![]() |
Joanna Czerska Jestem człowiekiem, którego misją i pasją jest rozwój ludzi oraz organizacji. Robię to ponieważ ogromną frajdę sprawiają mi sukcesy innych ludzi! Moje motto: „Nie ma takiej fantazji, której wola i rozum ludzki nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość”. William Shakespeare. W życiu kieruję się wartościami szacunku, pracy zespołowej i pozytywnego nastawienia. To one mnie definiują i decydują o tym jakim człowiekiem jestem. Na co dzień wspieram rozwój młodzieży, studentów oraz przedsiębiorstw i ich zespołów, pomagając im w osiąganiu wspólnych celów i czerpaniu satysfakcji z uzyskiwanych rezultatów.
|
![]() |
Ewa Duda-Maciejewska Ciekawa świata, niezmiennie uczy się z radością. Łączy kompetencje strategiczne, badawcze i trenerskie. Pasjonuje się współtworzeniem doświadczeń edukacyjnych. Socjolog i marketingowiec z 30-letnim doświadczeniem w sektorze kreatywnym. Członkini Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej oraz Grupy Eksperckiej BKL 3.0 (Bilans Kapitału Ludzkiego). Współtwórczyni Akademickiego Centrum Doskonałości Collegium Civitas. Wykładowczyni. Członkini zespołów projektowych, m.in.: ADVICE, PASSION, Leaders of Digital Didactics. W Szkole Doktorskiej APS prowadzi badania regeneratywnych doświadczeń edukacyjnych. Trenerka Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych. Facylitatorka Design Sprint i Climate Fresk. Związana z EPALE – europejską społecznością edukatorów osób dorosłych. Członkini międzynarodowej społeczności The Creative Revolution. Wychylając się w przyszłość, wybiera aktywną nadzieję, współtworząc przestrzeń do twórczego współmyślenia i współdziałania na rzecz dobra wspólnego. |
![]() |
Kamila Gandecka Dydaktyką akademicką zajmuję się od kilkunastu lat. W Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH zajmuję się wsparciem metodycznym dydaktyków i dydaktyczek, projektuję i prowadzę szkolenia, m.in. z zakresu flipped classroom, metod grupowych, projektowania w dydaktyce, czy informacji zwrotnej w dydaktyce. Jestem również współautorką i koordynatorką programu rozwojowego Akademia Dydaktyki. Jestem pedagożką, dydaktyczką i trenerką z pasją. W procesie uczenia ważna jest dla mnie relacja, uważność i dobra komunikacja. |
![]() |
Agnieszka Goncerzewicz Jestem metodyczką e-learningu w Centrum Rozwoju Dydaktyki Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu oraz wykładowcą akademickim w naukach o zarządzaniu (marketing). Ukończyłam studia filologiczne o specjalności edytorskiej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Mam za sobą także studia podyplomowe z komunikacji biznesowej, negocjacji (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) i psychologii w biznesie ze specjalizacją w coachingu na Uniwersytecie SWPS. Pracuję na styku biznesu i edukacji. Od 17 lat zajmuję się różnymi obszarami marketingu: mediami, marketingiem produktowym, content marketingiem i event marketingiem. W 2020 r. nastąpił twist w mojej karierze – od tego momentu jestem szkoleniowcem oraz wykładowcą akademickim. Współpracuję z firmami, wykładowcami oraz studentami i poza tym, że zwyczajnie lubię szkolić/uczyć, to także uczę o tym, jak robić to dobrze, (także poprzez e-learning). W codziennej pracy projektuję przedmioty dla trybu asynchronicznego realizowanego na UWSB Merito w Poznaniu. Pracuję z międzynarodowym środowiskiem akademickim, projektując kursy e-learningowe dla nauczycieli z m.in. Kenii, Somalii, Turcji czy Islandii. Wspieram wykładowców uczelni poprzez realizację wewnętrznych projektów i szkoleń (jako autorka i projektantka – np. Doskonałość Dydaktyczna Uniwersytetu). Moje koniki naukowo-zawodowe to m.in.: kryteria oceniania (rubricsy), storytelling w edukacji czy metody oceny studenta w inny sposób niż za pomocą punktacji (ungrading). |
![]() |
Marta Grześko-Nyczka Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pedagożka, trenerka i nauczycielka akademicka w Instytucie Pedagogicznym Akademii Nauk Stosowanych w Lesznie. Inicjatorka wielu projektów edukacyjnych o charakterze lokalnym i międzynarodowym. Napędza ją dążenie do tworzenia warunków, w których każdy może rozwijać swój potencjał, a edukacja staje się fundamentem lepiej funkcjonującego, harmonijnego społeczeństwa. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na rodzinie i szkole jako kluczowych środowiskach wychowawczych oraz ich wielowymiarowych kontekstach. Za klucz do skutecznych zmian społeczno-kulturowych uważa popularyzację Porozumienia bez Przemocy (NVC) i psychologii pozytywnej, a przede wszystkim wdrażanie założeń konstruktywizmu na każdym szczeblu kształcenia. Łączy pracę naukowo-badawczą z działalnością popularyzatorską i praktyką pedagogiczną, nieustannie balansując między teorią a codziennymi wyzwaniami rodzinnej, szkolnej i akademickiej rzeczywistości. |
