III Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja III Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”

Data wydarzenia

10 kwietnia 2025
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Prelegentki i Prelegenci

photo

Sylwia Babicz

Jako adiunkt w Katedrze Metrologii i Optoelektroniki,  koncentruje swoją działalność dydaktyczną na poszukiwaniu innowacyjnych metod nauczania. Swoją pasję do gier planszowych efektywnie łączy z realizacją przedmiotu Metrologia. Stara się wzbudzać u studentów zainteresowanie krytycznym myśleniem oraz umiejętnością łączenia teorii z praktyką. Aktywnie działa na rzecz wdrażania grywalizacji w proces edukacyjny, co znajduje odzwierciedlenie w jej najnowszym projekcie edukacyjnym. Projekt ten jest przykładem jak efektywne mogą być nowoczesne metody nauczania w angażowaniu studentów i rozwijaniu ich umiejętności analitycznych. Jej celem jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale przede wszystkim przygotowanie studentów do efektywnego i samodzielnego rozwiązywania problemów.

 

Joanna M. Cichocka

Doktor nauk biologicznych, nauczyciel dyplomowany, absolwentka kierunku „Gry i grywalizacja w edukacji” prowadzonego przez NODN Progresfera. Pracuje jako nauczycielka biologii w XI Liceum Ogólnokształcącym
w Olsztynie oraz w Szkole Podstawowej nr 311 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Olsztynie, gdzie prowadzi zajęcia w języku angielskim. Biologia to jej wielka pasja, którą nieustannie rozwija, a zdobytą wiedzą uwielbia dzielić się z osobami w każdym wieku. Dbając o przyjazne relacje z uczniami oraz atmosferę sprzyjającą nauce prowadzi lekcje oparte na pozytywnych emocjach, angażując uczniów w projekty edukacyjne, obserwacje przyrody i eksperymenty. Na zajęciach wprowadza elementy gier oraz metodę grywalizacji. Entuzjastka neurodydaktyki, mnemotechnik oraz alternatywnych metod oceniania.

Joanna Czerska

Jestem człowiekiem, którego misją i pasją jest rozwój ludzi oraz organizacji. Robię to ponieważ ogromną frajdę sprawiają mi sukcesy innych ludzi! Moje motto: „Nie ma takiej fantazji, której wola i rozum ludzki nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość”. William Shakespeare. W życiu kieruję się wartościami szacunku, pracy zespołowej i pozytywnego nastawienia. To one mnie definiują i decydują o tym jakim człowiekiem jestem. Na co dzień wspieram rozwój młodzieży, studentów oraz przedsiębiorstw i ich zespołów, pomagając im w osiąganiu wspólnych celów i czerpaniu satysfakcji z uzyskiwanych rezultatów.

 

Ewa Duda-Maciejewska

Ciekawa świata, łączy kompetencje strategiczne, badawcze i trenerskie, niezmiennie ucząc się z radością. Socjolog i marketingowiec z 30-letnim doświadczeniem w sektorze kreatywnym. Członkini Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, zaangażowana w przygotowanie raportu „Kompetencje w świecie komunikacji marketingowej” oraz ekspertyzy „Trendy kształtujące polskie branże i kompetencje przyszłości”. Obecnie uczestniczy w pracach Grupy Eksperckiej BKL 3.0 (Bilans Kapitału Ludzkiego). Od dekady „hakuje” i integruje światy edukacji. Współtwórczyni kolektywu Laboratorium Innowacji Dydaktycznych i Akademickiego Centrum Doskonałości Collegium Civitas. Wykładowczyni akademicka. Uczestniczka międzynarodowych projektów, m.in. Ashoka Changemakers, ADVICE (Advancing Digital Competence in Higher Education), PASSION (Partnership for Sustainable Development and Social Innovation). W Szkole Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej prowadzi badania nad regeneratywnymi doświadczeniami edukacyjnymi. Certyfikowana trenerka i członkini Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych. Członkini International Sociological Association. Facylitatorka Design Sprint i Climate Fresk. Pasjonuje się współtworzeniem doświadczeń edukacyjnych tworzących przestrzeń rozwoju osób, zespołów i miejsc.

 

Ewelina Fichera

Dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 5 w Czechowicach-Dziedzicach oraz Dwujęzycznej Szkole Podstawowej im. W. Kopalińskiego w Bielsku-Białej. Administratorka szkolnego Google Workspace. Weryfikatorka E8. Trenerka myślenia krytycznego 1. stopnia Instytutu Krytycznego Myślenia. Współautorka autorskiego programu nauczania języka polskiego „Myśleć przekornie” bazującego na narzędziach i rutynach Myślenia Krytycznego. Pasjonatka różnorodnych metod nauczania języka polskiego – w tym przede wszystkim gamifikacji oraz pracy z rutynami MK. Certyfikowany Nauczyciel Google Level 1. oraz Level 2.

