X Ogólnopolska Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” (eTEE) - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja X Ogólnopolska Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” (eTEE)

Data wydarzenia

25-26 września 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Prelegentki i Prelegenci

dr Elena Atanasiu
(Truckee Meadows Community College [TMCC], Reno, NV, USA)

Uzyskała doktorat z latynoamerykanistyki na Uniwersytecie Kalifornijskim
w Davis w 2017 roku. Swoją karierę akademicką rozpoczęła na Uniwersytecie Nevada w Reno, gdzie pracowała w latach 2010-2012,
a następnie kontynuowała na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis od 2012 do 2017 roku. W latach 2020-2023 była związana z Uniwersytetem Dolnośląskim we Wrocławiu, pełniąc funkcję Dyrektora Działu Rozwoju Kształcenia Zdalnego (DRKZ). Od 2017 roku zajmuje stanowisko profesora języka hiszpańskiego na Truckee Meadows Community College w Reno, Nevada. Jako zmotywowany i innowacyjny edukator z ponad 14-letnim doświadczeniem specjalizuje się w projektowaniu, rozwijaniu
i wdrażaniu skutecznych inicjatyw edukacyjnych i rozwojowych.
Jej międzynarodowe doświadczenie oraz umiejętności pracy w zróżnicowanych kulturowo środowiskach edukacyjnych umożliwiają promowanie i implementację innowacyjnych metod nauczania i uczenia się. Posiada certyfikaty w zakresie projektowania instruktażowego i kursów HyFlex, metodyk prowadzenia i projektowania kursów na różnorodnych platformach edukacyjnych (ACUE & QM Certification), a także
w implementacji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w procesach edukacyjnych. Prowadzi również szkolenia z gamifikacji, AI jako wsparcie procesów edukacyjnych, wykorzystania aplikacji EdTech oraz mikronauki (microlearning), co dodatkowo wzbogaca jej metodykę nauczania i pozwala na efektywne zaangażowanie studentów w proces nauki.

 

 

mgr Agnieszka Chrząszcz
(Akademia Górniczo - Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie)

Od kilkunastu lat zajmuję się wdrażaniem, projektowaniem i promowaniem
e-learningu akademickiego, co w gruncie rzeczy sprowadza się do pracy nad nieco bardziej innowacyjną dydaktyką. Swoją pracę rozpoczynałam jako absolwentka socjologii i studiów europejskich, aby po kilku latach zająć się metodyką
i projektowaniem usług edukacyjnych i szkoleniowych. Pracuję głównie
w środowisku uczelni wyższych, ale cenię sobie także współpracę z biznesem, dzięki któremu nowe idee można szybciej przełożyć na grunt akademicki. Współkieruję jednostką, w której wiemy, że technologie stanowią pretekst
do kompleksowej zmiany metod kształcenia. Wraz z zespołem metodycznym
i informatycznym Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH projektuję oraz wdrażam różne działania wspierające kształcenie w Uczelni. Prowadzę szkolenia i webinary, koordynuję projekty badawczo-rozwojowe i stale się uczę. Cenię dobrze zaprojektowane serwisy i usługi. Jestem przekonana, że to współpraca, a nie konkurencja, jest skutecznym modelem działania, szczególnie
w obszarze kształcenia.

 

 

dr inż. Joanna Czerska
(Politechnika Gdańska)

Jestem człowiekiem, którego misją i pasją jest rozwój ludzi oraz organizacji.
Robię to ponieważ ogromną frajdę sprawiają mi sukcesy innych ludzi!
Moje motto: „Nie ma takiej fantazji, której wola i rozum ludzki nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość”. William Shakespeare.
W życiu kieruję się wartościami szacunku, pracy zespołowej i pozytywnego nastawienia. To one mnie definiują i decydują o tym jakim człowiekiem jestem. Na co dzień wspieram rozwój młodzieży, studentów oraz przedsiębiorstw i ich zespołów, pomagając im w osiąganiu wspólnych celów i czerpaniu satysfakcji z uzyskiwanych rezultatów.

