IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Data wydarzenia

7-8 czerwca 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Prelegentki i Prelegenci

Elena Atanasiu
(Truckee Meadows Community College [TMCC], Reno, NV, USA)

Uzyskała doktorat z latynoamerykanistyki na Uniwersytecie Kalifornijskim
w Davis w 2017 roku. Swoją karierę akademicką rozpoczęła
na Uniwersytecie Nevada w Reno, gdzie pracowała w latach 2010-2012,
a następnie kontynuowała na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis
od 2012 do 2017 roku. W latach 2020-2023 była związana z Uniwersytetem Dolnośląskim we Wrocławiu, pełniąc funkcję Dyrektora Działu Rozwoju Kształcenia Zdalnego (DRKZ). Od 2017 roku zajmuje stanowisko profesora języka hiszpańskiego na Truckee Meadows Community College w Reno, Nevada. Jako zmotywowany i innowacyjny edukator z ponad 14-letnim doświadczeniem, Dr Atanasiu specjalizuje się w projektowaniu, rozwijaniu
i wdrażaniu skutecznych inicjatyw edukacyjnych i rozwojowych.
Jej międzynarodowe doświadczenie oraz umiejętności pracy
w zróżnicowanych kulturowo środowiskach edukacyjnych umożliwiają promowanie i implementację innowacyjnych metod nauczania i uczenia się. Dr Atanasiu posiada certyfikaty w zakresie projektowania instruktażowego
i kursów HyFlex, metodyk prowadzenia i projektowania kursów na różnorodnych platformach edukacyjnych (ACUE & QM Certification), a także w implementacji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w procesach edukacyjnych. Prowadzi również szkolenia z gamifikacji, AI jako wsparcie procesów edukacyjnych, wykorzystania aplikacji EdTech oraz mikronauki (microlearning), co dodatkowo wzbogaca jej metodykę nauczania i pozwala na efektywne zaangażowanie studentów w proces nauki.

 

Agnieszka Bartłomiejczyk
(Politechnika Gdańska)

Aktywnie angażuje się w popularyzację matematyki, zarówno wśród studentów, jak i społeczności lokalnej. Organizuje warsztaty, wykłady oraz spotkania popularnonaukowe, które mają na celu pokazanie praktycznych zastosowań matematyki w codziennym życiu, zwlaszcza w biologii
i medycynie. Jako przewodnicząca Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia podejmuje działania mające na celu podnoszenie standardów nauczania i wspieranie inicjatyw mających na celu doskonalenie jakości edukacji na Politechnice Gdańskiej. Jest kierownikiem dwóch grantów URANIUM oraz grantu TECHNETIUM, które stanowią element realizacji zadań IDUB w zakresie podniesienia jakości kształcenia studentów
i doktorantów. Jako opiekun, wspiera działania Naukowego Koła Matematyki Studentów PG, które mają na celu integrowanie studentów zainteresowanych matematyką oraz organizowanie seminariów, które promują rozwój naukowy wśród studentów.

 

Andrzej Szymon Borkowski 
(Politechnika Warszawska)

Naukowiec, dydaktyk i przedsiębiorca. Absolwent Wydziału Geodezji
i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w technologii BIM
i jej holistycznym wykorzystaniu w planowaniu przestrzennym oraz procesie inwestycyjno-budowlanym. Prowadzi badania empiryczne i teoretyczne
w zastosowaniach BIM w projektowaniu inżynierskim. Entuzjasta federowanego, koncyliacyjnego i synergicznego wdrożenia BIM w Polsce. Autor dwóch książek, współautor trzech monografii i kilkudziesięciu artykułów naukowych. Jest Autoryzowanym Trenerem Autodesk
(ACI ID 46632), Akredytowanym Egzaminatorem ECDL CAD (PL-E4871), Koordynatorem Produktu EPP GIS w Polsce, Specjalistą MA TRIZ 1 stopnia, Ekspertem Zespołu Konsultantów i Wykładowców Instytutu Budownictwa Optymalnego oraz trenerem Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
W pracy dydaktycznej jest zwolennikiem mieszanego podejścia do procesu uczenia się. Zwolennik ciągłego doskonalenia poprzez czytanie literatury
i wdrażania wybranych narzędzi edukacyjnych w różnych kontekstach.

