IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Data wydarzenia

7-8 czerwca 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Autorki i Autorzy plakatów

Maria Adamczewska
(Uniwersytet Łódzki)

Absolwentka Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 roku związana z Wydziałem Nauk Geograficznych UŁ, obecnie z Pracownią Dydaktyki i Promocji Geografii. Zajmuje się dydaktyką geografii głównie
na poziomie szkoły średniej, tożsamością terytorialną młodzieży, edukacją regionalną i działaniami mającymi na celu popularyzowanie wiedzy geograficznej wśród uczniów.

Sylwia Andrzejczak-Grządko
(Uniwersytet Zielonogórski)

Na Uniwersytecie Zielonogórskim, jako adiunkt pracuję w Katedrze Biotechnologii, od 2017 roku. Z wykształcenia i pasji mikrobiolog. Naukowo zajmuję się mikroorganizmami izolowanym głównie od zwierząt dzikich. Dydaktycznie pracuję głównie ze studentami kierunku Biotechnologia prowadząc zajęcia z Mikrobiologii ogólnej i przemysłowej oraz Genetyki ogólnej
i molekularnej.

 

 

Sylwia Babicz
(Politechnika Gdańska)

 

 

Anna Baczko-Dombi
(Uniwersytet Warszawski)

Socjolożka, badaczka społeczna, nauczycielka akademicka, kierowniczka studiów "Socjologia cyfrowa".   W centrum jej zainteresowań znajdują się decyzje edukacyjne, bariery w uczeniu przedmiotów ścisłych oraz społeczny kontekst edukacji w erze rozwoju technologicznego. Popularyzatorka przyjaznego nauczania modelowania i symulacji.

Iwona Choncia
(Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej)

Instructional Designer z portfolio składającym się z setek projektów
e-learningowych dla edukacji i biznesu, dydaktyk e-learningu, nauczyciel, praktyk metod i technik uczenia się, autorka programów rozwoju kompetencji społecznych i uczenia się dla uczniów, studentów i nauczycieli. Od niemal dwóch dekad zawodowo poszukuje skutecznych sposobów łączenia nowych technologii, wirtualnej przestrzeni edukacyjnej i środowiska edukacyjnego. Kieruje Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademii WSB.

Marta Ciesielka
(Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)

Dr inż. prof. AGH – nauczyciel akademicki, metodyk, tutor, coach edukacyjny. Zajmuje się nowymi metodami nauczania oraz zastosowaniem technologii cyfrowych w edukacji. Projektuje i prowadzi warsztaty z zakresu rozwoju osobistego, nowoczesnych metod nauczania oraz wspomagania nauczania narzędziami cyfrowymi dla uczniów, studentów i nauczycieli

Stanisław Czachorowski 
(Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)

Dr hab., prof. UWM, biolog, ekolog i entomolog zatrudniony w Katedrze Zoologii, na Wydziale Biologii i Biotechnologii, UWM w Olsztynie. Popularyzator nauki, bloger i felietonista. Odchodzi od oceniania przez testy. Wykorzystuje metodę projektu, design thinking, dziennik refleksji, gry dydaktyczne, kamishibai. AI. Zajmuje się edukacją pozaformalną. Organizator olsztyńskiej kawiarni naukowej
i wielu pikników naukowych. 

Liwia Delińska
(Uniwersytet Gdański)

Jest adiunktem w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Posiada tytuł doktora nauk społecznych w dyscyplinie nauk
o zarządzaniu i jakości. Jej główne obszary badawcze obejmują zachowania konsumentów, wpływ doświadczeń klienta (customer experience) oraz zastosowanie rozwiązań technologicznych w marketingu. W pracy dydaktycznej kładzie nacisk na nowoczesne metody nauczania i praktyczne wykorzystanie nabytych umiejętności przez studentów. Jest autorką licznych publikacji naukowych dotyczących marketingu, w tym roli przynależności pokoleniowej
w zachowaniach konsumentów. Współpracuje również jako strateg z agencjami marketingowymi.

