![]() |
Sylwia Andrzejczak-Grządko Na Uniwersytecie Zielonogórskim, jako adiunkt pracuję w Katedrze Biotechnologii, od 2017 roku. Z wykształcenia i pasji mikrobiolog. Naukowo zajmuję się mikroorganizmami izolowanym głównie od zwierząt dzikich. Dydaktycznie pracuję głównie ze studentami kierunku Biotechnologia, prowadząc zajęcia z Mikrobiologii ogólnej i przemysłowej oraz Genetyki ogólnej i molekularnej. |
![]() |
Agnieszka Baścik-Remisiewicz Doktor nauk biologicznych, profesor uczelni w Katedrze Biologii Eksperymentalnej i Biotechnologii Roślin na Wydziale Biologii Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania zawodowe związane są z analizą statystyczną wyników badań z zakresu fizjologii stresu i toksykologii. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu różnorodnych zajęć dydaktycznych. Ukończyła studia podyplomowe Matematyka dla nauczycieli na Politechnice Gdańskiej. Współautorka przewodnika do ćwiczeń Wybrane zagadnienia ze statystyki i matematyki. Przewodnik do ćwiczeń dla studentów biologii. W 2018 roku otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej. Bierze czynny udział w projektach edukacyjnych np. Zdolni z Pomorza – Uniwersytet Gdański, czy Poznaj pracę biologa. Członek Komitetu Okręgowego Olimpiady Biologicznej w Gdańsku.
|
![]() |
Jarogniew Barciszewski-Kozioł Absolwent Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu, obecnie wykładowca Katedry Edukacji Artystycznej i Sztuk Wizualnych na Wydziale Nauk Społecznych i Sztuki tej samej uczelni. Zajmuje się dydaktyką na kierunkach artystyczno-projektowych, łącząc praktyczne doświadczenie twórcze z nowoczesnym podejściem pedagogicznym. W pracy ze studentami stawia na partnerską relację, eksperyment i wspólne odkrywanie potencjału procesu twórczego.
|
![]() |
Emilia Bączkowska Prowadzi badania w obszarze mikrobiologii środowiskowej i technologii oczyszczania ścieków w Katedrze Technologii w Inżynierii Środowiska na Politechnice Gdańskiej. Realizowane przez nią projekty naukowe obejmują ocenę stanu ekologicznego rzek i wód przybrzeżnych oraz analizę efektywności nowoczesnych technologii oczyszczania ścieków, w tym ozonowania i dezynfekcji UV. Doświadczenie zdobywała zarówno w laboratoriach, jak i w trudnych warunkach terenowych – m.in. podczas wypraw badawczych do Arktyki, gdzie badała wpływ działalności człowieka na środowiska szczególnie wrażliwe. Jej dorobek obejmuje wystąpienia konferencyjne, publikacje naukowe oraz aktywność dydaktyczną i organizacyjną, w tym wieloletnią współpracę z Kołem Naukowym Studentów Politechniki Gdańskiej „Mikrobiologia w Inżynierii Środowiska”.
|
![]() |
Iwona Choncia Instructional Designer z portfolio składającym się z setek projektów e-learningowych dla edukacji i biznesu, dydaktyk e-learningu, nauczyciel, praktyk metod i technik uczenia się, autorka programów rozwoju kompetencji społecznych i uczenia się dla uczniów, studentów i nauczycieli. Od niemal dwóch dekad zawodowo poszukuje skutecznych sposobów łączenia nowych technologii, wirtualnej przestrzeni edukacyjnej i środowiska edukacyjnego. Kieruje Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademii WSB. |
![]() |
Przemysław Chrabąszcz Jest starszym wykładowcą w Katedrze Elektrotechniki Okrętowej na Wydziale Mechaniczno-Elektrycznym Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Wśród licznych aktywności wokół zawodowych kieruje Pracownią Eksploatacji Elektrycznych Urządzeń Okrętowych oraz prowadzi koło naukowe. W pracy dydaktycznej kładzie nacisk na praktyczny i przystępny wymiar przekazu. |
![]() |
Anna Chyła Jestem metodyczką w Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH, doktorem nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Kocham się uczyć i dzielić wiedzą z innymi. Prowadzę szkolenia związane z rozwojem dydaktycznym nauczycielek i nauczycieli akademickich, m. in. z wykorzystania myślenia wizualnego w uczeniu (się). Interesuję się metodyczną stroną projektowania zajęć z wykorzystaniem e-learningu, edukacją alternatywną, pozaformalną oraz pograniczem sztuki i edukacji. Wierzę w zmianę w edukacji i przez edukację. |
![]() |
Joanna Cyman Dr nauk matematycznych, wykładowczyni matematyki na Politechnice Gdańskiej. W pracy dydaktycznej wykorzystuje nowoczesne metody, takie jak active learning i praca w grupie, kładąc nacisk na zaangażowanie studentów oraz tworzenie przyjaznej atmosfery podczas zajęć. Szczególną wagę przywiązuje do budowania relacji i współpracy, które nie tylko wspierają zdobywanie wiedzy matematycznej i rozwój logicznego myślenia, lecz także rozwijają kreatywność oraz umiejętność rozwiązywania realnych problemów. Jako pełnomocniczka dziekana ds. osób z niepełnosprawnościami oraz ze szczególnymi potrzebami wspiera indywidualne potrzeby studentów. Jej celem jest inspirowanie oraz rozwijanie otwartego, inkluzywnego środowiska nauki, w którym relacje i wzajemne wsparcie stanowią fundament efektywnego kształcenia.