 

Natalia Bróż
(Politechnika Rzeszowska)

Absolwentka kierunku budownictwo na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej. Od roku 2022 asystentka w Katedrze Mechaniki Konstrukcji Politechniki Rzeszowskiej. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z mechaniki oraz metod komputerowych. Pasjonatka matematyki, którą studiuje na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Jako nauczyciel stara się wdrażać i rozwijać metody aktywnego uczenia.
Jest współautorem gry, która pilotażowo została wprowadzona
do przedmiotu Mechanika Teoretyczna, realizowanego na kierunku budownictwo.

 

Agnieszka Chrząszcz
(Centrum e-Learningu i Inowacyjnej Dydaktyki,
Akademia Górniczo - Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie)

Od kilkunastu lat zajmuję się wdrażaniem, projektowaniem i promowaniem
e-learningu akademickiego, co w gruncie rzeczy sprowadza się do pracy nad nieco bardziej innowacyjną dydaktyką. Swoją pracę rozpoczynałam jako absolwentka socjologii i studiów europejskich, aby po kilku latach zająć się metodyką
i projektowaniem usług edukacyjnych i szkoleniowych. Pracuję głównie
w środowisku uczelni wyższych, ale cenię sobie także współpracę z biznesem, dzięki któremu nowe idee można szybciej przełożyć na grunt akademicki. Współkieruję jednostką, w której wiemy, że technologie stanowią pretekst
do kompleksowej zmiany metod kształcenia.
Wraz z zespołem metodycznym i informatycznym Centrum e-Learningu
i Innowacyjnej Dydaktyki AGH projektuję i wdrażam różne działania wspierające kształcenie w Uczelni. Prowadzę szkolenia i webinary, koordynuję projekty badawczo-rozwojowe i stale się uczę. Cenię dobrze zaprojektowane serwisy
i usługi. Jestem przekonana, że to współpraca, a nie konkurencja, jest skutecznym modelem działania, szczególnie w obszarze kształcenia.

 

Joanna Ciesielska-Klikowska
(Uniwersytet Łódzki)

Politolożka, adiunktka w Katedrze Studiów Azjatyckich Uniwersytetu Łódzkiego. Prowadzi zajęcia na kierunkach stosunki międzynarodowe i studia azjatyckie, gdzie wprowadza innowacyjne formy uczenia siebie i innych. Jest tutorką Uniwersytetu Łódzkiego, uczestniczką projektu „Mistrzowie Dydaktyki”. Opiekuje się programem UŁ „Uniwersytet Zawsze Otwarty”, który umożliwia współpracę szkół średnich i uczelni oraz programem UŁ „Zdolny Uczeń – Świetny Student”, dzięki któremu utalentowani licealiści prowadzą projekty naukowe we współpracy z nauczycielami akademickimi. 
W swojej pracy badawczej zajmuje się relacjami subpaństwowymi pomiędzy krajami członkowskimi Unii Europejskiej, ChRL i USA, oraz niemiecką polityką zagraniczną w kontekście stosunków z Chinami. 

