X Ogólnopolska Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” (eTEE) - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja X Ogólnopolska Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” (eTEE)

Data wydarzenia

25-26 września 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Program

 X Ogólnopolska Konferencja eTEE: dydaktyka i technologia 
„e-Technologie w Kształceniu Inżynierów”

Politechnika Gdańska, 25-26 września 2024 r.

Organizatorzy: Politechnika Gdańska i Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

Miejsce: Gmach Główny Politechniki Gdańskiej

Tłumaczenie symultaniczne na język angielski (słuchawki).

PROGRAM KONFERENCJI


25 września 2024 r. (środa)

11.30-13.30

WARSZTATY dla uczestników konferencji
(GenAI, H5P, programowanie w Markdown, FRIS, wizyta
w Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej PG
(do wyboru, zapisy przez FORMULARZ, więcej w zakładce WARSZTATY). Koordynacja warsztatów: Mirosław Wołowik

11.00-14.00

Rejestracja uczestników

13.30-14.00

Powitalna kawa i przekąski

14.00-14.15

Otwarcie konferencji JM Rektor Politechniki Gdańskiej, podsumowanie 10 lat eTEE: Agnieszka Chrząszcz (CELiID AGH w Krakowie)

14.15-14.45

Wykład otwarcia: Tomasz Jankowski (N&N Group Solutions) [tematyka AI, tytuł w przygotowaniu]

14.45-15.15

Studencki wykład otwarcia: Kamil Szefler [tematyka: studenci i nowe technologie, tytuł w przygotowaniu]

15.15-16.00

Wykład otwarcia: Elena Atanasiu „GenAI, mózg łowcy i inne super moce, czyli o tym jak sztuczna inteligencja wspiera proces budowania inkluzywnych przestrzeni edukacyjnych

16.00-16.30

Przerwa

16.30-17.00

Pokazy technologiczne (symulatory VR, genAI, iRoboty, gry symulacyjne, nowinki technologiczne)

17.00-19.00

Sesje Power Speech 1 i 2 (wystąpienia ustne, 2 sesje równoległe)

 

Sesja 1 (aula), moderacja: Małgorzata Kostrzewska

  • Bartosz Muczyński (Politechnika Morska w Szczecinie) „W obronie „trzech Z” i o potrzebie nauki o systemach zarządzania wiedzą”

  • Joanna Czerska (Politechnika Gdańska) „Niekomputerowe gry symulacyjne w dydaktyce inżynierii zarządzania i logistyki”

  • Radosław Wesołowski, Maciej Worwa, Karolina Sosnowska
    (CNE Politechnika Gdańska)
    Zastosowanie środowiska Unity
    do tworzenia nowoczesnych gier edukacyjnych 3D

  • Katarzyna Szepietowska z zespołem (Politechnika Gdańska) „Interaktywna aplikacja w nauczaniu mechaniki statycznie wyznaczalnych układów prętowych”

  • Judyta Kotarba (Collegium Da Vinci) „Talenty w centrum uwagi: zarządzanie talentami w programie tutoringu”

 

Sesja 2 (sala 300), moderacja: Agnieszka Chrząszcz

  • Judyta Kotarba, Agata Patelka (Collegium Da Vinci)
    „Sekrety profesjonalnych kursów wideo: jak tworzyć wyjątkowe materiały e-learningowe?”

  • Karolina Grodecka (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
    „Team-Based Learning - praca grupowa, która zawsze działa”

  • Cezary Żrodowski (Politechnika Gdańska)
    „Projekt Leonardo – co się udało, a co nie bardzo”

  • Przemysław Sujka, Iwona Wieczorek (e-learning.pl) „Wyniki raportu „BAROMETR wykorzystania e-learningu w polskich uczelniach”

  • Gertruda Gwóźdź-Łukawska, Elżbieta Galewska 
    (Politechnika Łódzka) „
    Aktywne zaliczenie jako alternatywna, nieobowiązkowa forma zaliczenia jednostki tematycznej lub działu

  • Natalia Gietka (Politechnika Gdańska) „H5P – a co to takiego? Odkryj interaktywność na wyciągnięcie ręki”

19.00-21.30

Kolacja integracyjna (Dziedziniec Fahrenheita): sieciowanie, integracyjny quiz wiedzy

   

26 września 2024 r. (czwartek)

08.30-09.00

Powitalna kawa

09.00-10.00

Wykłady specjalne, moderacja: Aneta Sobiechowska-Ziegert

 

9.00 - 9.30 - Piotr Szczuko „Wykładowcy AI i wirtualni korepetytorzy, czyli „czy kalkulator nauczy mnie matematyki?”

 

9.30 - 10.00 - Bartosz Muczyński „Niedostępna rzeczywistość. Krytyczne spojrzenie na XR w edukacji”

10.00-11.15

Debata z udziałem uczestników, tematyka: LEADERSHIP (w przygotowaniu)

Krzysztof Leja, Piotr Czekierda, Kamil Śliwowski, Joanna Średnicka. Moderacja: Agnieszka Chrząszcz

11.15-11.30 Zdjęcie rodzinne uczestników konferencji

11.30-12.00

Przerwa

12.00-12.15

Pokazy technologiczne (symulatory VR, genAI, gry symulacyjne, iRoboty, nowinki technologiczne)

12.15-12.30

Sesja plakatowa (rozmowy z autorami przy plakatach)

12.30-14.30

Sesja Power Speech 3 GenAI w dydaktyce akademickiej (wystąpienia ustne)

Moderacja: Bartłomiej Cieślik

 

Wykład otwarcia sesji: Bartosz Muczyński (Politechnika Morska w Szczecinie)
„AI 101. Od podstaw do tworzenia własnych, lokalnych systemów” 

  • Barbara Małuszyńska (Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito)
    „TAK! Jako wykładowcy mamy obowiązek rozmawiać ze studentami
    o AI!”
  • Janusz Zalewski (PANS w Ciechanowie) „Doświadczenia w używaniu ChatGPT do nauczania algorytmów programowania” 
  • Magdalena Kaleta-Kuzińska (Politechnika Bydgoska) „Tworzenie treści dydaktycznych z wykorzystaniem AI: nowe możliwości
    i wyzwania w nauczaniu języków obcych specjalistycznych na studiach inżynierskich”
  • Joanna Mercik (Uniwersytet Śląski w Katowicach) „Praktyczne
    zastosowania i przyszłe perspektywy AI w akademickim kształceniu nauczycielek i nauczycieli”
  • Ewa Duda-Maciejewska (Collegium Civitas) „Chat Riff: asystent AI wspierający refleksję”

14.30-15.00

Zamknięcie konferencji

 

 


W trakcie dwóch dni konferencji na holu przed aulą w Gmachu Głównym dostępne będą:

  • stoiska prezentujące wykorzystanie nowych technologii w dydaktyce (m.in. symulatory VR, iRoboty, gry symulacyjne, tablice interaktywne, warsztaty promptowania, „sofa ekspertów AI”),

  • słuchawki silent disco.


Po konferencji każda osoba uczestnicząca w wydarzeniu może złożyć artykuł do monografii „Dydaktyka i technologia 2024”


Zapraszamy na streaming! Po konferencji dostępne będą nagrania wystąpień i debaty.
W czasie konferencji można skorzystać z 
aplikacji konferencyjnej.