 

Maciej Dowgiel
(Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej)

Metodyk w Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademii WSB. Filmoznawca, medioznawca i specjalista z zakresu e-learningu. Absolwent Podyplomowych studiów dziennikarskich, Zarządzania kulturą, Gender Studies oraz Projektowania i wdrażania e-learningu. Certyfikowany trener kompetencji cyfrowych Facebooka oraz edukacji medialnej. Nauczyciel i wykładowca. Trener edukacji filmowej, medialnej i metodyki edukacji zdalnej. Ekspert z zakresu kompetencji cyfrowych i kulturowych.

Renata Dudziak
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

Na Wydziale Biologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zajmuje się przede wszystkim kształceniem studentów zdobywających uprawnienia do pracy w zawodzie nauczyciela biologii i przyrody. Prowadzi m.in. zajęcia z dydaktyki przyrody i dydaktyki biologii, edukacji ekologicznej i prozdrowotnej w szkole oraz indywidualne zajęcia ze studentami w oparciu o zasady tutoringu. 

 

Oliwia Frankiewicz
(Politechnika Wrocławska)

Studiuję Automatykę Przemysłową na Politechnice Wrocławskiej oraz w Szkole Trenerów Rozwoju Osobistego. Brałam udział w tutoringu rozwojowym w projekcie "Mistrzowie Dydaktyki". Wspólnie z innymi uczestnikami projektu założyliśmy Organizację TuTech, która zajmuje się dydaktyką i samorozwojem. Jednym z naszych projektów jest Tutoring Rówieśniczy, w którym pełnię rolę kierowniczki oraz tutora.

 

Marcin Frenkel
(WSMiP, Paradiplomacy Lab, Uniwersytet Łódzki)

W pracy akademickiej staram się łączyć badania naukowe z solidną i efektywną działalnością dydaktyczną – wspartą wieloletnim doświadczeniem praktyki biznesowej. Jestem też zagorzałym fanem muzyki rockowej, zarówno jako słuchacz, jak i kompozytor oraz wykonawca (przez kilkanaście lat tworzyłem garażowy zespół Freepost). 

 

 

Dominika Gadowska-dos Santos
(Uniwersytet Warszawski)

Jest adiunktem na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jako prodziekan ds. studenckich, a zarazem Kierownik Jednostki Dydaktycznej odpowiada za organizację kształcenia na kierunkach studiów realizowanych przez Wydział. W swojej pracy szczególnie dużą wagę przykłada do kwestii związanych z zapewnieniem wysokiej jakości kształcenia, w tym do zapewnienia pracownikom warunków dla rozwoju kompetencji merytorycznych, jak i wsparcia w zakresie stosowanych metod dydaktycznych.

 

Małgorzata Gorzel
(Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie)

Dr inż. Małgorzata Gorzel, prof. AWP – biolog/plastyk/arteterapeuta/edukator. Nauczyciel akademicki na Wydziale Nauk o Zdrowiu AWP w Lublinie. Współzałożycielka, prezes fundacji Centrum Innowacji Badań i Nauki. Kierownik Pracowni Arteterapii w Akademickim Centrum Terapii i Rozwoju Integralnego. Organizatorka wielu warsztatów edukacyjno-artystycznych i arteterapeutycznych.