 

Rafał Cupiał
(trener biznesu)

Jestem badaczem, trenerem i konsultantem biznesu. Pomagam liderom, zespołom i całym organizacjom, budować zdrową i skuteczną komunikację,
w oparciu o modele naukowe. Fascynuje mnie neuronauka społeczna, wyjaśniająca działanie naszych mózgów w trakcie współpracy, negocjacji
czy konfliktów. Specjalizuję się w zwiększaniu zaangażowania i kreatywności małych grup, wpływie hierarchii na zespołowość, tworzeniu kultury feedbacku oraz w treningach trudnych interakcji profesjonalnych. Projektowałem rozwiązania i prowadziłem warsztaty dla takich klientów jak m.in. Accenture,
Dell czy Intel. Wykładam “Dynamiki Grupowe” na kierunku MBA Zarządzanie
na Uczelni Łazarskiego, prowadzę zajęcia z komunikacji przywódczej
na Uniwersytecie Warszawskim, mentoruję konferencjom TEDx i organizacji efektywnego altruizmu Altruisto. Wykorzystując rzetelne metody dydaktyczne połączone z zasadami projektowania gier i improwizacji stosowanej, buduję angażujące, edukujące i transformatywne ćwiczenia, gry i symulacje szkoleniowe.

 

Joanna Czerska
(Politechnika Gdańska)

Jestem człowiekiem, którego misją i pasją jest rozwój ludzi oraz organizacji. Robię to ponieważ ogromną frajdę sprawiają mi sukcesy innych ludzi!
Moje motto: „Nie ma takiej fantazji, której wola i rozum ludzki nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość”. William Shakespeare.
W życiu kieruję się wartościami szacunku, pracy zespołowej i pozytywnego nastawienia. To one mnie definiują i decydują o tym jakim człowiekiem jestem.
Na co dzień wspieram rozwój młodzieży, studentów oraz przedsiębiorstw i ich zespołów, pomagając im w osiąganiu wspólnych celów i czerpaniu satysfakcji z uzyskiwanych rezultatów.

 

Przemysław Piotr Damski
(Uniwersytet Łódzki)

Adiunkt w Katedrze Teorii i historii Stosunków Międzynarodowych
(Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytet Łódzki) badacz przeszłych i współczesnych stosunków międzynarodowych. Zajmuje się rolą emocji oraz Arktyką w stosunkach międzynarodowych i dyplomacją przed i w trakcie I wojny światowej. 
Dwukrotny stypendysta Roosevelt Institute for American Studies (Middelburg, Holandia). Prowadził badania naukowe w Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA. Miłośnik rocka progresywnego, komiksów, literatury fantasy, twórczości Johna LeCarré
i podróży z rodziną.

 

Kamila Gandecka
(Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki, Akademia Górniczo-Hutnicza)

Dydaktyką akademicką zajmuję się od ponad 15 lat. Jestem doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. W Centrum e-Learningu
i Innowacyjnej Dydaktyki AGH zajmuję się wsparciem metodycznym dydaktyków, projektuję i prowadzę kursy online i szkolenia, m.in. z zakresu flipped classroom, metod grupowych oraz podstaw e-learningu. W procesie uczenia ważna jest dla mnie relacja, uważność i dobra komunikacja. Jestem entuzjastką tutoringu i mentoringu.

 

Tomasz Jankowski (Co-Founder & Chief Learning Officer w N&N Group Solutions Sp. z o.o.)

Ekspert z zakresu e-learningu, metodyki nauczania i uczenia się osób dorosłych, architekt uczenia się, projektant szkoleń, efektywnych systemów rozwoju kompetencji pracowników, trener. Certyfikowany (ATD, HPLJ) projektant
e-learningu od 2004 roku, posiadający blisko 30 lat doświadczeń trenerskich. 
Z wykształcenia informatyk, ekonomista, absolwent studiów MBA. Projektant około 100 tys. interakcji w szkoleniach e-learningowych, z których skorzystało kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Upowszechnia i stosuje w praktyce dorobek nauki oraz dobre praktyki w dziedzinie nauczania i uczenia się. Projektuje i wdraża e-learning oraz blended learning dla biznesu i na uczelniach wyższych. Współtwórca metodyki transferu kompetencji. Realizował projekty dla różnych organizacji w wielu krajach, w sektorach takich jak: edukacja, handel, transport, energetyka, doradztwo, produkcja, budownictwo, finanse oraz różne gałęzie usług, w tym usług profesjonalnych.