|
![]() |
Stanisław Czachorowski Dr hab., prof. UWM, biolog, ekolog i entomolog zatrudniony w Katedrze Zoologii, na Wydziale Biologii i Biotechnologii, UWM w Olsztynie. Popularyzator nauki, bloger i felietonista. Odchodzi od oceniania przez testy. Wykorzystuje metodę projektu, design thinking, dziennik refleksji, gry dydaktyczne, kamishibai, e-book pisany z AI. Zajmuje się także edukacją pozaformalną. Organizator olsztyńskiej kawiarni naukowej i wielu pikników naukowych. Współautor podręczników szkolnych do biologii. W dydaktyce próbuje nadążyć za zmieniającą się sytuacja społeczną. Poszukuje realizacji idei uniwersytetu otwartego i rozproszonego. |
![]() |
Alicja Denisiuk Absolwentka politologii na Uniwersytecie Warszawskim, związana z Centrum Innowacji i Doskonałości w Dydaktyce Uniwersytetu SWPS. Wspiera rozwój dydaktyczny kadry akademickiej poprzez organizację szkoleń (m.in. w ramach Tygodnia Kompetencji Dydaktycznych). Współzałożycielka Fundacji Patrz Szerzej, realizującej projekty edukacyjne oparte na grywalizacji, wspierające rozwój kompetencji społecznych i obywatelskich młodzieży. Posiada doświadczenie w tworzeniu oraz upowszechnianiu nowatorskich i angażujących form nauczania. |
![]() |
Maciek Dowgiel Metodyk w Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademii WSB. Filmoznawca, medioznawca i specjalista z zakresu e-learningu. Absolwent Podyplomowych studiów dziennikarskich, Zarządzania kulturą, Gender Studies oraz Projektowania i wdrażania e-learningu. Certyfikowany trener kompetencji cyfrowych i medialnych. Nauczyciel i wykładowca. Ekspert z zakresu kompetencji cyfrowych i kulturowych. |
![]() |
Daria Filipiak-Kowszyk Adiunkt w Katedrze Geodezji na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Z wykształcenia geodeta, naukowo zajmujący się głównie problematyką wyznaczania przemieszczeń obiektów. Na co dzień nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia z geodezji oraz rachunku wyrównawczego w zastosowaniach geodezyjnych, poszukujący nowych pomysłów wspomagających proces uczenia się studentów i podnoszących jakość kształcenia. |
![]() |
Emilia Grzęda Dr n. med., adiunktka w Katedrze Fizjologii, Biochemii i Biostruktury Zwierząt na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Naukowo zajmuje się wpływem czynników środowiskowych na procesy poznawcze, stan zapalny, status metaboliczny i hormonalny. Interesuje się neurobiologią pamięci, uczenia się i motywacji. Jestem edukatorką, mentorką i trenerką z doświadczeniem w edukacji formalnej i nieformalnej, autorką warsztatów dla młodzieży i nauczycieli, wieloletnią opiekunką Klubu Młodego Odkrywcy, oraz inicjatorką licznych działań popularyzujących naukę i promujących kształcenie przez całe życie. |
![]() |
Tomasz Gzella Jestem matematykiem i nauczycielem dydaktycznym na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej PG. Naukowo interesuję się odwzorowaniami wielowartościowymi i inkluzjami różniczkowymi. Natomiast w pracy dydaktycznej nieustannie podnoszę swoje kompetencje i eksperymentuję z nowoczesnymi metodami nauczania, doskonaląc swój warsztat. Stawiam na inspirowanie studentów do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz rozwiązywania praktycznych problemów, by stworzyć im przyjazne środowisko do rozwijania ich kreatywności. Studenci PG docenili to m.in. przyznając mi nagrodę w konkursie eduSh#re. Dodatkowo angażuję się w organizację gier, konkursów i konferencji dla studentów, które sprzyjają ich integracji i wspierają rozwój naukowy. |