 

 

Ewa Duda-Maciejewska
(Collegium Civitas)

Współtwórczyni Akademickiego Centrum Doskonałości Dydaktycznej oraz kolektywu Laboratorium Innowacji Dydaktycznych Collegium Civitas. Marketingowiec i socjolog (MA Lancaster University). Od 30 lat działa w sektorze kreatywnym. Początkowo w obszarze marketingu – członkini zespołu, a finalnie dyrektor marketingu (PepsiCo Poland). Następnie twórczyni i wieloletnia dyrektorka jednego z pierwszych działów strategicznych agencji reklamowych
w Polsce (BBDO Warszawa obecnie Molecular Creatives).  Członkini zespołów nagradzanych za skuteczność i kreatywność tworzonych kampanii marketingowych. Jurorka konkursu EFFIE.  Od dekady hakuje i integruje światy edukacji. Wykładowczyni akademicka. Poszukuje, współtworzy i testuje nowe formy uczenia. Miała przyjemność współpracować w polskich i międzynarodowych zespołach projektowych: Advancing Digital Competencies in Higher Education , Ashoka Changemakers, Leaders of Digital Didactics oraz PASSION. Współtworzyła i testowała model edukacyjny SZANSA. Obecnie współtworzy i testuje prototyp modelu wsparcia rozwojowego osób nauczycielskich, studenckich oraz wspierających procesy edukacyjne. Członkini EPALE (europejskiej społeczności specjalistów w zakresie uczenia dorosłych) oraz Rady Sektorowej ds. Sektora Komunikacji Marketingowej – współautorka raportu „Kompetencje w świecie komunikacji marketingowej” i ekspertyz „Trendy kształtujące polskie branże i kompetencje przyszłości” oraz „Perspektywy rozwoju siedemnastu branż polskiej gospodarki”. Certyfikowana trenerka i członkini Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych (STOP), facylitatorka Design Sprint oraz Climate Fresc . Wspiera zespoły organizacji pożytku publicznego w procesach strategicznych, kreatywnych i innowacyjnych nakierowanych na pozytywną zmianę społeczną.

 

dr inż. Karol Flisikowski, prof. PG
(Politechnika Gdańska)

Profesor uczelni w Katedrze Statystyki i Ekonometrii Wydziału Zarządzania
i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. W roku 2017 odbył staż na Uniwersytecie Porto, natomiast w latach 2018-2019 pracował w I-Shou University w Tajwanie. Od 5 lat jest wykładowcą w Chongqing Technology and Business University w Chinach. W międzyczasie pracował również jako analityk kredytowy, budował modele scoringowe dla kilku instytucji finansowych. Obecnie zajmuje się głównie dydaktyką – prowadzi różnego typu przedmioty z analizy danych i statystyki.
Jest opiekunem naukowym studenckiego koła „Data Science Club”, koordynatorem ds. kształcenia zdalnego oraz administratorem uczelnianej platformy Moodle.

 

 

 

dr Elżbieta Galewska
(Politechnika Łódzka)

 

dr inż. Natalia Gietka
(Politechnika Gdańska)

Specjalistka do spraw gier edukacyjnych w Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Swoją pracę łączy z pasją do gier i nowoczesnych technologii. Wspiera innych i dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań
w nauczaniu, np. szkolenie nauczycieli z aplikacji Microsoft Teams, platformy eNauczanie PG (Moodle), narzędzi takich jak Canva, Genially by mogli jeszcze lepiej wspierać studentów w procesie uczenia się. Rozpowszechnia posiadaną wiedzę nie tylko na uczelni, ale także wśród nauczycieli niższych szczebli edukacji poprzez warsztaty z wprowadzania grywalizacji w celu zachęcenia uczniów
do nauki.

 

 

 

mgr Karolina Grodecka
(Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)

 

         

 

dr inż. Gertruda Gwóźdź-Łukawska
(Politechnika Łódzka)

 

 

Tomasz Jankowski (Co-Founder & Chief Learning Officer w N&N Group Solutions Sp. z o.o.)