 

Izabela Górska
(Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie)

Adiunkt w Zakładzie Nauk Społecznych Wydziału Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Doktor nauk społecznych, pedagog, terapeuta integracji sensorycznej w trakcie kształcenia. Dydaktyką zajmuję się od 2009 roku z zamiłowaniem i pasją, wciąż doskonalę się w tej dziedzinie. Jestem uczestniczką projektu „Mistrzowie Dydaktyki”, zarówno ścieżki podstawowej jak i zaawansowanej. W pracy nauczyciela akademickiego wykorzystuję blendend learning, grywalizację, ruch oraz nieustannie czerpię inspirację od moich studentów. Szczególne walory w kształceniu akademickim widzę w ścieżce tutoringowej a także w maksymalnym angażowaniu studentów w proces kształcenia. Jestem fanką uczenia się w kontekście międzykulturowym co praktykuję w czasie mobilności edukacyjnych takich jak Erasmus Blended Intensive Program. W czasie wolnym aktywnie odpoczywam biegając, pływając, jeżdżąc na rowerze czy tańcząc tango argentyńskie.

 

Małgorzata Herman
(Uniwersytet Jagielloński)

Jestem wieloletnim nauczycielem akademickim na Wydziale Chemii w Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuję się w zakresie chemii analitycznej oraz analityki toksykologicznej i medycznej. Jestem wykładowcą, ale najwięcej satysfakcji czerpię z kontaktu bezpośredniego ze studentem w ramach laboratoriów o charakterze analitycznym (I stopień rok 1 i 3 oraz II stopień 1 rok). Swoją przygodę aktywizacji studentów rozpoczęłam w ramach koordynowanego przedmiotu z Analizy instrumentalnej – laboratorium. Zajęcia praktyczne to nie tylko odtwórcze podejście do tematu, ale i zachęta do  uzupełnienia wiedzy teoretycznej. Efektywna aktywizacja studentów i zabawa naukowa w laboratorium to moje motto. Uważam, że jest to zawsze możliwe, tylko wtedy, gdy jest oparte na solidnej wiedzy teoretycznej, ale i zrozumieniu zagadnień przez studentów. Żeby móc realizować taki plan na zajęciach, motywuję prowadzących do wplatania w nie m.in.: mini gier dydaktycznych. 

 

Małgorzata Janiak
(Uniwersytet Łódzki)

Mgr, asystentka w Instytucie Geografii Miast, Turyzmu i Geoinformacji na Wydziale Nauk Geograficznych UŁ. Zajmuje się zagadnieniami międzynarodowych systemów hotelowych, ich organizacji i funkcjonowania. W 2023 roku ukończyła Letnią Szkołę Tutorów zorganizowaną przez Collegium Wratislaviense i otrzymała certyfikat tutora.

Agnieszka Karbownik
(Uniwersytet Medyczny im Karola Marcinkowskiego w Poznaniu)

Dr hab. n. farm.  Adiunkt z habilitacją w Katedrze i Zakładzie Farmacji Klinicznej i Biofarmacji Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. 
Realizuje badania naukowe we współpracy z licznymi jednostkami klinicznymi, w szczególności z oddziałami onkologicznymi. Wyróżniona za działalność naukową, dydaktyczną oraz organizacyjną nagrodami Rektora UMP. Laureatka Best Reviewer Award przyznawanej przez czasopismo Therapeutic Drug Monitoring, oraz Zespołowej Naukowej Nagrody Ministra Zdrowia. 
Sekretarz Rady Redakcyjnej czasopisma naukowego Farmacja Współczesna.

 

Agata Komendant-Brodowska (Uniwersytet Warszawski)

Socjolożka, adiunkt na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, zafascynowana tym, jak indywidualne zachowania prowadzą do wyników na poziomie makro. Współtwórczyni kierunku “socjologia cyfrowa”, liderka projektów Erasmus+ Action for Computational Thinking in Social Sciences i Action for Interactive Anti-Polarisation Learning Experiences for a Better Democracy.

 

 

Łukasz Koperski
(Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o.)

Starszy specjalista w Dziale Dydaktyki i Rozwoju Produktów w Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito. Odpowiedzialny za szkolenia dla wykładowców, utrzymanie i rozwój Biblioteki Cyfrowej oraz systemów jakości kształcenia. Absolwent socjologii i pedagogiki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moderator Design Thinking. Członek zespołów badawczych realizujących lokalne diagnozy w obszarze polityk publicznych. Ekspert ds. inkubowania oraz oceny innowacji społecznych.