 

Karolina Gołębiowska

Metodyczka w Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania, ambasadorka SI w grupie Merito, wykładowczyni akademicka przedmiotów z zakresu dydaktyki oraz aktywizujących form pracy z grupą, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, autorka asynchronicznego kursu „Podstawy sztucznej inteligencji dla studentów i studentek UWSB Merito w Toruniu”, absolwentka Akademii Trenera Online Grupy SET, licznych szkoleń z gamifikacji w szkolnictwie wyższym oraz wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy naukowo-dydaktycznej.

 

Anna Helmin

Magister biologii i psychologii, nauczycielka biologii z 25-letnim stażem w II Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Sopocie, doradczyni biologii w Sopockim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli. Przewodnicząca egzaminatorów maturalnych, autorka podręczników do biologii dla liceum ogólnokształcącego. Przez wiele lat prowadziła kreatywne zajęcia z biologii w programie „Zdolni z Pomorza” dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Współpracowała z wydawnictwem Nowa Era przy tworzeniu Wirtualnego Atlasu Anatomicznego „Empiriusz”. Pasjonatka innowacyjnych metod nauczania, łączy mnemotechniki, gry i symulacje, by ułatwiać uczniom przyswajanie złożonych zagadnień i rozwijać ich ciekawość poznawczą.

 

Anna Krygier

Doktor nauk humanistycznych, absolwentka UMK w Toruniu, nauczyciel dyplomowany w SP nr 7 oraz pracownik Międzynarodowego Centrum Badań Kopernikańskich. Założycielka czasopisma „Temat Edukacja”. Koordynowała projekty „Szkoła dla Niepodległej” i „Złota Szkoła NBP”. Laureatka konkursów, m.in. „Zdalnie zdolny nauczyciel”, „Szkoła z technologią” oraz finalistka Nagrody BohaterON i konkursu „Nauczyciel Jutr@”. Stypendystka Ministra Kultury w 2023 r. oraz VR Edu Innowator w 2024 r. W 2023 r. współorganizowała Program „Szkoła Przyjaciół Kopernika” i sekcję dydaktyczną Światowego Kongresu Kopernikańskiego. Pasjonatka escape roomów i innowacyjnych metod nauczania.

 

Katarzyna Kubiszewska

Od 2008 r. pracuję w Katedrze Finansów i prowadzę zajęcia z finansów i bankowości. W pracy naukowej interesuję się transformacją systemów bankowych w regionie Europy Centralno-Wschodniej, ale także finansowaniem sektora kultury. Wcześniej przez ponad dekadę pracowałam w działach finansowych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. W czasie pracy dydaktycznej bardzo często odwołuję się do moich doświadczeń z praktyki biznesowej. Jako nauczyciel rozwijam także sposoby aktywnego uczenia, korzystam z takich metod jak praca w zespole, praca projektowa czy gamifikacja. Jako certyfikowany tutor prowadzę dla studentów tutoring naukowy i rozwojowy.

Marta Kuc-Czarnecka

Adiunktka w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii. Nieznosząca nudy pasjonatka nowoczesnych metod nauczania. Prowadzi zajęcia ze statystyki, geostatystyki oraz demografii. Od roku akademickiego 2022/2023 wdraża na swoich zajęciach grywalizację, WebQuest oraz pracę metodą projektu. Jako członkini zespołu Fundacji Edwarda Lipińskiego i współzałożycielka Rethinking Economics Gdańsk, jest zaangażowana w promowanie pluralizmu w ekonomii i kwestionowanie tradycyjnych modeli ekonomicznych.

Greg Margas

Jako Business Development Executive w Enovation Solutions, łączę ponad 20-letnie doświadczenie z pasją do innowacyjnych technologii edukacyjnych. Specjalizuję się w integracji sztucznej inteligencji z istniejącymi ekosystemami szkoleniowymi, co zaowocowało współautorstwem książki o GenAI. Moja droga zawodowa to podróż przez różne kultury i branże. Przez 16 lat w Irlandii założyłem dwa startupy, prowadziłem szkolenia z nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, a nawet warsztaty kreatywnego pisania w miejskich bibliotekach oraz dla osadzonych w największym irlandzkim więzieniu. Dziś, jako wykładowca WSB Merito i prelegent na czołowych polskich uczelniach technicznych, dzielę się wiedzą o generatywnej AI, kompetencjach przyszłości i rozwoju organizacji. Wierzę, że w erze nieustannych przemian fundamentem sukcesu są rezyliencja i ciągły rozwój – kluczowe kompetencje umożliwiające odnalezienie się w świecie, który wciąż przyspiesza.