![]() |
Łukasz Hajduk Adiunkt w Instytucie Pedagogiki UJ oraz ekspert w Ośrodku Doskonalenia Dydaktycznego UJ. Doktor w dziedzinie nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Certyfikowany trener, tutor i mentor. Jego zainteresowania naukowe mieszczą się w obszarze pedagogiki społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji dorosłych, animacji społecznej i kulturowej oraz zagadnień związanych z budowaniem społeczeństwa obywatelskiego i rozwojem regionalnym. Ważne miejsce zajmują także zagadnienia związane z komercjalizacją efektów kształcenia. Ekspert w zakresie aktywizujących metody nauczania, pedagogiki zabawy, edukacji spersonalizowanej i grywalizacji. |
![]() |
Darya Harshkova Doktor nauk biologicznych, asystent w Katedrze Biologii Eksperymentalnej i Biotechnologii Roślin. Specjalizuje się w badaniach nad toksycznością niesteroidowych leków przeciwzapalnych, zwłaszcza diklofenaku, wobec jednokomórkowych zielenic, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania mitochondriów i potencjału błony mitochondrialnej. Autorka publikacji naukowych i doniesień konferencyjnych, obecnie zajmuje się dydaktyką z zakresu fizjologii roślin i technologii informacyjnych, aktywnie uczestniczy w wydarzeniach popularno-naukowych, promujących Wydział Biologii UG.
|
![]() |
Agnieszka Kalinowska Pracuje w Katedrze Technologii w Inżynierii Środowiska na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Specjalizuje się w mikrobiologii środowiskowej, ze szczególnym uwzględnieniem antybiotykooporności, wpływu ścieków na ekosystemy wodne, w tym obszary arktyczne. Prowadziła badania na Spitsbergenie, analizując wpływ zrzutów ścieków na środowisko morskie. Aktywnie wspiera działalność studencką, współpracując z Kołem Naukowym Studentów Politechniki Gdańskiej „Mikrobiologia w Inżynierii Środowiska”. |
![]() |
Błażej Kochański Adiunkt w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej i ekspert ds. ryzyka bankowego. Pracował dla banków w Polsce i Europie, budował modele predykcyjne, zarządzał portfelami kredytowymi. Zrobił doktorat z ekonomii, studiował fizykę techniczną, walczył z plagiatami i piramidami finansowymi, komponował muzykę i pisał wiersze. Teraz też robi wiele z wyżej wymienionych rzeczy, a na uczelni bada modele ryzyka kredytowego oraz prowadzi zajęcia ze statystyki, rynków finansowych i oceny inwestycji dla studentów ekonomii i zarządzania. |
![]() |
Małgorzata Kowza-Dzwonkowska Małgorzata Kowza-Dzwonkowska jest specjalistką z interdyscyplinarnym wykształceniem – ukończyła studia z zakresu socjologii, dietetyki, kosmetologii, chemii biomedycznej oraz terapii manualnych. Od 2012 roku pełni rolę wykładowcy AWFiS w Gdańsk, prowadząc zajęcia na kierunkach Turystyka i Rekreacja, Fizjoterapia oraz Kosmetologia. W pracy dydaktycznej wykorzystuje metody aktywizujące, rutyny myślenia Harvard Project Zero oraz techniki projektowe i coachingowe, wspierając rozwój niezależnego myślenia studentów. |