Judyta Kotarba
(Collegium Da Vinci w Poznaniu) 

Akredytowana praktyk tutoringu z 6-letnim doświadczeniem w obszarze tutoringu rozwojowego. Liderka projektu tutoringu i Kierownik Centrum Nowoczesnej Edukacji w Collegium Da Vinci. Współtwórczyni innowacyjnego programu tutoringu zespołowego prowadzonego w ramach międzykierunkowych grup studenckich. Naukowe zainteresowania skupia głównie w obszarze rozwoju kompetencji w kontekście różnicy pokoleń.

 

Beata Kucharska  
(Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie)

Dr nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa i teatrologii, trenerka dramy, animatorka kultury i biblioterapeutka, wolontariuszka w chełmskim hospicjum. Nauczycielka akademicka w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie. Zainteresowania badawcze koncentruje na: problematyce aksjologicznej we współczesnej kulturze (głównie skierowanej do dzieci i młodzieży), uwarunkowaniach trudności w uczeniu się i specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także terapii przez sztukę (biblio- i teatroterapii), treningu uważności (mindfulness). Popularyzatorka twórczych i aktywizujących metod pracy w szkole.

 

 

Joanna Lipsa
(Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu) 

Jestem architektką krajobrazu i doktorką w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka. Pracuję jako wykładowca w Instytucie Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Prowadzę zajęcia na kierunku gospodarka przestrzenna, gdzie skupiam się na rozwiązywaniu problemów związanych z kształtowaniem przestrzeni w harmonii z naturą i społeczeństwem i uczę wyceny nieruchomości. Moim głównym celem jest promowanie zrównoważonego rozwoju, z myślą o przyszłych pokoleniach. W swojej pracy dydaktycznej staram się wspierać studentów kładąc nacisk na zadawanie pytań i poszukiwanie odpowiedzi, co pomaga im rozwijać umiejętności niezbędne do stawienia czoła wyzwaniom współczesnego świata.

 

Magdalena Majer
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie)

Adiunkt w Zakładzie Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Poszukująca nowych, ciekawych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i efektywność zajęć dydaktycznych prowadzonych w uczelniach wyższych, jak i nowatorskich pomysłów dla edukacji szkolnej. Ukończyła program “Mistrzowie Dydaktyki – Train the Trainer”.

 

Marzena Makowska-Iskierka
(Uniwersytet Łódzki)

Dr, adiunkt w Instytucie Geografii Miast, Turyzmu i Geoinformacji na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego od 2009 r. Doświadczenie dydaktyczne od 2002 r. na różnych poziomach edukacji, również popularyzowanie wiedzy geograficznej wśród uczniów. Zainteresowania badawcze: geografia turyzmu, przestrzeń turystyczna, procesy urbanizacyjne na terenach turystycznych, niematerialne dziedzictwo kulturowe. 

Tomasz Malczyk
(Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu)

Pracuję w Instytucie Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Specjalizuję się w tematyce związanej z przestrzeniami zbudowanymi w różnych skalach i relacjami między nimi. Takie podejście w przełożeniu na warsztat dydaktycznym wymaga stosowania zróżnicowanych, ale spójnych ze sobą, metod kształcenia. Unowocześniając swój warsztat stosuję kompilacje metod dydaktycznych dopasowanych do przedmiotów, semestrów i stopni kształcenia. Do metod dydaktycznych, które stosuję należą m.in.: Problem Based Learning, Competition Based Learninig, Challange Based Learning, a także tutoring.

