkolnej i akademickiej. Współpracuje z młodzieżą w ramach projektów: „Zdolni z Pomorza”, Politechnika Wielu Pokoleń”, „Bałtycki Festiwal Nauki”, „Politechnika Talentów” oraz konkursie matematycznym „Od szkolniaka do żaka”. Kierownik trzech grantów programu Uranium Supporting Cooperation with High Schools, którego celem jest wspieranie współpracy uczelni ze szkołami średnimi, głównie spoza Trójmiasta, wyłaniającymi najzdolniejszych absolwentów jako przyszłych studentów Politechniki Gdańskiej. Autorka wielu publikacji i wystąpień na konferencjach krajowych związanych z zastosowaniem oprogramowania GeoGebra do wizualizacji zagadnień matematycznych, e-learningu wspierającego nauczanie matematyki na uczelni technicznej. Współpracuje z zespołem Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej Wydziału ETI w ramach projektu współpracy ze szkołami oraz projektu badawczego dla studentów.

Język wystąpienia: polski

 

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu!