X Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja X Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Data wydarzenia

6-7 czerwca 2025
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Prelegentki i Prelegenci

Anna Baczko-Dombi
(Uniwersytet Warszawski)

Socjolożka, badaczka społeczna, nauczycielka akademicka, współtwórczyni studiów "Socjologia cyfrowa".  W centrum jej zainteresowań znajdują się decyzje edukacyjne, bariery w uczeniu przedmiotów ścisłych oraz społeczny kontekst edukacji w erze rozwoju technologicznego. Popularyzatorka przyjaznego nauczania modelowania i symulacji.

Joanna Czerska
(Politechnika Gdańska)

Jestem człowiekiem, którego misją i pasją jest rozwój ludzi oraz organizacji. Robię to ponieważ ogromną frajdę sprawiają mi sukcesy innych ludzi! Moje motto: „Nie ma takiej fantazji, której wola i rozum ludzki nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość”. William Shakespeare. W życiu kieruję się wartościami szacunku, pracy zespołowej i pozytywnego nastawienia. To one mnie definiują i decydują o tym jakim człowiekiem jestem. Na co dzień wspieram rozwój młodzieży, studentów oraz przedsiębiorstw i ich zespołów, pomagając im w osiąganiu wspólnych celów i czerpaniu satysfakcji z uzyskiwanych rezultatów.

 

Przemysław Piotr Damski
(Uniwersytet Łódzki)

Adiunkt w Katedrze Teorii i historii Stosunków Międzynarodowych (Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytet Łódzki). Zajmuje się rolą emocji oraz Arktyką w stosunkach międzynarodowych i dyplomacją przed i w trakcie I wojny światowej. Dwukrotny stypendysta Roosevelt Institut for American Studies (Middelburg, Holandia). Prowadził badania naukowe w Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA. Miłośnik rocka progresywnego, komiksów, literatury fantasy, podróży z rodziną i wielu innych rzeczy, na które wciąż brakuje mu czasu.

 

Antonina Doroszewska
(Warszawski Uniwersytet Medyczny)

Dr n. społ. Antonina Doroszewska - nauczycielka akademicka. Pracuję w Studium Komunikacji Medycznej WUM. Uczę studentów kierunków medycznych, jak komunikować się z pacjentami i współpracownikami. Z wykształcenia jestem socjolożką. Zajmuję się komunikacją medyczną zarówno dydaktycznie, jak i naukowo. Jestem przekonana, że na zagadnienia komunikacji personelu medycznego z pacjentami należy patrzeć interdyscyplinarnie. Mam głębokie przekonanie o potrzebie zespołowego spojrzenia na proces kształcenia i budowania interdyscyplinarnych zespołów dydaktyków. Posiadam doświadczenie we współpracy z symulowanymi pacjentami, którzy pomagają studentom uczyć się, jak rozmawiać z chorymi.

 

Ewa Duda-Maciejewska
(Uniwersytet Civitas, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)

Ciekawa świata, niezmiennie uczy się z radością. Łączy kompetencje strategiczne, badawcze i trenerskie. Pasjonuje się współtworzeniem doświadczeń edukacyjnych. Socjolog i marketingowiec z 30-letnim doświadczeniem w sektorze kreatywnym. Członkini Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej oraz Grupy Eksperckiej BKL 3.0 (Bilans Kapitału Ludzkiego). Współtwórczyni Akademickiego Centrum Doskonałości Collegium Civitas. Wykładowczyni. Członkini zespołów projektowych, m.in.: ADVICE, PASSION, Leaders of Digital Didactics. W Szkole Doktorskiej APS prowadzi badania regeneratywnych doświadczeń edukacyjnych. Trenerka Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych. Facylitatorka Design Sprint i Climate Fresk. Związana z EPALE – europejską społecznością edukatorów osób dorosłych. Członkini międzynarodowej społeczności The Creative Revolution. Wychylając się w przyszłość, wybiera aktywną nadzieję, współtworząc przestrzeń do twórczego współmyślenia i współdziałania na rzecz dobra wspólnego.

Piotr Dziechciarz
(Warszawski Uniwersytet Medyczny)

Pediatra, gastroenterolog dziecięcy. Od początku swojej pracy związany z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym. Działalność leczniczą i dydaktyczną łączy z pracą naukową oraz samokształceniem. W swojej pracy stara się kierować przede wszystkim rzetelnością naukową i empatią.

