IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Data wydarzenia

7-8 czerwca 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Program

IX Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Politechnika Gdańska 7-8 czerwca 2024 r.

 

PROGRAM KONFERENCJI

7 czerwca 2024 r. (piątek)

9.00-10.00

Rejestracja

10.00-10.30 Otwarcie konferencji (rektor Politechniki Gdańskiej),
integracja uczestniczek i uczestników

10.30-11.00

Wykład otwarcia: Tomasz Jankowski (ekspert metodyczny, N&N Group Solution) „Czy smoki zmienią system edukacji w Polsce?”

11.00-11.30

Studencki wykład otwarcia: Marta Muchewicz (Samorząd Studentów Politechniki Gdańskiej) Jak edukacja wyższa może sprostać wymaganiom nowej generacji studentów?”

11.30-12.00

Wykład otwarcia: Rafał Cupiał (trener biznesu) Kultura Feedbacku - fundament nowoczesnej edukacji”

12.00-12.30

Przerwa na kawę

12.30-14.00

Debata I O (nie)porównywalności kształcenia na uczelniach.
Prowadzenie: prof. dr hab. 
Roman Leppert

  • Dr Monika Popow (Pomorska Szkoła Wyższa)
  • Dr hab. Łukasz Sienkiewicz, prof. uczelni (Politechnika Gdańska)
  • Dr hab. Tomasz Kamiński, prof. uczelni (Uniwersytet Łódzki)
  • Mgr Ewa Duda-Maciejewska (Collegium Civitas)
  • Inż. Dorota Nagórska (Politechnika Gdańska) studentka

14.00-14.45

Obiad

14.45-17.15

Sesja Ideatorium I (moderacja: Małgosia Kostrzewska)

  Joanna Czerska (Politechnika Gdańska) „Studencki feedback. Zmora czy wsparcie?”

 

Tomasz Kamiński (Uniwersytet Łódzki) „Jak napisać ze studentami książkę i dlaczego warto to robić?”

  Marta Kuc-Czarnecka (Politechnika Gdańska) „Roulette of Hell: Grywalizacja w Statystyce Matematycznej”
  Elena Atanasiu (Truckee Meadows Community College, Reno, NV, USA) „Model edukacyjny HyFlex: Jeden kurs, trzy różne formy uczestnictwa”

 

Alicja Zagrodzka (Akademia Pedagogiki Specjalnej
im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie) „Bez "haczyka":
wolność i bezpieczeństwo od pierwszych zajęć do egzaminu”

 

Agnieszka Kania (Uniwersytet Jagielloński) „Od autobiografii edukacyjnej do filozofii nauczania. Ścieżka kształcenia nauczycieli
i nie tylko”

 

Tomasz Kopczewski (Uniwersytet Warszawski) „Metoda nauczania Know Thyself: ekonomia, etyka i Data Science w jednym”

 

Tomasz Walasek, Przemysław Stenzel (Politechnika Częstochowska) „Mity e-learningu”

17.15-17.30

Zdjęcie rodzinne

17.30-22.00 Plenerowa impreza integracyjna na trawie, na leżakach, z grillem
i sceną wieczorną:

18.00-18.45

Krzysztof Maj  (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie) wykład na scenie plenerowej: Ad ludum delphini. Słowo o edukacji
i nauce na YouTubie”

19.00-19.45

Rafał Cupiał (trener biznesu) warsztaty na trawie: Fundamenty Kultury Feedbacku - wprowadzenie praktyczne”

   

8 czerwca 2024 r. (sobota)

9.00-11.00

Sesja Ideatorium II (moderacja: Aneta Sobiechowska-Ziegert)

 

Małgorzata Kostrzewska, Roman Ruczyński (Politechnika Gdańska) „Czy można zmieniać historię? W poszukiwaniu skutecznych metod uczenia się”

 

Lidia Pokrzycka (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) „Zastosowanie gry Eurodesk "Time to Move" w szkolnictwie wyższym”

 

Agnieszka Chrząszcz, Kamila Gandecka (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH) „Dydaktyka pełna talentów”

  Piotr Nazarko, Natalia Bróż (Politechnika Rzeszowska)
„Kształcenie skoncentrowane na studencie: pilotażowa zmiana formy ćwiczeń z mechaniki”
  Joanna Ciesielska-Klikowska (Uniwersytet Łódzki)
„Dialog i feedback – klucz do skutecznej edukacji”

 

Agnieszka Bartłomiejczyk (Politechnika Gdańska)
„Od studenta do belfra – rzecz o dojrzewaniu”

11.00-11.30

Przerwa kawowa

11.30-13.30

Sesja Ideatorium III (moderacja: Bartłomiej Cieślik)

  Aneta Sobiechowska-Ziegert, Katarzyna Kubiszewska
(Politechnika Gdańska) „Tutoring akademicki w erze szybkich zmian: jak dostosować się do nowoczesnych wyzwań edukacyjnych?”
  Andrzej Borkowski (Politechnika Warszawska) „Uczenie się przez dociekanie na przykładzie interdyscyplinarnego przedmiotu BIM”
 

Przemysław Damski (Uniwersytet Łódzki) „Przed wyruszeniem
w drogę należy zebrać drużynę. Odgrywanie ról w pracach grupowych”

  Błażej Kochański (Politechnika Gdańska) „Triki dydaktyki statystyki 2 – angażujące aktywności nie tylko na zajęcia ze statystyki”
  Sabina Świtała (Uniwersytet Wrocławski) „Edukacyjne ARpeggio – aplikacje do tworzenia rozszerzonej rzeczywistości w dydaktyce akademickiej”
  Mariusz Ruchwa (Politechnika Koszalińska) „Jak uczę trudnych zagadnień, bez kolokwium, bez stresu, ale z sukcesem”

13.30-14.15

Obiad

14.15-15.45

Debata II Model kształcenia: zmiana, ale jaka?

Prowadzenie: prof. dr hab. Roman Leppert

  • Dr hab. Anna Sajdak, prof. uczelni (UJ Kraków)
  • Prof. Dr hab. Agnieszka Zimmermann (GUMed w Gdańsku)
  • Dr hab. Anna Wach, prof. uczelni (UE w Poznaniu)
  • Mgr Tomasz Jankowski (WSB Merito, N&N Group Solution)
  • Inż. Szymon Krawczuk (Politechnika Gdańska) student

15.45-16.00

Zamknięcie konferencji

   

16.15-17.45

Panel dyskusyjny liderek i liderów akademickich
centrów dydaktycznych [zapisy na spotkanie]

 

Warsztaty dydaktyczno-metodyczne

"Jak upuścić mikrofon - wystąpienia publiczne i prezentowanie (się)" dr inż. Bartłomiej Cieślik (Politechnika Gdańska)

"Gamifikacja przedmiotów akademickich: jak budowac systemy motywacyjne dla studentów?" dr inż. Natalia Gietka (Politechnika Gdańska)

"Tutoring akademicki: edukacja spersonalizowana" dr Aneta Sobiechowska-Ziegert, prof. uczelni, dr Katarzyna Kubiszewska (Politechnika Gdańska)

[jeden temat do wyboru, zapisy przez formularz]

 

W trakcie trwania konferencji dostępna będzie sesja plakatowa.