Ekspert z zakresu e-learningu, metodyki nauczania i uczenia się osób dorosłych, architekt uczenia się, projektant szkoleń, efektywnych systemów rozwoju kompetencji pracowników, trener. Certyfikowany (ATD, HPLJ) projektant
e-learningu od 2004 roku, posiadający blisko 30 lat doświadczeń trenerskich. 
Z wykształcenia informatyk, ekonomista, absolwent studiów MBA. Projektant około 100 tys. interakcji w szkoleniach e-learningowych, z których skorzystało kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Upowszechnia i stosuje w praktyce dorobek nauki oraz dobre praktyki w dziedzinie nauczania i uczenia się. Projektuje i wdraża e-learning oraz blended learning dla biznesu i na uczelniach wyższych. Współtwórca metodyki transferu kompetencji. Realizował projekty dla różnych organizacji w wielu krajach, w sektorach takich jak: edukacja, handel, transport, energetyka, doradztwo, produkcja, budownictwo, finanse oraz różne gałęzie usług, w tym usług profesjonalnych.

 

mgr Magdalena Kaleta-Kuzińska
(Politechnika Bydgoska)

Asystent w SJO Politechniki Bydgoskiej. Lektorka języka angielskiego i członek zespołu   „SI w dydaktyce” w grupie Uniwersytetów WSB Merito. W ramach współpracy z Akademią Kujawsko-Pomorską przygotowuje studentów studiów podyplomowych do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego.
Interesuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w dydaktyce akademickiej.

 

 

dr inż. arch. Małgorzata Kostrzewska
(Politechnika Gdańska)

Moja działalność na Politechnice Gdańskiej jest dwutorowa. Jestem adiunktem na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, gdzie przede wszystkim uczę studentów projektowania urbanistycznego i historii urbanistyki. Z kolei w Centrum Nowoczesnej Edukacji jestem specjalistką do spraw metodyki nauczania, z ogromną radością pracuję przy różnorodnych programach tworzonych i współtworzonych w CNE. Należą do nich: program doceniania nauczycieli „eduSHARE”, system certyfikacji nauczycieli akademickich, ENHANCE Plus, program „Nastawienie na rozwój” czy ścieżki kariery na PG. Łączenie zaangażowania w dydaktykę z metodyką i pracą w CNE pozwala mi na nieustanny rozwój kompetencji nauczycielskich, z pasją wprowadzam nowe metody i techniki do prowadzonych przez siebie zajęć, poszukując wyzwalaczy efektywności, studenckiego zaangażowania i motywacji do uczenia się. Moją ulubioną metodą prowadzenia zajęć jest praca projektowa (Project-Based Learning), której założenia przekazuję innym nauczycielom podczas prowadzonych szkoleń metodycznych. Opiekuję się także studenckim kołem naukowym „Hulaj Urban Squad”.

 

mgr Judyta Kotarba
(Collegium Da Vinci)

Pedagog, akredytowany praktyk tutoringu. Od ponad 10 lat pracuje na Collegium
Da Vinci, specjalizując się w innowacjach dydaktycznych, tutoringu oraz kształceniu zdalnym. Prowadzi zajęcia z kreatywności, krytycznego myślenia oraz projektów komercyjnych i społecznych. Jest współautorką programów tutoringu w Collegium Da Vinci, które wspierają grupowy oraz indywidualny rozwój studentów. W swojej pracy łączy innowacje edukacyjne z tradycyjnymi metodami nauczania, wierząc, że edukacja jest kluczem do kształtowania przyszłości
i rozwijania potencjału każdego uczącego się. Skupia się na budowaniu mostu między tradycyjnym a nowoczesnym kształceniem, zapewniając studentom narzędzia niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Zajmuje się również zarządzaniem projektami edukacyjnymi i strategicznymi, projektowaniem doświadczeń użytkownika oraz rozwijaniem kompetencji zespołów. Jej zainteresowania obejmują analizę trendów edukacyjnych, rozwój kompetencji w kontekście różnicy pokoleń oraz wpływ edukacji na samoświadomość i sprawczość
w procesie kształcenia.

mgr Beata Kurcin
(Collegium Da Vinci)

Koordynatorka produkcji ponad 40 asynchronicznych kursów e-learningowych wideo. Realizuje kursy z dbałością o ich interaktywną i wizualną stronę. Monitoruje potrzeby edukacyjne osób studiujących i efektywność
e-learningowych form kształcenia. Administratorka platform edukacyjnych, odpowiedzialna za ich wdrażanie, ewaluację i wsparcie użytkowników,
m.in. w projektowaniu kursów, które są angażujące, atrakcyjne i skuteczne. Interesuje się efektywnością e-learningowych narzędzi edukacyjnych oraz
z pasją śledzi rozwój trendów i innowacji w kształceniu akademickim.

 

 

Barbara Małuszyńska
(Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito)

Menedżer ds. projektów edukacyjnych / AI w Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito (założyciela Wyższych Szkół Bankowych, obecnie Uniwersytetów WSB Merito). Odpowiedzialna za programy szkoleniowe i projekty dla wykładowców, instruktorów i metodyków nauczania w Grupie Merito. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Zarządzanie
i Marketing. Certyfikowany trener i konsultant biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem. Założycielka Fundacji Świat Możliwości, instytucji, która
od 13 lat wspiera inicjatywy muzyczne i edukacyjne w całej Polsce. Posiada międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami Project Management Institute (PMI), a w ciągu ostatnich 2 lat ukończyła AI Manager Certification (Elephant AI Pro). Jest przekonana o sile technologii
w usprawnianiu nauczania i uczenia się, dlatego nieustannie poszukuje sposobów na tworzenie wysokiej jakości materiałów do edukacji osób dorosłych. W tym roku była dyrektorem programowym kursu dla wykładowców uniwersytetów Merito, na temat sztucznej inteligencji w dydaktyce (40-godzinne praktyczne przedsięwzięcie, mające na celu m.in. wsparcie procesu zmiany myślenia o tym, jak powinno wyglądać nauczanie akademickie w dobie AI).

 

Greg Margas
(Enovation Solutions)

Pełni funkcję Business Development Executive w Enovation Solutions (jedyny oficjalny partner Moodle w Polsce). Łączy pasję do technologii edukacyjnych
ze specjalistyczną wiedzą o sztucznej inteligencji. Jego zaangażowanie przekłada
się na innowacyjne rozwiązania w firmie i szerszym środowisku edukacyjnym. 
Jako współautor książki „ChatGPT 4: Sztuczna Inteligencja. Czym jest i jak może zmienić nasz świat”  (wydanej w czerwcu 2023) oraz wykładowca kursów „Sztuczna Inteligencja w Zarządzaniu Projektami” i „Kompetencje przyszłości”
w Wyższej Szkole Bankowej Merito aktywnie przyczynia się do rozwoju edukacji cyfrowej. Jego 16-letnie doświadczenie zawodowe w Irlandii, gdzie był zaangażowany w uruchamianie startupów i rozwijanie strategii marketingowych, wzbogaca jego perspektywę. Obecnie dzieli się swoją wiedzą na licznych konferencjach i w projektach e-learningowych, wspierając transformację cyfrową w edukacji.

 

dr Joanna Mercik
(Uniwersytet Śląski w Katowicach)

Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, trenerka biznesu, socjolożka, autorka szkoleń
z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych. Od lat prowadzi badania
z zakresu organizacji i funkcjonowania szkolnictwa oraz aktywizujących metod nauczania uwzględnieniem gamifikacji i Games Based Learning. Tutorka
w Uniwersytecie Najlepszych UŚ, trenerka Centrum Dydaktyki Akademickiej UŚ, współpracuje ze szkołami, instytucjami kultury i nauki w przedmiocie popularyzacji nauki. Ukończyła liczne szkolenia i warsztaty z wykorzystywania nowych technologii w edukacji ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji. Liderka sekcji świadomość, kompetencje i higiena cyfrowa działającej w ramach GRAI w Ministerstwie Cyfryzacji. Od X 2024 r. pełnomocniczka Dziekana Wydziału Humanistycznego UŚ ds. kształcenia zdalnego.

 

mgr inż. Bartosz Muczyński
(Akademia Morska w Szczecinie)

Absolwent i pracownik dydaktyczno-naukowy Akademii Morskiej w Szczecinie. Entuzjasta nowych technologii i ich praktycznego wykorzystania w kształceniu. Współtwórca platformy Navoica - pierwszej polskiej platformy z kursami MOOC. Tematyką wirtualnej rzeczywistości zajmuje się od 2015 roku, skupiając się na jej praktycznym aspekcie. Współzałożyciel laboratorium systemów VR i AR, w którym zajmuje się tworzeniem i programowaniem aplikacji, w tym m.in. symulatora statku. Aktywnie wykorzystuje VR w pracy ze studentami. Zawodowo związany również z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji - Państwowym Instytutem Badawczym, jako programista systemów VR dla Laboratorium Interaktywnych Technologii.

 

 

 

Agata Patelka
(Collegium Da Vinci)

 

Karolina Sosnowska
(Politechnika Gdańska)

Graficzka w Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. 
Specjalizuje się w projektowaniu komunikacji wizualnej, wykonywaniu fotografii oraz wzornictwie. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku na kierunku wzornictwo, a część studiów odbyła w Kunsthochschule Mainz.
Posiada doświadczenie w projektowaniu systemów UX/UI oraz frontview.
Zajmuje się tworzeniem nowoczesnych rozwiązań graficznych, wspierających procesy edukacyjne i komunikacyjne.

 

 

 

Przemysław Sujka
(e-learning.pl)

 

dr hab. inż. Piotr Szczuko, prof. PG
(Politechnika Gdańska)

Naukowiec i dydaktyk w Katedrze Systemów Multimedialnych w Politechnice Gdańskiej. Interesuje się zagadnieniami odpowiedzialności, etyki i wyjaśnialności sztucznej inteligencji oraz jej zastosowaniami w dydaktyce i badaniach naukowych. Jest ekspertem w dziedzinie optymalizacji sztucznych sieci neuronowych i zwolennikiem idei Green AI: wdrażania sztucznej inteligencji
w sposób zrównoważony energetycznie i społecznie.

 

 

 

dr inż. Katarzyna Szepietowska
(Politechnika Gdańska)

 

Radosław Wesołowski
(Politechnika Gdańska)

Zastępca dyrektora ds. innowacji i rozwoju w Centrum Nowoczesnej Edukacji PG. Blisko 15 lat doświadczenia w branży kreatywnej (projektowania graficznego) wykorzystuję już czwarty rok do podnoszenia jakości tworzonych w CNE produkcji edukacyjnych (filmy, animacje, publikacje). Jestem również autorem identyfikacji wizualnych: programu edukacyjnego Łatfizna, programu doceniania najlepszych wykładowców PG - eduSHARE, a także konferencji eTEE (w 2022 oraz 2024 roku). Zamiłowanie do nowatorskich rozwiązań rozwijam będąc liderem zespołu CNE:Lab zajmującego się eksplorowaniem nowych technologii z potencjałem do użycia w edukacji. Interesuję się transferem korzyści płynących z technologii VR, AR, skanowania 3D na rzecz podnoszenia metodycznej wartości nowoczesnych cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Aktualnie pracuję w zespole tworzącym grę edukacyjną Blackout, której poświęcone jest moje wystąpienie.

 

 

 

Iwona Wieczorek
(e-learning.pl)

 

Maciej Worwa
(Politechnika Gdańska)

Realizator multimediów i nowoczesnych technologii w edukacji, pracujący
w Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Swoją pracę łączy
z pasją do gier oraz filmów, będąc otwartym na wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań w szkolnictwie wyższym. Swoją wiedzą z zakresu tworzenia treści multimedialnych chętnie dzieli się poprzez szkolenia dla nauczycieli akademickich. Pracuje z wykorzystaniem silnika Unity, platform do aplikacji
no-code (takich jak Glide lub Bubble) oraz pakietu Adobe.

 

 

 

dr inż. Janusz Zalewski, prof. PUZ
(PANS w Ciechanowie)

 

 

 

dr inż. Cezary Żrodowski, prof. PG
(Politechnika Gdańska)