VIII Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”
Politechnika Gdańska 2-3 czerwca 2023 r.
PROGRAM KONFERENCJI
2 czerwca 2023 r. (piątek) |
||||
10.00-11.30 |
Rejestracja, gorąca kawa na powitanie |
|||
11.30-12.00 |
Otwarcie Konferencji |
|||
12.00-12.30 |
Wykład otwarcia: Uniwersytet domieszkowany turkusem, Krzysztof Leja |
|||
12.30-13.00 |
Gra integracyjna |
|||
13.00-13.30 |
Studencki wykład otwarcia: Czego pragną studenci? Studenckie spojrzenie na efektywne kształcenie, Szymon Krawczuk |
|||
13.30-14.30 |
Lunch |
|||
14.30-16.00 |
Sesja Ideatorium I |
|||
|
Moderacja: Agnieszka Chrząszcz |
|||
|
Jak drobna zmiana modelu pracy ze studentami może wywołać lawinę pozytywnych konsekwencji? Przykład seminarium dyplomowego, Tomasz Kamiński |
|||
|
Gry symulacyjne – jako uzupełnienie tradycyjnych form nauczania, Marcin Frenkel |
|||
|
Dziennik refleksji jako forma egzaminu pisemnego, Stanisław Czachorowski |
|||
|
Kompetencje de novo: zaproszenie do refleksji, Anna Kot |
|||
|
Wybrane sposoby rozwoju i doskonalenia kompetencji kadry dydaktycznej na Uniwersytecie SWPS, Anna Ziółkowska, Magdalena Malinowska |
|||
16.00-16.30 |
Przerwa |
|||
16.30-18.00 |
Sesja Ideatorium II |
|||
|
Moderacja: Aneta Sobiechowska-Ziegert |
|||
|
Metoda Design Thinking - sposób na przygotowanie ciekawych scenariuszy zajęć, Magdalena Markiewicz |
|||
|
O poznaniu nieposkromionym: czy i jak student może wyjść poza schemat?, Iwona Iwaszkiewicz - Kostka |
|||
|
Mikro-refleksje. Czyli jak wykorzystać narzędzia microlearningowe do rozwijania refleksyjności studentów, Iwona Choncia, Joanna Grochala |
|||
|
Jak odpytywać nie pytając? Moje sposoby na weryfikację efektów uczenia się, Paulina Glejt-Uziębło |
|||
|
Odwrócony egzamin: metoda budowania motywacji i walki z lękiem egzaminacyjnym, Hanna Makurat-Snuzik |
|||
18.00-18.15 |
Zdjęcie rodzinne uczestniczek i uczestników Konferencji |
|||
18.30 |
Plenerowa impreza integracyjna na trawie z muzyką, grillem, sceną z wykładami, grą terenową i wspaniałą atmosferą. |
|||
Samoregulujący się uniwersytet? O trendach, które mogą uwolnić szkolnictwo wyższe, Piotr Wasyluk |
||||
3 czerwca 2023 r. (sobota) |
||||
9.00-10.30 |
Sesja Ideatorium III |
|||
|
Moderacja: Małgorzata Kostrzewska |
|||
|
Zastosowanie elementów metody problemowej na początku edukacji medycznej, Małgorzata Wachulska, Aneta Skoniecka, Milena Deptuła, Agata Tymińska, Mirosława Cichorek |
|||
|
Project Based Learning: inny wymiar dydaktyki akademickiej, uczenie się przez doświadczanie przestrzeni nieoczywistej, Justyna Mokras-Grabowska |
|||
|
DNA metody grupowej w nauczaniu akademickim, Kamila Gandecka, Magdalena Wierzańska |
|||
|
Problem Based Learning metodą chałupniczą, Anita Zarzycka |
|||
|
Tutoring rówieśniczy w edukacji akademickiej: moje doświadczenia w edukacji formalnej i pozaformalnej (koło naukowe), Agnieszka Bartłomiejczyk |
|||
10.30-11.00 |
Przerwa |
|||
11.00-12.30 |
Debata "Wykład, który ma sens: w poszukiwaniu nowej definicji" Prowadzenie: Roman Leppert. Paneliści: Tomasz Kamiński, Małgorzata Kostrzewska, Anna Turula, Szymon Krawczuk. |
|||
12.30-13.30 |
Lunch |
|||
13.30-15.00 |
Sesja Ideatorium IV |
|||
|
Moderacja: Tomasz Kamiński |
|||
|
"Game Power", czyli angażowanie poprzez grywalizację w świecie finansów: studium przypadku, Marta Baraniak |
|||
|
Triki dydaktyki statystyki – angażujące narzędzia ułatwiające przyswajanie trudnych treści, Błażej Kochański |
|||
|
Escape room w Bibliotece UG: "Poszukiwacze zaginionej księgi", Zbigniew Ruszczyk |
|||
|
Gra symulacyjna jako narzędzie do zrozumienia wyzwań współczesnego świata, Joanna Ciesielska-Klikowska |
|||
|
Możliwości technologii VR na urządzeniach mobilnych, Przemysław Falkowski-Gilski |
|||
15.00-15.30 |
Zamknięcie Konferencji |
W trakcie trwania konferencji dostępna będzie sesja plakatowa.