Ilustracja

 

Tomasz Kamiński
(Uniwersytet Łódzki)

Profesor uczelni na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Kierownik ParadiplomacyLab – Centrum Badań nad Paradyplomacją i Dyplomacją Miejską. Politolog, którego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół instrumentów polityki zagranicznej, polityki Unii Europejskiej wobec Chin oraz paradyplomacji. Kierownik projektów finansowanych przez Komisję Europejską (Horyzont 2020, Jean Monnet) oraz czterech grantów OPUS Narodowego Centrum Nauki. Pasjonat innowacyjnych metod nauczania i wykorzystywania gier
w edukacji. Autor książek „Sypiając ze smokiem. Polityka Unii Europejskiej wobec Chin” oraz „Pieniądze w służbie dyplomacji. Państwowe fundusze majątkowe jako narzędzie polityki zagranicznej”. Publikował m.in.
w „Journal of Common Market Studies”, „Energy Policy”, „Asia Europe Journal” czy „Europe-Asia Studies”. Publikacje prof. Kamińskiego można znaleźć na www.tomaszkaminski.eu 

 

Agnieszka Kania
(Uniwersytet Jagielloński)

Jestem polonistką, wieloletnią nauczycielką w LO, dr. nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, adiunktem w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej na Wydziale Polonistyki UJ. Uwielbiam mój zawód, dlatego od zawsze starałam się wprowadzać innowacje, poszukiwać nowych ścieżek, działać nieszablonowo, co zaowocowało autorskim programem nauczania języka polskiego w liceum, prowadzeniem kulturowych klas autorskich, a także współautorstwem cyklu podręczników dla szkoły podstawowej. Po przejściu na uniwersytet swoje doświadczenia ze szkoły wzbogacałam dzięki prowadzeniu różnorodnych projektów ze studentami (szalony wyjazd do Izraela!) oraz w ramach grantów IBE i MEN. Uczestniczyłam w projekcie „Mistrzowie dydaktyki”, prowadziłam kursy dydaktyczne dla pracowników i doktorantów. W latach 2019-2023 kierowałam projektem NCBR "Profesjonalny polonista. Praktyka i personalizacja", dzięki któremu m.in. kilkudziesięcioro przyszłych nauczycieli odwiedziło szkoły polonijne i poznało system edukacji w Grecji, Irlandii i USA (Nowy Jork). Korzystam chętnie z amerykańskich rozwiązań dydaktycznych, które są mi wyjątkowo bliskie.

 

Błażej Kochański
(Politechnika Gdańska)

Adiunkt w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania
i Ekonomii Politechniki Gdańskiej i ekspert ds. ryzyka bankowego. Pracował dla banków w Polsce i Europie, budował modele predykcyjne, zarządzał portfelami kredytowymi. Zrobił doktorat z ekonomii, studiował fizykę techniczną, walczył z plagiatami i piramidami finansowymi, komponował muzykę i pisał wiersze. Teraz też robi wiele z wyżej wymienionych rzeczy,
a na uczelni bada modele ryzyka kredytowego oraz prowadzi zajęcia
ze statystyki, rynków finansowych i oceny inwestycji dla studentów ekonomii i zarządzania.

 

Tomasz Kopczewski
(Uniwersytet Warszawski)

Adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Jego główne obszary zainteresowań to nauczanie i badania w dziedzinie mikroekonomii obliczeniowej. Na przestrzeni lat opracował metodologię nauczania o nazwie "Poznaj Samego Siebie". Metoda ta łączy ekonomię eksperymentalną/behawioralną, narzędzia Data Science, obliczania symboliczne, symulacje Monte Carlo, fizykę, filozofię i etykę. Tworzy połączenia między heterodoksyjnymi i ortodoksyjnymi szkołami ekonomii, kreując spójny program edukacyjny i  badawczy.