 

Barbara Małuszyńska
(Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito w Poznaniu)

Menedżer ds. projektów edukacyjnych  - odpowiedzialna za programy szkoleniowe dla wykładowców, instruktorów i menedżerów nauczania w Grupie Merito. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing; certyfikowany trener i konsultant biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem. Założycielka Fundacji Świat Możliwości – instytucji, która od 13 lat wspiera inicjatywy muzyczne i edukacyjne w Poznaniu. Posiada międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami Project Management Institute (PMI), a w ciągu ostatnich 2 lat ukończyła AI Manager Certification (Elephant AI Pro). Jest przekonana o sile technologii w usprawnianiu nauczania i uczenia się, dlatego nieustannie poszukuje sposobów na tworzenie wysokiej jakości materiałów do edukacji osób dorosłych.
W tym roku jest dyrektorem programowym kursu dla wykładowców na temat sztucznej inteligencji w dydaktyce (40-godzinne praktyczne przedsięwzięcie mające na celu pomóc nauczycielom w efektywnym wykorzystaniu narzędzi sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym).

 

Urszula Markowska-Manista 
(Uniwersytet Warszawski)

Jest adiunktą i badaczką na Wydziale Pedagogicznym UW oraz profesorką gościnną na Darmstadt University of Applied Sciences w Niemczech. Jako pedagożka międzykulturowa i badaczką studiów nad dzieciństwami i edukacją zróżnicowaną od wielu lat wykłada na uniwersytetach w Niemczech i w Gruzji. Międzynarodowe doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Polsce, Niemczech, Gruzji, we współpracy z badaczami z USA, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze badań ewaluacyjnych i monitoringu oraz dydaktyki międzykulturowej. Prowadzi badania w podejściach partycypacyjnych i dekolonialnych, pracuje naukowo w oparciu o metodologię humanizującą.

 

Grzegorz Michta
(Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)

Dr inż. – adiunkt, tutor, opiekun koła naukowego z 20-letnim stażem, Prodziekan ds. Kształcenia i Studenckich. Laureat konkursu Laur Dydaktyka AGH w kategorii Innowator i Przyjaciel Studenta. Współautor publikacji „Fascynujący mikroświat”. Koordynator Ogólnopolskiego Dnia Inżynierii Materiałowej, pomysłodawca Rekordu Polski na „Największą lekcję inżynierii materiałowej”.

 

 

Agata Milert
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie)

Adiunkt w Zakładzie Kinezyterapii Akademii Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie. Prowadząc zajęcia na kierunku Fizjoterapia kładzie nacisk na praktyczne doświadczenie i naukę poprzez działanie. Wspiera rozwój studentów poprzez indywidualne podejście i tworzenie bezpiecznego środowiska do nauki. Ukończyła program MENiS Mistrzowie Dydaktyki: Advanced Teaching & Tutoring.

 

Zuzanna Minga
(Uniwersytet Gdański)

Jest asystentką w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Jej zainteresowania naukowe skupiają się na digital marketingu oraz zachowaniach konsumentów. Specjalizuje się w budowaniu strategii marketingowych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Na zajęciach akademickich stosuje innowacyjne metody dydaktyczne, które sprzyjają efektywnemu uczeniu się. Jest współautorką publikacji dotyczących roli content marketingu w platformach crowdfundingowych oraz wpływu zachowań konsumenckich różnych pokoleń na rynek turystyki wellbeing.

 

Dorota Moroń
(Uniwersytet Wrocławski)

Politolożka i socjolożka, profesorka uniwersytetu, zatrudniona w Instytucie Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego, czynnie zaangażowana w dydaktykę akademicką jako wykładowczyni, zastępczyni dyrektora ds. nauczania oraz członkini wydziałowej i instytutowej komisji ds. jakości kształcenia. Naukowo zajmuje się polityką społeczną, w tym polityką edukacyjną i pomocą społeczną.