![]() |
Beata Krawczyk-Bryłka Psycholog biznesu, doktor nauk o zarządzaniu Uniwersytetu Jagiellońskiego, adiunkt na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. W latach 2008-2012 Prodziekan ds. kształcenia, od 2021 Dyrektor studiów Executive International MBA Politechniki Gdańskiej. Jest ekspertem w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, przedsiębiorczości oraz społecznych aspektów IT. Prowadząc zajęcia dydaktyczne na Politechnice Gdańskiej realizuję swoją misję: wspieranie studentów poprzez rozwijanie ich umiejętności interpersonalnych, rozbudzanie ich ciekawości i odpowiedzialności za siebie i otoczenie społeczne, w którym funkcjonują. Dzielę się wiarą w wartość współpracy opartej na zaufaniu. Cenię wrażliwość w budowaniu relacji i rzetelność w osiąganiu celów, które sobie wyznaczyliśmy. Jestem przekonana, że każdy z nas ma inne talenty, potrzeba tylko determinacji, aby je rozwijać i odwagi, aby z nich korzystać. |
Edyta Ładyżyńska-Kozdraś Profesor uczelni na Politechnice Warszawskiej. Specjalizuje się w dydaktyce mechaniki i biomechatroniki, rozwijając interaktywne metody nauczania z wykorzystaniem VR, gamifikacji oraz środowisk symulacyjnych MATLAB. Wspólnie z dr inż. Anną Sibilską-Mroziewicz i zespołem VeReePW uczestniczy w realizacji projektu AR-LAB, w ramach którego opracowywane są interaktywne środowiska do nauczania mechaniki ogólnej. Łączy doświadczenie badawcze i dydaktyczne, wdrażając innowacyjne rozwiązania w kształceniu inżynierskim. |
|
![]() |
Emilian Maj Inżynier informatyki. AI Geek. Od dzieciństwa pasjonuję się technologią, łącząc tę zamiłowanie z wiedzą z zakresu IT oraz edukacji. Specjalizuję się w tworzeniu nowatorskich rozwiązań e-learningowych, projektując angażujące kursy, które skutecznie wykorzystują potencjał AI. Regularnie śledzę trendy w mediach społecznościowych, aby dostarczać treści, które są zarówno atrakcyjne, jak i łatwe w odbiorze. Przenoszę dynamikę popularnych platform na pole edukacyjne, co sprawia, że nauka staje się dla studentów naturalnym i przyjemnym doświadczeniem. |
![]() |
Barbara Małuszyńska Menedżer ds. projektów edukacyjnych | AI Education Manager w Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito - odpowiedzialna za programy szkoleniowe dla wykładowców, ekspertów i metodyków nauczania w Grupie Merito. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing; certyfikowany trener i konsultant biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem. Założycielka Fundacji Świat Możliwości – instytucji, która od 13 lat wspiera inicjatywy muzyczne i edukacyjne w Poznaniu. Posiada międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami Project Management Institute (PMI), a w ciągu ostatnich 2 lat ukończyła szereg szkoleń z tematyki AI w tym: AI Manager Certification (Elephant AI Pro). Jest przekonana o sile technologii w usprawnianiu nauczania dorosłych i od 1,5 roku jest dyrektorem programowym kursu dla wykładowców na temat AI w dydaktyce (40-godzinne praktyczne przedsięwzięcie mające na celu pomóc nauczycielom w efektywnym wykorzystaniu narzędzi AI w szkolnictwie wyższym).