 

Marcin Frenkel
(WSMiP, Paradiplomacy Lab, Uniwersytet Łódzk)

W pracy akademickiej staram się łączyć badania naukowe z solidną i efektywną działalnością dydaktyczną – wspartą wieloletnim doświadczeniem praktyki biznesowej. Z pasji jestem fanem muzyki rockowej – zarówno jako wierny słuchacz, jak i były (amatorski) wykonawca. Wierzę, że dobre zajęcia przypominają koncert: kiedy energia płynąca ze sceny spotyka się z energią publiczności, tworząc nową wartość.

 

Kamila Gandecka
(Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki w AGH)

Dydaktyką akademicką zajmuję się od kilkunastu lat. W Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH zajmuję się wsparciem metodycznym dydaktyków i dydaktyczek, projektuję i prowadzę szkolenia, m.in. z zakresu flipped classroom, metod grupowych, projektowania w dydaktyce, czy informacji zwrotnej w dydaktyce. Jestem również współautorką i koordynatorką programu rozwojowego Akademia Dydaktyki. Jestem pedagożką, dydaktyczką i trenerką z pasją. W procesie uczenia ważna jest dla mnie relacja, uważność i dobra komunikacja.

 

Agnieszka Goncerzewicz
(Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu)

Jestem metodyczką e-learningu w Centrum Rozwoju Dydaktyki Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu oraz wykładowcą akademickim w naukach o zarządzaniu (marketing). Ukończyłam studia filologiczne o specjalności edytorskiej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Mam za sobą także studia podyplomowe z komunikacji biznesowej, negocjacji (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) i psychologii w biznesie ze specjalizacją w coachingu na Uniwersytecie SWPS. Pracuję na styku biznesu i edukacji. Od 17 lat zajmuję się różnymi obszarami marketingu: mediami, marketingiem produktowym, content marketingiem i event marketingiem. W 2020 r. nastąpił twist w mojej karierze – od tego momentu jestem szkoleniowcem oraz wykładowcą akademickim. Współpracuję z firmami, wykładowcami oraz studentami i poza tym, że zwyczajnie lubię szkolić/uczyć, to także uczę o tym, jak robić to dobrze, (także poprzez e-learning). W codziennej pracy projektuję przedmioty dla trybu asynchronicznego realizowanego na UWSB Merito w Poznaniu. Pracuję z międzynarodowym środowiskiem akademickim, projektując kursy e-learningowe dla nauczycieli z m.in. Kenii, Somalii, Turcji czy Islandii. Wspieram wykładowców uczelni poprzez realizację wewnętrznych projektów i szkoleń (jako autorka i projektantka – np. Doskonałość Dydaktyczna Uniwersytetu). Moje koniki naukowo-zawodowe to m.in.: kryteria oceniania (rubricsy), storytelling w edukacji czy metody oceny studenta w inny sposób niż za pomocą punktacji (ungrading).

 

Lena Grzesiak
(Uniwersytet Łódzki)

Pracuję jako adiunkt w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuję się głównie kontrolą i audytem w zarządzaniu, analityką personalną oraz standardami i dysfunkcjami w zarządzaniu zasobami ludzkimi. W swojej pracy (dydaktycznej i naukowej) łączę liczby i ludzi - wierzę, że pełniejsze zrozumienie zjawisk organizacyjnych wymaga zarówno analizy twardych danych, jak i uważności na doświadczenia jednostek. Jestem osobą pełną sprzeczności. Unikam tłumu, ale cenię człowieka. Mam umysł ścisły, ale pociąga mnie humanizm. Jestem milenialsem, ale nad świat wirtualny przekładam realny. W mojej pracy przyświecają mi słowa Prof. Michała Hellera „Wydaje mi się jednak, że najbardziej odczuwalną przyjemnością związaną z uprawianiem nauki nie jest stan posiadania wiedzy, lecz proces jej zdobywania. Przygoda pioniera, odkrywcy… Wysiłek i ryzyko… I droga, którą się pokonuje. Ale czy przyjemność byłaby aż tak wielka, gdyby się jednak nie było przekonanym, że droga ta dokądś prowadzi i że warto tam zmierzać?” (Heller, 2009, s. 39)

Heller M. (2009), Jak być uczonym, Wydawnictwo Znak, Kraków.