 

Barbara Mrzygłód
(Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)

Dr hab. inż. - prof. AGH - pracownik naukowo-dydaktyczny, tutor, coach edukacyjny.  W działalności naukowej zajmuje się formalizacją wiedzy dla systemów komputerowych, wykorzystywanych głównie w inżynierii materiałowej, w działalności dydaktycznej wprowadza studentów w świat logiki rozmytej (której jest miłośnikiem), rozmytych systemów wnioskowania, sztucznych sieci neuronowych, systemów neuronowo – rozmytych. Autor i współautor ponad 85 publikacji naukowych, promotor ponad 60 prac dyplomowych. Ceni indywidualne podejście do studenta, uważa, że w każdym człowieku geniusz objawia się w inny sposób, zaś zadaniem promotora, tutora, nauczyciela jest pomóc młodym ludziom w odkrywaniu go i wspieraniu jego rozwoju.

 

Renata Naskręcka
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

Ukończyła studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – kierunek filozofia. Pracowała w Politechnice Poznańskiej i Kolegium Europejskim UAM w Gnieźnie prowadząc zajęcia z historii filozofii, etyki i estetyki. Obecnie pracuje na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM prowadząc zajęcia z filozofii. Od lat realizuje eksperyment „Klasy akademickiej” oparty na łączeniu wykładów z zakresu nauk szczegółowych i społecznych. Konsekwencją tej działalności jest organizowana corocznie Młodzieżowa Konferencja Ekofilozoficzna.

Izabela Olejarczyk-Wożeńska  
(Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)

Dr inż. - pracownik naukowo-dydaktyczny, coach, tutor, koordynator ds. dostępności na WIMiIP. Zajmuje się analizą danych, uczeniem maszynowym i AI. Pasjonuje ją odkrywanie wzorców ukrytych w zbiorach danych, a także dzielenie się tą wiedzą ze studentami. Jako tutor wspiera w odkrywaniu i rozwijaniu mocnych stron, pomagając studentom realizować ich cele i marzenia.

 

Magdalena Palacz
(Politechnika Śląska)

dr hab. inż., WOiZ PŚ, pracownik badawczo-dydaktyczny, z-ca kierownika Katedry Inżynierii Produkcji. Jest członkiem Komisji ds. Etyki Badań Naukowych w Politechnice Śląskiej. Realizowała wiele krajowych i międzynarodowych projektów naukowych. Współpracuje w projekcie Erasmus+ związanym z wprowadzeniem nowoczesnej technologii w postaci robota humanoidalnego do procesu edukacyjnego."

 

Małgorzata Paprzycka
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

Życie studenckie i zawodowe związała z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obroniła pracę doktorską z optyki kwantowej, a obecnie prowadzi badania magnetooptyczne cieczy jonowych. Jest też pełnomocnikiem dziekana ds. Fakultetu Pedagogicznego, odpowiada za kontakty ze szkołami i zajęcia z klasami patronackimi. 
Prywatnie - lubi polskie morze i długie spacery z aparatem fotograficznym wzdłuż brzegu o każdej porze roku.

Barbara Purandare
(Uniwersytet Medyczny im Karola Marcinkowskiego w Poznaniu)

Dr n. med. Adiunkt dydaktyczny w Zakładzie Terapii Zajęciowej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Pedagog, hipoterapeuta, trener umiejętności społecznych. Certyfikowany tutor, e-nauczyciel i e-metodyk, oraz ewaluator projektów edukacyjnych i rozwojowych - Kirkpatrick Four Levels Evaluation - Bronze Level. Pełnomocnik JM Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych, oraz Pełnomocnik Dziekana Wydziału Lekarskiego ds. Tutoringu. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego, Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego oraz Stowarzyszenia Polska Akademia Dzieci.

Kamila Pytka
(Uniwersytet Łódzki)

Metodyk ds. kształcenia tradycyjnego w Zespole Doskonałości Dydaktycznej w Centrum Rekrutacji i Doskonałości Dydaktycznej UŁ. Organizuje szkolenia i konsultacje dla Nauczycieli Akademickich w zakresie metodyki prowadzenia zajęć stacjonarnych. Wspiera Studentów kierunków i specjalności nauczycielskich w stosowaniu nowych metod dydaktycznych w szkole. Pasjonatka myślenia wizualnego i neurodydaktyki. 