|
![]() |
Agnieszka Mikołajewska Absolwentka anglistyki, amerykanistyki, life & talent coach, pasjonatka dydaktyki i komunikacji, w tym komunikacji międzykulturowej. Oprócz pracy na uczelni, od lat współpracuje z fundacjami i organizacjami pozarządowymi, wspierając innych w rozwoju. Człowiek i jego złożona natura oraz różne formy wyrazu artystycznego to jej główne obszary zainteresowania. |
![]() |
Dorota Nagórska Studentka budownictwa. Pełniła funkcję Przewodniczącej Wydziałowej Rady Studentów, Rzecznika Praw Studenta, Zastępcy Przewodniczącej Samorządu Studentów PG ds. Dydaktyki i Jakości Kształcenia, Członkini Senackiej Komisji ds. Kształcenia, Senatu Politechniki Gdańskiej, Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, członkini Prezydium FUT kadencji 2023, członkini Komisji Rewizyjnej FUT 2024. Od 2025 roku ekspert ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej. W wolnym czasie miłośniczka czytania książek, długich spacerów z psem oraz śladu węglowego w budownictwie. |
![]() |
Magdalena Nocny Adiunkt dydaktyczny w Katedrze Genetyki Wydziału Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych UMK w Toruniu. W latach 2004-2019 asystent-adiunkt i kierownik Pracowni Dydaktyki, realizująca tematykę wykorzystania tablicy interaktywnej w nauczaniu i profilaktyki prozdrowotnej młodzieży. Zaangażowana w działalność promocyjną Wydziału poprzez prowadzenie wykładów popularno-naukowych, warsztatów, zajęć dla olimpijczyków i udział w projektach. Pełni funkcję pełnomocnika dziekana ds. praktyk oraz prezeski Fundacji Akademia Biologii i Ochrony Środowiska. |
![]() |
Małgorzata Paprzycka Życie studenckie i zawodowe związała z Wydziałem Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Obroniła pracę doktorską z optyki kwantowej, a obecnie prowadzi badania magnetooptyczne cieczy jonowych. Jest też pełnomocnikiem dziekana ds. Fakultetu Pedagogicznego, odpowiada za kontakty ze szkołami i zajęcia z klasami patronackimi. Prywatnie - lubi polskie morze i długie spacery z aparatem fotograficznym wzdłuż brzegu o każdej porze roku. |
![]() |
Magdalena Patuła Studentka kierunku Geoturystyka na Wydziale Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Aktywnie zaangażowana w działalność na rzecz kształcenia - pełni funkcję Przewodniczącej Komisji ds. Dydaktyki i Jakości Kształcenia w Uczelnianej Radzie Samorządu Studentów AGH, a także Członkini Prezydium ds. Jakości Kształcenia Forum Uczelni Technicznych, gdzie odpowiada za inicjatywy związane z podnoszeniem standardów edukacyjnych na uczelniach technicznych w Polsce. |
![]() |
Barbara Pietrzak Adiunkt w Instytucie Ekologii Wydziału Biologii UW, ekolożka, edukatorka, popularyzatorka nauki. Bada długowieczność i osobowości zwierząt. Współautorka procedowanej kwalifikacji rynkowej “Edukowanie na rzecz bioróżnorodności”. Stara się uczyć tak, by studenci byli w centrum tego procesu, pielęgnowali w nim swoją więź z przyrodą i współtworzyli wiedzę. Obecnie zgłębia ideę uniwersytetów ludowych. Według kwalifikacji rolniczka i stermotorzystka żeglugi śródlądowej. Praktykująca ogrodniczka. Uwielbia ruch i światło. |
![]() |
Kamila Pytka Metodyczka ds. kształcenia tradycyjnego (odbywającego się w sali zajęciowej) w Zespole Doskonałości Dydaktycznej w Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących UŁ. Organizuje szkolenia i konsultacje dla Nauczycieli Akademickich w zakresie metodyki prowadzenia zajęć stacjonarnych. Wspiera Studentów kierunków i specjalności nauczycielskich w stosowaniu nowych metod dydaktycznych w szkole. Pasjonatka myślenia wizualnego i neurodydaktyki. W pracy zawodowej podąża za mottem "Ja Wam po prostu pootwieram głowy i naleję do nich oleju" (Ambroży Kleks, Akademia Pana Kleksa).
|
![]() |
Anna Rubczak Dr inż. arch. Anna Rubczak – pracuje w Katedrze Urbanistyki i Planowania Regionalnego na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej. Sekretarz Gdańskiego Oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich. Aktywistka lokalna, zaangażowana w zagadnienia dydaktyki w celu wzmacniania roli architekta-urbanisty w samorządach lokalnych. Specjalizuje się w badaniach interakcji między wodą a lądem w regionach deltowych, a w szczególności Żuław w Delcie Wisły, analizując wpływ tych relacji na krajobraz, architekturę i funkcjonowanie miast i wsi. Jej prace dotyczą także zmian klimatycznych, krajobrazów kulturowych oraz transformacji obszarów nadrzecznych. Zajmuje się naukowo koncepcjami zmian polityk miejskich oraz procesami partycypacyjnymi na poziomie lokalnym w celu wspierania zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społeczności w budowanie lokalnej tożsamości przestrzennej. W 2011 roku założyła pracownię ANNAGRAM, która realizuje kompleksowe projekty architektoniczne. Autorka publikacji naukowych, w tym dotyczących wpływu relacji wodno-lądowych na kształtowanie przestrzeni miejskich oraz wykorzystania narzędzi GIS w edukacji urbanistycznej.