 

Marta Grześko-Nyczka
(Akademia Nauk Stosowanych w Lesznie)

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pedagożka, trenerka i nauczycielka akademicka w Instytucie Pedagogicznym Akademii Nauk Stosowanych w Lesznie. Inicjatorka wielu projektów edukacyjnych o charakterze lokalnym i międzynarodowym. Napędza ją dążenie do tworzenia warunków, w których każdy może rozwijać swój potencjał, a edukacja staje się fundamentem lepiej funkcjonującego, harmonijnego społeczeństwa. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na rodzinie i szkole jako kluczowych środowiskach wychowawczych oraz ich wielowymiarowych kontekstach. Za klucz do skutecznych zmian społeczno-kulturowych uważa popularyzację Porozumienia bez Przemocy (NVC) i psychologii pozytywnej, a przede wszystkim wdrażanie założeń konstruktywizmu na każdym szczeblu kształcenia. Łączy pracę naukowo-badawczą z działalnością popularyzatorską i praktyką pedagogiczną, nieustannie balansując między teorią a codziennymi wyzwaniami rodzinnej, szkolnej i akademickiej rzeczywistości.

 

Magdalena Kaleta-Kuzińska
(Politechnika Bydgoska im. J. J. Śniadeckich, Studium Języków Obcych)

Nauczycielka akademicka, tłumaczka i trenerka nauczycieli. Orędowniczka mądrego wykorzystania AI w pracy nauczyciela. Współprowadziła moduł praktyczny w pierwszej edycji kursu „SI jako Twój asystent dydaktyczny” w sieci Uniwersytetów WSB Merito. Szkoli nauczycieli akademickich z nowoczesnych technologii. W pracy ze studentami kładę nacisk na komunikację w kontekście branżowym oraz użycie materiałów autentycznych. W mojej filozofii nauczania istotne miejsce zajmuje wykorzystanie nowoczesnych technologii, które są niezbędne do zaangażowania Generacji Z, zwanej pokoleniem „Cyfrowych Tubylców”. Opierając się na aktualnych doniesieniach z dziedziny neurodydaktyki, projektuję zajęcia tak, aby zoptymalizować proces przyswajania wiedzy. Dostosowuję materiały edukacyjne oraz metody nauczania do potrzeb i możliwości uczonych grup. Dlatego też w sposób szczególny cenię sobie możliwości, jakie daje implementacja AI w procesie dydaktycznym, w kontekście tworzenia spersonalizowanych i dydaktycznie skutecznych treści.

 

Tomasz Kamiński
(Uniwersytet Łódzki)

Dr hab. Tomasz Kamiński, profesor uczelni na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Politolog, którego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół instrumentów polityki zagranicznej, polityki Unii Europejskiej wobec Chin oraz paradyplomacji. Kierownik projektów finansowanych przez Komisję Europejską (Horyzont 2020, Jean Monnet) oraz Narodowe Centrum Nauki (OPUS). Pasjonat innowacyjnych metod nauczania i wykorzystywania gier w edukacji. Autor książek „Sypiając ze smokiem. Polityka Unii Europejskiej wobec Chin” oraz „Pieniądze w służbie dyplomacji. Państwowe fundusze majątkowe jako narzędzie polityki zagranicznej”.

 

Małgorzata Karpinska-Krakowiak
(Uniwersytet Łódzki)

Choć o dydaktyce wie tyle, co przeciętny konsument o składzie chemicznym batonika, to doskonale zna się na liczbach, eksperymentach i analizowaniu tego, co naprawdę działa na ludzi. Jest ekonomistką specjalizującą się w badaniach eksperymentalnych nad reklamą i zachowaniami konsumentów. Na co dzień pracuje na Uniwersytecie Łódzkim, a od święta – na uczelniach w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ma na koncie granty od NCN i DFG (niemiecki odpowiednik NCN), kilka stypendiów DAAD (niemiecki odpowiednik NAWA), a także prestiżową nagrodę naukową od European Advertising Academy (naukowy odpowiednik Oscara). Publikowała m.in. w Journal of Interactive Marketing, Journal of Advertising, Marketing Letters i innych topowych czasopismach z obszaru reklamy. Zanim zajęła się akademią, pracowała jako strateg w agencji reklamowej i współtworzyła kampanie dla marek z portfolio Pepsi, Nestlé, Heinz czy Colgate-Palmolive. W skrócie: woli dane od domysłów i eksperymentowanie od teoretyzowania.