 

Małgorzata Kostrzewska
(Politechnika Gdańska)

Moja działalność na Politechnice Gdańskiej jest dwutorowa. Jestem adiunktem na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, gdzie przede wszystkim uczę studentów projektowania urbanistycznego i historii urbanistyki. Z kolei w Centrum Nowoczesnej Edukacji jestem specjalistką do spraw metodyki nauczania, z ogromną radością pracuję przy różnorodnych programach tworzonych i współtworzonych w CNE. Należą do nich: program doceniania nauczycieli „eduSHARE”, system certyfikacji nauczycieli akademickich, ENHANCE Plus, program „Nastawienie na rozwój” czy ścieżki kariery na PG. Łączenie zaangażowania w dydaktykę z metodyką i pracą w CNE pozwala mi na nieustanny rozwój kompetencji nauczycielskich, z pasją wprowadzam nowe metody i techniki do prowadzonych przez siebie zajęć, poszukując wyzwalaczy efektywności, studenckiego zaangażowania i motywacji do uczenia się. Moją ulubioną metodą prowadzenia zajęć jest praca projektowa (Project-Based Learning), której założenia przekazuję innym nauczycielom podczas prowadzonych szkoleń metodycznych. Opiekuję się także studenckim kołem naukowym „Hulaj Urban Squad”.

 

Katarzyna Kubiszewska
(Politechnika Gdańska)

Od 2008 r. pracuję w Katedrze Finansów i prowadzę zajęcia z finansów
i bankowości. W pracy naukowej interesuję się transformacją systemów bankowych w regionie Europy Centralno - Wschodniej, ale także finansowaniem sektora kultury. Wcześniej przez ponad dekadę pracowałam w działach finansowych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. W czasie pracy dydaktycznej bardzo często odwołuję się do moich doświadczeń
z praktyki biznesowej. Jako nauczyciel rozwijam także sposoby aktywnego uczenia, korzystam z takich metod jak praca w zespole, praca projektowa
czy gamifikacja. Jako certyfikowany tutor prowadzę dla studentów tutoring naukowy i rozwojowy.

 

Marta Kuc-Czarnecka
(Politechnika Gdańska)

Adiunktka w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania
i Ekonomii. Nieznosząca nudy pasjonatka nowoczesnych metod nauczania. Prowadzi zajęcia ze statystyki, geostatystyki oraz demografii. Od roku akademickiego 2022/2023 wdraża na swoich zajęciach grywalizację, WebQuest oraz pracę metodą projektu. Jako członkini zespołu Fundacji Edwarda Lipińskiego i współzałożycielka Rethinking Economics Gdańsk, jest zaangażowana
w promowanie pluralizmu w ekonomii i kwestionowanie tradycyjnych modeli ekonomicznych.

 

Roman Leppert
(Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)

Pedagog, prof. dr hab., kierownik studiów doktoranckich w zakresie pedagogiki, redaktor naczelny czasopisma „Przegląd Pedagogiczny”; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Od prawie trzech lat prowadzi Akademickie Zacisze,
w którym rozmawia z autor(k)ami książek poświęconych pedagogice i edukacji,
w tym z nauczyciel(k)ami.

 

Krzysztof M. Maj
(Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)

Miłośnik światotworzenia (niestety w teorii, nie praktyce). Wykładowca
na Wydziale Humanistycznym AGH, gdzie spełnia swe odwieczne fanowskie marzenie o zajmowaniu się zawodowo fantastyką i grami wideo; autor dwóch książek o teorii fantastyki, Allotopie (2015) oraz Światotwórstwo w fantastyce (2019). Vloguje o grach, fantastyce i kulturze na kanale YouTube’owym pod oryginalną nazwą „Krzysztof M. Maj”.

