Debata 7 czerwca 2024 r., 12.30-14.00
O (NIE)PORÓWNYWALNOŚCI KSZTAŁCENIA NA UCZELNIACH
Prowadzący i ekspert: prof. dr hab. Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
W kwestii działalności naukowej toczy się spór o to: czy możliwe jest porównywanie osiągnięć naukowych pomiędzy poszczególnymi dziedzinami i dyscyplinami naukowymi. Pytanie: czy taki spór jest zasadny również w przypadku działalności dydaktycznej?
Czy w zależności od typu uczelni mamy do czynienia z różnymi kulturami dydaktycznymi? A może ten podział jest jeszcze głębszy i przebiega wewnątrz uczelni, ma zastosowanie w odniesieniu do poszczególnych kierunków studiów? Jeśli tak, to co wynika ze spotykania się różnych kultur dydaktycznych, różnych praktyk edukacyjnych, które w różnych uczelniach, na różnych kierunkach studiów spotykamy?
Ekspertki i eksperci:
- dr Monika Popow (Pomorska Szkoła Wyższa)
- >dr hab. Łukasz Sienkiewicz, prof. uczelni (Politechnika Gdańska)
- dr hab. Tomasz Kamiński, prof. uczelni (Uniwersytet Łódzki)
- mgr Ewa Duda-Maciejewska (Collegium Civitas)
- inż. Dorota Nagórska (Politechnika Gdańska)
Debata 8 czerwca 2024 r., 12.15-13.45
MODEL KSZTAŁCENIA: ZMIANA, ALE JAKA?
Prowadzący i ekspert: prof. dr hab. Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
Jesteśmy świadkami dydaktycznej „rewolucji”, która ma miejsce na uczelniach.
Jakie są jej źródła, skąd ona się bierze? Jak wobec zachodzącej zmiany zachowują się uczelnie, funkcjonujące w ich ramach jednostki, poszczególni nauczyciele akademiccy? Jaki jest kierunek tej zmiany (od czego ku czemu)? Co z kształceniem w dobie powszechnego korzystania z AI? To tylko niektóre z pytań, jakie w tej debacie zostaną postawione.
Ekspertki i eksperci:
- dr hab. Anna Sajdak, prof. uczelni (Uniwersytet Jagielloński)
- prof. dr hab. Agnieszka Zimmermann (Gdański Uniwersytet Medyczny)
- dr hab. Anna Wach, prof. uczelni (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- mgr Tomasz Jankowski (WSB Merito, N&N Group Solution)
- inż. Szymon Krawczuk (Politechnika Gdańska)