|
![]() |
Mariusz Ruchwa Pracuję w Katedrze Mechaniki Budowli na Politechnice Koszalińskiej. Zajmuję się analizą obliczeniową konstrukcji budowlanych. Od kilku lat stosuję w swojej pracy metody nauczania łączące kształcenie bezpośrednie i asynchroniczne, w których stawiam na przyjazność i nowoczesność. Mówiłem o tym rok temu na Ideatorium. Jestem zwolennikiem dbałości o jakość dydaktyki. Chętnie dzielę się swoim wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy dydaktycznej i naukowej. Poza pracą działam społecznie. |
![]() |
Anna Sajdak-Burska Pedagog, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, zatrudniona w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Filozoficznym UJ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół dydaktyki szkolnej i akademickiej oraz rozwoju kadry akademickiej. Autorka wielu publikacji naukowych, spośród których za najważniejszą uznaje Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej (Impuls, Kraków 2013). Monografia ta stanowi istotny wkład w budowanie teoretycznych podstaw dydaktyki akademickiej w Polsce. Na Uniwersytecie Jagiellońskim pełni szereg funkcji – jest dyrektorem Ośrodka Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi, kieruje Zakładem Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej oraz jest kierownikiem programu doktorskiego Pedagogika w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych. Z wykształcenia, teorii, praktyki oraz pasji – pedagog oddany dydaktyce akademickiej, kształceniu studentów i doktorantów oraz wspieraniu rozwoju kadry akademickiej. Motto: "Nie jest dobrze, jeśli traktujemy nauczanie jako uciążliwy dodatek do właściwej pracy, podczas gdy jest ono naszą racją istnienia w murach uczelni." — Leszek Kołakowski |
![]() |
Marek Smulczyk Marek Smulczyk jest adiunktem dydaktycznym w Katedrze Polityki Oświaty i Społecznych Badań nad Edukacją w Wydziale Pedagogicznym UW. Zajmuje się problematyką nierówności edukacyjnych a szczególnie zjawiskiem academic resilience. Ma wykształcenie w zakresie psychologii i pedagogiki, posiada duże doświadczenie w obszarze badań ewaluacyjnych oraz dydaktyki psychologii i pedagogiki. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się również na jakości kształcenia, narzędziach monitorowania i oceny, czynnikach sukcesu i ryzyka w kontekście mobilności społecznej. Jest autorem i współautorem kilku raportów, artykułów naukowych i rozdziałów książkowych z obszaru pedagogiki i psychologii.
|
![]() |
Katarzyna Smoter Adiunktka w Zakładzie Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej Instytutu Pedagogiki UJ, ekspertka Ośrodka Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi UJ, członkini zespołu „Doradztwa Pedagogicznego PROFICIO”. Uczestniczka projektów „Masters of Didactics” oraz „Masters of Didactics: Advanced Teaching and Tutoring Qualification” (MEiN). Jej zainteresowania naukowe dotyczą edukacji międzykulturowej, socjologii edukacji, dydaktyki szkolnej i akademickiej oraz metodyki pracy dydaktycznej, Projektowała i prowadziła szkolenia i warsztaty z zakresu metod aktywizujących w Uniwersytecie Jagiellońskim m.in. w ramach projektów „PrzełamUJ”, „Teaching – Engagement – Development”.
|
![]() |
Katarzyna Staniszewska Starszy wykładowca języka angielskiego w Centrum Nauki Języków Obcych w SGH w Warszawie. Absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz stosunków międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowych studiów coachingu w Kolegium Gospodarki Światowej SGH w Warszawie. Współpracuje z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego, wspomagającą osoby z dysfunkcją wzroku, oraz NLO nr 81 SGH, prowadzonym przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Obszary zainteresowań naukowych: edukacja, rynek pracy, AI, motywacja pokolenia Z, umiejętności miękkie i coaching językowy.