 

Marta Muchewicz
(Samorząd Studentów Politechniki Gdańskiej)

Dynamiczna i zaangażowana studentka II stopnia studiów Elektroniki
i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej. Zafascynowana możliwościami rozwoju środowiska akademickiego, Marta aktywnie uczestniczy w życiu studenckim, starając się tworzyć inspirujące przestrzenie dla współpracy
i wymiany doświadczeń. Jej zaangażowanie w samorządzie studenckim sięga ponad czterech lat, podczas których Marta pełniła różnorodne funkcje, włączając w to Przewodniczącą WRS ETI. Jej działania w ramach samorządu zaowocowały wprowadzeniem nowych zajęć warsztatowych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki oraz udziałem w pracach nad reformą systemu oceniania na Politechnice Gdańskiej. Jako Ambasadorka Unii Studentów FarU, Marta aktywnie promuje współpracę międzynarodową między studentami różnych uczelni. Współorganizowała między innymi wymianę studencką
z Politechniką w Wiedniu, pokazując swoje zaangażowanie w budowanie mostów między różnymi środowiskami akademickimi. Cały czas pełna zapału i energii, Marta wierzy, że ma wiele do zaoferowania naszej uczelni i środowisku akademickiemu. Jest przekonana, że jej doświadczenie i zaangażowanie pozwolą jej dobrze reprezentować interesy studentów, dokładając swoją cegiełkę ku lepszej jakości kształcenia na uczelniach wyższych w Polsce. 

 

Piotr Nazarko
(Politechnika Rzeszowska)

Pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Mechaniki Konstrukcji Politechniki Rzeszowskiej, entuzjasta i propagator aktywnych metod kształcenia, eksperymentujący z grywalizacją, odwróconą klasą, narzędziami informatycznymi i rozwiązywaniem problemów w ramach pracy zespołowej. Otwarty na nowości, zainteresowany rozwojem osobistym, podnoszeniem kompetencji zawodowych
i szeroko pojętą współpracą. Mediator akademicki, kierownik Centrum Doskonałości Dydaktycznej Politechniki Rzeszowskiej.

 

Lidia Pokrzycka
(Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)

Profesor uczelni w Instytucie Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS. Realizowała granty m.in. w ramach Norway Grants (Islandia, Norwegia), European Centre for the Development of Vocational Training (Irlandia), Europlanet's RI 2020 (Grecja), NAWA (Belgia-Walonia), stypendystka National Foundation Archimedes w Estonii, visiting professor w Ventspils University of Applied Sciences (Łotwa). Eduinspirator Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji 2019, certyfikowany e-nauczyciel i e-metodyk Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Ekspert e-learningu SEA, Microsoft Innovative Educator Expert, Ambasador Eurodesk Polska.

 

Mariusz Ruchwa
(Politechnika Koszalińska)

Pracuję jako adiunkt w Katedrze Mechaniki Budowli na Wydziale Inżynierii Lądowej, Środowiska i Geodezji Politechniki Koszalińskiej. Posiadam ponad
30-letnie doświadczenie w pracy dydaktycznej i naukowej, którym dzielę się
na swoim Wydziale, działając w Radzie Programowej kierunku Budownictwo. Jestem autorem oraz współautorem ponad 60 publikacji i wystąpień konferencyjnych, a także współautorem programów studiów I i II stopnia. Zajmuję się analizą obliczeniową konstrukcji budowlanych. Prowadzę zajęcia dotyczące Mechaniki budowli. Od kilku lat stosuję w swojej pracy dydaktycznej innowacyjne metody nauczania, polegające na łączeniu kształcenia bezpośredniego
z kształceniem asynchronicznym. Jestem zwolennikiem wprowadzania przyjaznych i nowoczesnych metod nauczania oraz dbałości o jakość dydaktyki. Poza pracą działam społecznie na rzecz osób z niepełnosprawnościami i wspieram koszalińską Fundację "Zdążyć z Miłością". 