 

 

Krzysztof Karsznia
(Politechnika Warszawska)

Nauczyciel akademicki – geodeta z wieloletnim doświadczeniem praktycznym oraz naukowym. Swoje umiejętności rozwijał w Polsce oraz w Szwajcarii, pracując m.in. w Politechnice Federalnej ETH Zurich, przedsiębiorstwie Leica Geosystems AG, a także - przez około dwadzieścia lat - jako tłumacz i redaktor techniczny (język angielski i niemiecki). Uczestnik wielu staży zagranicznych, konferencji, studiów podyplomowych (również z zakresu pedagogiki i praktycznej nauki zawodu) oraz szkoleń. Stale podnosi kwalifikacje zarówno w sferze naukowej jak też dydaktycznej regularnie uczestnicząc w warsztatach dla nauczycieli organizowanych głównie przez Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Pasjonuje się nowoczesnymi metodami nauczania (pedagogiką i andragogiką), a także aspektami umiędzynarodowienia uczelni wyższych. Z urodzenia i wychowania Wrocławianin, którego głównym hobby jest zgłębianie historii Dolnego Śląska.

 

Iga Kazimierczyk
(Uczelnia Korczaka, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie)

Pedagożka, nauczycielka, działaczka edukacyjna, doktor pedagogiki, adiunkt na Uczelni Korczaka - Akademii Nauk Stosowanych. Badawczo zajmuje się kulturą pracy szkoły, tematyką wypalenia zawodowego nauczycieli, statusem nauczycieli. Autorka książki „Nuda szkolna i jej oblicza”. Od 20 lat związana z sektorem edukacji i organizacjami społecznymi. Pracowała jako konsultantka do spraw wprowadzania zmian w instytucjach edukacyjnych oraz jako dyrektorka szkoły. Liderka i współtwórczyni akcji społecznych w tym - kampanii “Wolna szkoła”, która zatrzymała zmiany ograniczające działania obywatelskie w szkołach. Czlonkini zespołu do spraw rozwoju społeczeństwa obywatelskiego przy Ministrze do Spraw Obywatelskich.

 

Judyta Kotarba
(Collegium da Vinci w Poznaniu)

Pedagożka, edukatorka, wykładowczyni akademicka oraz ekspertka w dziedzinie innowacji dydaktycznych. Specjalizuje się w metodyce kształcenia zdalnego, wdrażaniu nowoczesnych technologii w edukacji oraz tutoringu akademickim. Akredytowana praktyk tutoringu, od ponad dekady związana z edukacją i szkolnictwem wyższym. Łączy tradycyjne podejście do nauczania z nowoczesnymi metodami, szczególnie w zakresie e-learningu i innowacji edukacyjnych. Obecnie pełni funkcję kierowniczki Centrum Nowoczesnej Edukacji w Collegium Da Vinci, gdzie realizuje projekty związane z wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań w nauczaniu zdalnym oraz rozwija programy edukacyjne dostosowane do potrzeb współczesnych studentów i rynku pracy. Specjalizuje się w trendach dotyczących nauczania synchronicznego i asynchronicznego, w tym implementacji angażujących technologii edukacyjnych. Zainteresowania naukowe koncentrują się na specyfice pokolenia „native digital”, ich potrzebach edukacyjnych, wyzwaniach związanych z cyfryzacją kształcenia oraz przyszłości kompetencji akademickich. Autorka publikacji naukowej dotyczącej doświadczeń użytkowników kursów e-learningowych.

 

Agata Komendant-Brodowska
(Uniwersytet Warszawski)

Socjolożka, edukatorka, badaczka z Wydziału Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, zafascynowana tym, jak indywidualne zachowania prowadzą do wyników na poziomie makro. Współtwórczyni kierunku „socjologia cyfrowa”, liderka europejskich projektów edukacyjnych: Action for Computational Thinking in Social Sciences -> actiss-edu.eu i Action for Interactive Anti-Polarisation Learning Experiences for a Better Democracy -> socialpolarisation.eu. Stara się zmieniać edukację, wdrażać i promować innowacje w nauczaniu/uczeniu się. Fanka pracy zespołowej, przekonana, że drużyna naprawdę może więcej i że ciekawe pomysły pojawiają się często na przecięciu dyscyplin, w dialogu i interakcji. W tandemie z dr Anną Baczko-Dombi przekłada modele i symulacje ze świata obliczeniowych nauk społecznych (computational social science) na gry edukacyjne do rozegrania w klasie czy grupie - po to, żeby w angażujący sposób uczyć o procesach społecznych, np. o współpracy, dobrach wspólnych, segregacji przestrzennej czy polaryzacji opinii.