|
![]() |
Katarzyna Szepietowska Adiunkt w Katedrze Mechaniki Budowli Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Jej zainteresowania naukowe obejmują metody probabilistyczne w mechanice, szczególnie w biomechanice. Prowadzi interdyscyplinarne badania na pograniczu mechaniki i medycyny dotyczące problemu przepuklin brzusznych. Kieruje projektem w konsorcjum z Gdańskim Uniwersytetem Medycznym finansowanym w ramach programu Sonata przez Narodowe Centrum Nauki. Prowadzi zajęcia z zakresu mechaniki i podstaw programowania w języku MATLAB. Wraz z zespołem tworzy interaktywną aplikację wspierającą naukę mechaniki „W poszukiwaniu równowagi”. |
![]() |
Agnieszka Wałachowska Adiunkt w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Doktor nauk matematycznych, specjalizuje się w zastosowaniach statystyki i ekonometrii w naukach społecznych i ekonomicznych. Z pasją poszukuje innowacyjnych i praktycznych rozwiązań, które zwiększają efektywność procesu dydaktycznego w szkolnictwie wyższym, ze szczególnym uwzględnieniem łączenia teorii z praktyką. Zaangażowana również w popularyzację nauki i współpracę ze szkołami średnimi poprzez projekty edukacyjne promujące ofertę PG i rozwijające zainteresowania matematyczno-ekonomiczne młodzieży. W swojej pracy łączy wysokie standardy akademickie z indywidualnym podejściem do każdego studenta, wierząc, że prawdziwa edukacja zaczyna się od relacji i wzajemnego zaufania. |
![]() |
Aleksandra Winiarska Socjolożka i kulturoznawczyni, wykładowczyni szczególnie zaangażowana w prowadzenie zajęć warsztatowych. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych, współpracuje interdyscyplinarnie z różnymi jednostkami UW. Certyfikowana mediatorka oraz trenerka komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Specjalizuje się w tematach z zakresu mediacji, różnorodności, przeciwdziałania dyskryminacji, komunikacji międzykulturowej i partycypacji. Badawczo zajmuje się tematami migracji i integracji społeczno-kulturowej. Prowadzi zajęcia zarówno dla osób studiujących na różnych poziomach, jak i dla kadry akademickiej. Pełni funkcję koordynatorki ds. wymiany akademickiej Erasmus. |
![]() |
Aleksandra Wiśniewska Dr inż. Aleksandra Wiśniewska, prof. uczelni, jest prodziekanem ds. kształcenia na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Jako prodziekan ds. kształcenia odpowiada za organizację i jakość kształcenia na kierunkach studiów prowadzonych przez Wydział, dbając o rozwój nowoczesnych metod dydaktycznych, takich jak wykorzystanie VR, AI i blended learning. W swojej pracy duży nacisk kładzie na łączenie wiedzy akademickiej z potrzebami przemysłu oraz rozwój kompetencji miękkich i technologicznych studentów. Szczególną wagę przykłada do wspierania innowacyjności i kreatywności studentów, tworząc przestrzeń do wymiany wiedzy w duchu idei Ideatorium. |
![]() |
Martyna Zalewska Asystent w Katedrze Biologii Eksperymentalnej i Biotechnologii Roślin Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego. W pracy badawczej koncentruje się na analizie wpływu zanieczyszczeń farmaceutycznych na organizmy niedocelowe. Aktywnie zaangażowana w popularyzację nauki – uczestniczy w projektach edukacyjnych oraz wydarzeniach promujących biologię, takich jak Zdolni z Pomorza, Poznaj pracę biologa, Noc Biologów czy Pomorska Noc Naukowców. Członek Komitetu Okręgowego Olimpiady Biologicznej w Gdańsku. |
![]() |
Joanna Ziemkowska Pedagog, leśnik. Adiunkt w Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Zajmuje się relacją między człowiekiem a przyrodą. Zainteresowania badawcze dotyczą lasu i ogrodu, jako przestrzeni edukacji i terapii. |
![]() |
Anna Ziółkowska Dziekan Wydziału Psychologii i Prawa w Poznaniu, kierowniczka Centrum Doskonałości i Innowacji w Dydaktyce Uniwersytetu SWPS, psycholog, nauczyciel akademicki. Interesuje się problematyką pamięci i uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem skuteczności wybranych technik uczenia się. Prowadzi zajęcia z zakresu m. in. psychologii edukacji oraz projektowania treningów zdolności poznawczych. Odpowiada za ofertę szkoleń podnoszących kompetencje dydaktyczne kadry akademickiej Uniwersytetu SWPS. Wdraża nowe pracowniczki i nowych pracowników do pracy dydaktycznej w Uczelni. |