 

Roman Ruczyński
(Politechnika Gdańska)

Architekt, nauczyciel akademicki na Wydziale Architektury PG, pracuje
w Katedrze Urbanistyki i Planowania Regionalnego ucząc przede wszystkim projektowania urbanistycznego na styku z architektonicznym i historii urbanistyki. Z radością współpracuje z Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej i nieustannie poszukuje nowych pomysłów na prowadzenie zajęć. W dydaktyce stara się nieortodoksyjnie łączyć wybrane elementy różnych metod (Design Thinking, PBL, storytelling, critical thinking, praca zespołowa, aktywne formy pracy) z doświadczeniami z pracy w zawodzie architekta.
W CNE m.in. współlideruje programowi wprowadzania zmian w najtrudniejszych (najmniejsza zdawalność, odbierane jako bardzo nieprzyjazne) przedmiotach
z programu nauczania na różnych wydziałach PG.

 

Aneta Sobiechowska-Ziegert
(Politechnika Gdańska)

Pracuje w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii, pasjonatka stosowania nowoczesnych metod dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych, dyplomowany coach i certyfikowana tutorka, metodyczka w Centrum Nowoczesnej Edukacji. Prowadzi zajęcia z przedmiotów związanych z prognozowaniem gospodarczym i analizą cen. Przewodniczy Wydziałowej Komisji Jakości Kształcenia i opiekuje się ścieżką kształcenia
EMOS (European Master in Official Statistics), certyfikowaną przez Eurostat. Zaprojektowała i wdrożyła grywalizację „Magowie” do przedmiotu akademickiego na kierunku Analityka Gospodarcza. Jest laureatką EduShare
oraz Konkursu Innowacji Dydaktycznych, w ramach którego zaprojektowała WebQuest w nauczaniu metod ilościowych.

 

Sabina Waleria Świtała
(Uniwersytet Wrocławski)

Literaturoznawczyni, adiunktka w Zakładzie Edukacji Polonistycznej
na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego. Swoją podróż zawodową rozpoczęła w murach gimnazjum, gdzie przez trzynaście lat uczyła języka polskiego. Obecnie przygotowuje studentów i studentki
do skutecznego mierzenia się z przyszłymi wyzwaniami w pracy nauczyciela/ki. Prowadzi zajęcia z dydaktyki ogólnej, przedmiotowej, literatury dla dzieci i młodzieży oraz wykorzystywania nowych technologii
w nauczaniu. Członkini International Research Society for Children's Literature. Autorka e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego
z zakresu języka polskiego (ZPE, e-podręczniki). Pasjonatka gamifikacji
i niesztampowych rozwiązań na gruncie edukacji.

 

Alicja Zagrodzka
(Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie)

Jestem trenerką empatycznej komunikacji. Moje największe pasje to Porozumienie bez Przemocy (NVC) i Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (PSR). Praktykuję je na własny użytek oraz na wszystkich zajęciach dydaktycznych, które prowadzę. Obecnie są to głównie zajęcia z komunikacji interpersonalnej i z historii wychowania. Utworzyłam również i prowadzę studia podyplomowe „Edukacja bez przemocy”, realizowane w duchu nonviolence. Na głębszym poziomie inspiracją dla mnie i w życiu, i w pracy dydaktycznej, jest duchowość chrześcijańska. Staram się tworzyć edukację pełną szacunku wobec ludzkich potrzeb, a zwłaszcza wobec potrzeby wolności, godności i bezpieczeństwa emocjonalnego. Bardzo ważny dla mnie jest kontakt z każdą uczestniczką i każdym uczestnikiem zajęć jako z człowiekiem. Prowadząc zajęcia, nie „uczę”, tylko dzielę się wiedzą i doświadczeniem, a przede wszystkim projektuję bezpieczną przestrzeń do uczenia się i rozwoju: do wzajemnego inspirowania się, doświadczania, eksplorowania. Daje mi to dużo radości.