 

Joanna Mercik

Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, socjolożka, certyfikowana tutorka, trenerka biznesu, autorka szkoleń z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych i sztucznej inteligencji. Od lat prowadzi badania z zakresu organizacji i funkcjonowania szkolnictwa oraz aktywizujących metod nauczania z uwzględnieniem gamifikacji i Games Based Learning. Tutorka w Uniwersytecie Najlepszych UŚ, trenerka Centrum Dydaktyki Akademickiej UŚ, współpracuje ze szkołami, instytucjami kultury i nauki w przedmiocie popularyzacji nauki. Ukończyła liczne szkolenia i warsztaty
z wykorzystywania nowych technologii w edukacji ze szczególnym uwzględnieniem GenAI. Liderka sekcji świadomość, kompetencje i higiena cyfrowa działającej w ramach GRAI w Ministerstwie Cyfryzacji. Pełnomocniczka Dziekana Wydziału Humanistycznego UŚ ds. kształcenia
na odległość.

Brygida Mielewska

Dr nauk fizycznych, nauczycielka akademicka z ponad 25-letnim stażem na Politechnice Gdańskiej, certyfikowana Nauczycielka Stowarzyszenia e-learningu Akademickiego. Koordynatorka specjalności Fizyka Medyczna (kierunek Inżynieria Biomedyczna PG) na I i II stopniu studiów, prowadzi m. in. zajęcia z przedmiotów: Biofizyka, Akceleratory cząstek, Medycyna nuklearna i radioterapia, Ochrona radiologiczna, Mikro- i nanodozymetria, W ramach Konkursu Innowacji Dydaktycznych, we współpracy z Centrum Nowoczesnej Edukacji PG przygotowała zgamifikowany przedmiot BEEofizyka w wersji dwujęzycznej.

Alina Pielaszkiewicz

W 42 Warsaw pełni rolę odpowiedzialną za wdrażanie modelu edukacyjnego peer-to-peer, wspieranie rozwoju społeczności samoedukujących się osób oraz monitorowanie postępów studentów.
Ceni sobie wolność wyboru w nauce, odpowiedzialność, którą studenci przejmują za swoje cele, oraz wartość współpracy opartej na zaufaniu. Kieruje się zasadą sprawiedliwości i wysokich standardów, wierząc, że to klucz do osiągania wysokiego poziomu umiejętności, tak ważnych w świecie IT. Po ukończeniu studiów z zakresu genetyki i biologii eksperymentalnej oraz nauce programowania w 42 Wolfsburg, zdecydowała się na rozwój kariery w IT, łącząc swoją pasję do technologii z chęcią zrozumienia przełomowych rozwiązań wpływających na współczesny świat.

Aneta Sobiechowska-Ziegert

Pracuje w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii, pasjonatka stosowania nowoczesnych metod dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych, dyplomowany coach i certyfikowana tutorka, metodyczka w Centrum Nowoczesnej Edukacji. Prowadzi zajęcia z przedmiotów związanych z prognozowaniem gospodarczym i analizą cen. Przewodniczy Wydziałowej Komisji Jakości Kształcenia i opiekuje się ścieżką kształcenia EMOS (European Master in Official Statistics), certyfikowaną przez Eurostat. Zaprojektowała i wdrożyła grywalizację „Magowie” do przedmiotu akademickiego na kierunku Analityka Gospodarcza. Jest laureatką EduShare oraz Konkursu Innowacji Dydaktycznych, w ramach którego zaprojektowała WebQuest w nauczaniu metod ilościowych.

Karolina Topa

Magister biologii o specjalności neurofizjologia, nauczycielka biologii i fizyki w II Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Sopocie, obecnie w trakcie awansu na nauczyciela mianowanego. Aktywna egzaminatorka maturalna biologii w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej
w Gdańsku oraz członkini globalnej społeczności nauczycieli Microsoft Innovative Educator Expert. Tworzy angażujące gry edukacyjne i escape-roomy, które wzbogacają lekcje biologii, łącząc je z opracowywaniem praktycznych i nowoczesnych materiałów dydaktycznych. Szczególnie interesuje ją wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji oraz nauczanie biologii w nieszablonowy sposób, integrując interdyscyplinarne podejście z nowoczesnymi technologiami.