 

 

 

Ewelina Ramotowska
(VI Liceum Ogólnokształcące im. Króla Zygmunta Augusta w Białymstoku)

Arteterapeutka, malarka, edukatorka. Ukończyła Malarstwo na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie, Historię Sztuki i współczesne sztuki wizualne w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie. Autorka wielu programów edukacyjnych propagujących sztukę, związana z grupą artystyczną "1/14" i niezależną galerią sztuki Marchand. Stypendystka Marszałka Województwa Podlaskiego na rok 2024.  

 

Maksymilian Redzicki
(Politechnika Wrocławska)

Studiuję Elektrotechnikę na Wydziale Elektrycznym Politechniki Wrocławskiej. Aktywnie angażuję się w życie Uczelni działając w Samorządzie Studenckim, a także biorę udział w projekcie Tutoringu Rówieśniczego jako tutee.

 

Magdalena Roszak
(Uniwersytet Medyczny im Karola Marcinkowskiego w Poznaniu)

Dr hab. n. med. Kierownik Katedry i Zakładu Informatyki i Statystyki Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Prezes Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, laureatka zespołowej nagrody Ministra Zdrowia 2019 za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności dydaktycznej z tytułu aktywności nad innowacyjnym i nowatorskim kształceniem studentów. Członek Zespołu ekspertów Ministra Edukacji Narodowej 2020 do porównania wymaganych efektów uczenia się dla kwalifikacji w kształceniu zdalnym. Prowadzi badania interdyscyplinarne - połączenie nauk medycznych z zastosowaniem informatyki i matematyki. Efektem jest e-learning w zakresie patofizjologii i pierwsze w Polsce wieloletnie badania nad przydatnością e-learningu akademickiego w kształceniu medycznym.

 

Joanna Rutkowska
(Uniwersytet Jagielloński)

Moje zainteresowania to ewolucjonizm i ekologia behawioralna, a w szczególności strategie rozrodcze oraz niegenetyczne efekty matczyne i ojcowskie. Badałam różne aspekty tych zagadnień, korzystając z modelowych gatunków ptaków i ssaków, z meta-analizy oraz z metod systematycznej syntezy naukowej. Uczę studentów statyki, ekologii ewolucyjnej, pisania projektów oraz przeglądów systematycznych. Na moich kursach kładę duży nacisk na spełnianie kryteriów obiektywnych, takich jak formalna zgodność z wytycznymi oraz terminowe oddawanie zadań, co pomaga studentom pracować systematycznie i rozwijać odpowiedzialność za własne decyzje. Poszukuję innowacyjnych sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji w dydaktyce, aby proces uczenia się był dla studentów atrakcyjniejszy, a zdobywane przez nich ich umiejętności dostosowane do potrzeb rynku pracy.

 

 

Anna Smelkowska
(Uniwersytet Medyczny im Karola Marcinkowskiego w Poznaniu)

Dr n. o zdr. Starszy wykładowca w Zakładzie Pielęgniarstwa Neurologicznego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Prowadzi zajęcia w jednostkach szpitalnych oraz w Centrum Symulacji Medycznej (symulacja wysokiej wierności i przy udziale symulowanych pacjentów) w oparciu o autorskie scenariusze. Egzaminator części praktycznej egzaminu dyplomowego metodą OSCE dla kierunku Pielęgniarstwo. Od 2021 r. zaangażowana w unijny projekt E-materiały dla branży: opieki zdrowotnej, pomocy społecznej, ochrony bezpieczeństwa osób i mienia, gdzie pełniła funkcję koordynatora zespołu ds. zawodu technik farmaceutyczny i opiekun medyczny. 