 

Iwona Maciejowska
(Uniwersytet Jagielloński)

Profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z wykształcenia dydaktyk chemii i chemik nieorganik. Zastępca dyrektora Ośrodka Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kocha poszukiwanie inspiracji w kontakcie z innymi wykładowcami i wykładowczyniami w kraju i na świecie (ECTN, EUA, EuChemS). Prowadzi warsztaty dydaktyczne dla doktorantów i kadry kształcącej UJ oraz innych uczelni w Polsce, a także międzynarodowe szkoły letnie (STEM-CPD Summer School – ECTN). Szczególnie interesuje się rozwojem kompetencji miękkich na kierunkach „twardych” (STEM - ścisłych, przyrodniczych, technicznych), metodami angażującymi studentów, w tym strategiami typu PBL – Project/Problem/People Based Learning, ocenianiem wspierającym rozwój studentów, realizacją prawa do edukacji w postaci kursów MOOC i inkluzywności.

 

Barbara Małuszyńska
(Uniwersytet Merito)

Menedżer ds. projektów edukacyjnych | AI Education Manager w Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito - odpowiedzialna za programy szkoleniowe dla wykładowców, ekspertów i metodyków nauczania w Grupie Merito. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing; certyfikowany trener i konsultant biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem. Założycielka Fundacji Świat Możliwości – instytucji, która od 13 lat wspiera inicjatywy muzyczne i edukacyjne w Poznaniu. Posiada międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami Project Management Institute (PMI), a w ciągu ostatnich 2 lat ukończyła szereg szkoleń z tematyki AI w tym: AI Manager Certification (Elephant AI Pro). Jest przekonana o sile technologii w usprawnianiu nauczania dorosłych i od 1,5 roku jest dyrektorem programowym kursu dla wykładowców na temat AI w dydaktyce (40-godzinne praktyczne przedsięwzięcie mające na celu pomóc nauczycielom w efektywnym wykorzystaniu narzędzi AI w szkolnictwie wyższym).

 

Bartosz Muczyński
(Politechnika Morska w Szczecinie)

Dwie cechy, które najmocniej mnie charakteryzują to ciekawość i lenistwo. Obie pielęgnuję od najmłodszych lat i to one pchają mnie, odkąd pamiętam, w kierunku technologii, którą próbuję poznać, zrozumieć i wykorzystać tak, żeby więcej czasu poświęcać swoim na swoje życiowe pasje: gry komputerowe, wędrówki po górach, astronomię i astrofotografię. A ponieważ zawsze lubiłem się dzielić i dyskutować, to zacząłem (i kontynuuję) pracę na Politechnice Morskiej w Szczecinie, spotkać mnie można na licznych konferencjach, spotkaniach i warsztatach (np. Ideatorium, ETEE, KRE), w kilku organizacjach (m.in. Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego, Fundacja Młodej Nauki) czy przy projektach i inicjatywach edukacyjnych (jak przy projekcie pierwszej polskiej platformy MOOC – Navoica). Liczbę tematów, którymi się interesuję, trudno określić, bo współczesny świat działa na mnie jak wskaźnik laserowy na kota. Żeby to wszystko okiełznać i uporządkować, zacząłem się zajmować osobistymi systemami zarządzania wiedzą (PKM), o których opowiadałem na konferencji ETEE w 2024 r. Jako gracz zakochałem się w pierwszych headsetach wirtualnej rzeczywistości i od ponad 10 lat zajmuję się szeroko pojętym XR zarówno w badaniach jak i w pracy ze studentami, i w życiu osobistym. A ponieważ zawsze marzyłem, żeby móc rozmawiać z moim komputerem, telefonem i oświetleniem w mieszkaniu, to od czasu pojawienia się ChataGPT 3.5 poświęciłem się zrozumieniu i wykorzystaniu genAI w praktyce.