 

 

Marek Smulczyk
(Uniwersytet Warszawski)

Adiunkt w Katedrze Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją w Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się problematyką nierówności edukacyjnych a szczególnie zjawiskiem academic resilience. Ma wykształcenie w zakresie psychologii i pedagogiki, posiada duże doświadczenie w obszarze badań ewaluacyjnych oraz dydaktyki psychologii i pedagogiki.  Jego zainteresowania badawcze koncentrują się również na jakości kształcenia, narzędziach monitorowania i oceny, czynnikach sukcesu i ryzyka w kontekście mobilności społecznej. Autor i współautor kilku raportów, artykułów naukowych i rozdziałów książkowych z obszaru pedagogiki i psychologii. 

 

Katarzyna Sułek
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)

Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie uzyskała tytuł magistra inżyniera. Obecnie pracuje na stanowisku asystentki w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania na swojej macierzystej uczelni. Jej zainteresowania naukowe obejmują szerokie spektrum zagadnień, takich jak logistyka, organizacja imprez masowych i eventów komercyjnych, zarządzanie (w tym motywowanie), inwentyka oraz techniki twórczego myślenia. Łączy pracę naukową z karierą Event Managera. Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, uzupełnia teorie zarządzania praktycznymi aspektami organizacji wydarzeń, co pozwala jej na rozwijanie innowacyjnych metod w tych dziedzinach.

 

Karolina Szczeszek
(Uniwersytet Medyczny im Karola Marcinkowskiego w Poznaniu)

Dr n. hum. Starszy wykładowca w Katedrze i Zakładzie Edukacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Pedagog, nauczyciel, dydaktyk multimedialny. Certyfikowany E-metodyk (Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego), uczestnik programu  E-Learning Instructional Design Certificate. Uczestnik programu Kirkpatrick Four Levels Evaluation Bronze Level, moderator Design Thinking.

Marzena Tomczak
(Uniwersytet Łódzki)

Absolwentka Wydziału Fizyki i Chemii Uniwersytetu Łódzkiego, wieloletni wykładowca języka polskiego specjalistycznego w zakresie nauk chemiczno–fizycznych w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ, czynny egzaminator OKE w Łodzi w zakresie egzaminu maturalnego z chemii. Prywatnie miłośniczka gier logicznych, felietonów i aktywnego wypoczynku na łonie natury.

 

Anna Waligóra
(Politechnika Śląska)

Dr n. społ., adiunkt w Katedrze Inżynierii Produkcji na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Zakres merytoryczny działań oraz badań: edukacja, dydaktyka, proces kształcenia, specjalne potrzeby edukacyjne, zarządzanie projektami. Autorka ponad 60 publikacji naukowych, w tym 4 monografii. Koordynator wydziałowy Programu Erasmus+. Kierownik 4 projektów naukowych dla młodych naukowców. Kierownik czterech i członek kilkunastu zespołów projektowych, w tym w projektach POWER i FERS.

 

Magdalena Wojciechowska
(Uniwersytet Łódzki)

Doktor nauk matematycznych, wykładowca matematyki na Uniwersytecie Łódzkim w SJPdC, nauczycielka w liceum, laureatka nagród w dziedzinie edukacji, w tym laureatka w konkursie „Kierunek – innowacja” organizowanym przez MEN. Interesuje się nowoczesnymi i nieszablonowymi metodami w edukacji. Dąży do zmiany polskiej edukacji, zaczęła od siebie i swojego warsztatu. W wolnym czasie gra w planszówki.

 

 

Aleksander Zabiełło
(Politechnika Wrocławska)

Student Mechaniki i Budowy Maszyn Energetycznych na Politechnice Wrocławskiej.

 

 

Joanna Ziemkowska
(Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim)

Pedagog, leśnik.
Adiunkt w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
Zajmuje się relacją między człowiekiem a przyrodą. Zainteresowania badawcze dotyczą lasu i ogrodu, jako przestrzeni edukacji i terapii.