 

Anna Sajdak-Burska
(Uniwersytet Jagielloński)

Pedagog, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, zatrudniona w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Filozoficznym UJ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół dydaktyki szkolnej i akademickiej oraz rozwoju kadry akademickiej. Autorka wielu publikacji naukowych, spośród których za najważniejszą uznaje Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej (Impuls, Kraków 2013). Monografia ta stanowi istotny wkład w budowanie teoretycznych podstaw dydaktyki akademickiej w Polsce. Na Uniwersytecie Jagiellońskim pełni szereg funkcji – jest dyrektorem Ośrodka Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi, kieruje Zakładem Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej oraz jest kierownikiem programu doktorskiego Pedagogika w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych. Z wykształcenia, teorii, praktyki oraz pasji – pedagog oddany dydaktyce akademickiej, kształceniu studentów i doktorantów oraz wspieraniu rozwoju kadry akademickiej.

Motto: "Nie jest dobrze, jeśli traktujemy nauczanie jako uciążliwy dodatek do właściwej pracy, podczas gdy jest ono naszą racją istnienia w murach uczelni." — Leszek Kołakowski

Kamil Szefler
(Politechnika Gdańska)

Student ostatniego semestru studiów magisterskich na kierunku informatyka stosowana. Zawodowo programista, prywatnie popularyzator nauki i edukacji. Pasjonat nowoczesnych przedsięwzięć typu start-up, reprezentant Politechniki Gdańskiej na największym paneuropejskim konkursie startupowym StageTwo w Berlinie. Aktywnie rozwija innowacyjne modele sztucznej inteligencji w ramach prowadzonych badań naukowych. Występował na licznych konferencjach naukowych i popularnonaukowych, takich jak TEDx czy eTEE. Obecnie angażuje się w inicjatywy mające na celu zwiększanie kompetencji cyfrowych wśród młodzieży i dorosłych.

Anna Szulc
(I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli)

Nauczycielka matematyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli. Laureatka Konkursu Nauczyciel – mediator im. Joanny Kubiak (2016), mediatorka społeczna, tutorka. Autorka książki Nowa szkoła (2019), inicjatorka i współautorka Statutu nieumarłego (ia lat temu 2021, II wyd.2023) autorka książki Ewaluacja relacyjna (2025). Współautorka monografii wydanej pod redakcją dr Marty Grześko- Nyczki i dr Moniki Kościelniak: Nowa szkoła – szkoła wyższa Refleksje, wyzwania, postulaty (2023), Nowa szkoła – szkoła wyższa Pytania, odkrycia, rozwiązania (2025) Pomysłodawczyni i organizatorka cyklicznej Konferencji EMPATYCZNA EDUKACJA => EMPATYCZNA POLSKA w Zduńskiej Woli.

 

Daria Świerblewska
(Uniwersytet Merito)

Starszy Specjalista ds. Dydaktyki i Rozwoju Produktów w CRSW Merito – entuzjastka nowych technologii i narzędzi wspierających edukację, ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji w dydaktyce. Wierzy, że AI może wspierać dydaktyków w rozwijaniu bardziej angażujących i efektywnych metod nauczania. Na co dzień pomaga nauczycielom akademickim odkrywać możliwości sztucznej inteligencji i zachęca ich do wykorzystywania jej w dydaktyce. Posiada certyfikaty m.in.: Professional Certificate in AI in Teaching and Learning (KI-Campus), Prompt Crafting Certificate; Building Your Own GPTs Certificate (CampusAI Polska) oraz Fundamentals of Generative AI Certificate (Microsoft).

 

Anna Wach
(Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)

Dr hab. Anna Wach, prof. UEP, jest kierowniczką Katedry Edukacji i Rozwoju Kadr Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół dydaktyki akademickiej oraz rozwoju profesjonalnego nauczycieli akademickich. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym monografii Stawanie się nauczycielem akademickim. W kierunku wspierania uczenia się poprzez refleksyjną praktykę (Wydawnictwo Kontekst, 2019). Jest pomysłodawczynią oraz koordynatorką wielu działań wspomagających rozwój kompetencji do nauczania. Jest kierowniczką Kursu Pedagogicznego UEP oraz metodyczką prowadzącą szkolenia, konsultacje i hospitacje wspierające. Ma również spore doświadczenie udziału w projektach, w tym międzynarodowych, dotyczących nauczania i uczenia się w szkole wyższej. Ostatnio rozwija również swoje umiejętności jako coach i tutorka. Ponadto kieruje Zespołem ds. wypalenia zawodowego na UEP oraz bierze aktywny udział w tworzeniu powstającego na uczelni Centrum Dydaktyki Akademickiej.