![]() |
Magdalena Kaleta-Kuzińska Nauczycielka akademicka, tłumaczka i trenerka nauczycieli. Orędowniczka mądrego wykorzystania AI w pracy nauczyciela. Współprowadziła moduł praktyczny w pierwszej edycji kursu „SI jako Twój asystent dydaktyczny” w sieci Uniwersytetów WSB Merito. Szkoli nauczycieli akademickich z nowoczesnych technologii. W pracy ze studentami kładę nacisk na komunikację w kontekście branżowym oraz użycie materiałów autentycznych. W mojej filozofii nauczania istotne miejsce zajmuje wykorzystanie nowoczesnych technologii, które są niezbędne do zaangażowania Generacji Z, zwanej pokoleniem „Cyfrowych Tubylców”. Opierając się na aktualnych doniesieniach z dziedziny neurodydaktyki, projektuję zajęcia tak, aby zoptymalizować proces przyswajania wiedzy. Dostosowuję materiały edukacyjne oraz metody nauczania do potrzeb i możliwości uczonych grup. Dlatego też w sposób szczególny cenię sobie możliwości, jakie daje implementacja AI w procesie dydaktycznym, w kontekście tworzenia spersonalizowanych i dydaktycznie skutecznych treści. |
Krzysztof Karsznia Nauczyciel akademicki – geodeta z wieloletnim doświadczeniem praktycznym oraz naukowym. Swoje umiejętności rozwijał w Polsce oraz w Szwajcarii, pracując m.in. w Politechnice Federalnej ETH Zurich, przedsiębiorstwie Leica Geosystems AG, a także - przez około dwadzieścia lat - jako tłumacz i redaktor techniczny (język angielski i niemiecki). Uczestnik wielu staży zagranicznych, konferencji, studiów podyplomowych (również z zakresu pedagogiki i praktycznej nauki zawodu) oraz szkoleń. Stale podnosi kwalifikacje zarówno w sferze naukowej jak też dydaktycznej regularnie uczestnicząc w warsztatach dla nauczycieli organizowanych głównie przez Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Pasjonuje się nowoczesnymi metodami nauczania (pedagogiką i andragogiką), a także aspektami umiędzynarodowienia uczelni wyższych. Z urodzenia i wychowania Wrocławianin, którego głównym hobby jest zgłębianie historii Dolnego Śląska. |
|
![]() |
Iga Kazimierczyk Pedagożka, nauczycielka, działaczka edukacyjna, doktor pedagogiki, adiunkt na Uczelni Korczaka - Akademii Nauk Stosowanych. Badawczo zajmuje się kulturą pracy szkoły, tematyką wypalenia zawodowego nauczycieli, statusem nauczycieli. Autorka książki „Nuda szkolna i jej oblicza”. Od 20 lat związana z sektorem edukacji i organizacjami społecznymi. Pracowała jako konsultantka do spraw wprowadzania zmian w instytucjach edukacyjnych oraz jako dyrektorka szkoły. Liderka i współtwórczyni akcji społecznych w tym - kampanii “Wolna szkoła”, która zatrzymała zmiany ograniczające działania obywatelskie w szkołach. Czlonkini zespołu do spraw rozwoju społeczeństwa obywatelskiego przy Ministrze do Spraw Obywatelskich. |
![]() |
Iwona Maciejowska Profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z wykształcenia dydaktyk chemii i chemik nieorganik. Zastępca dyrektora Ośrodka Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kocha poszukiwanie inspiracji w kontakcie z innymi wykładowcami i wykładowczyniami w kraju i na świecie (ECTN, EUA, EuChemS). Prowadzi warsztaty dydaktyczne dla doktorantów i kadry kształcącej UJ oraz innych uczelni w Polsce, a także międzynarodowe szkoły letnie (STEM-CPD Summer School – ECTN). Szczególnie interesuje się rozwojem kompetencji miękkich na kierunkach „twardych” (STEM - ścisłych, przyrodniczych, technicznych), metodami angażującymi studentów, w tym strategiami typu PBL – Project/Problem/People Based Learning, ocenianiem wspierającym rozwój studentów, realizacją prawa do edukacji w postaci kursów MOOC i inkluzywności. |
Magdalena Markowska Psycholożka dzieci i młodzieży, adiunkta w Katedrze Psychologii i Komunikacji Społecznej Uczelni Korczaka oraz wykładowczyni na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Od ponad dziesięciu lat prowadzę praktykę psychologiczną, specjalizując się w diagnozie i wsparciu osób z zaburzeniami neurorozwojowymi – zwłaszcza dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu. W pracy klinicznej i dydaktycznej opieram się na teoriach i metodach, których skuteczność potwierdzają badania naukowe (evidence-based practice), wierząc, że rzetelna wiedza i uważność na indywidualne potrzeby mogą iść w parze. Jestem członkinią zespołu ds. jakości kształcenia, gdzie angażuję się w rozwój innowacyjnych metod dydaktycznych oraz budowanie przestrzeni edukacyjnej dostępnej dla studentów neuroróżnorodnych. W centrum moich zainteresowań znajdują się interdyscyplinarne połączenia psychologii, neuronauk i sztucznej inteligencji, które wykorzystuję m.in. w projektach wdrażających AI do procesów diagnostycznych. Bliskie jest mi myślenie o neuroróżnorodności jako o zasobie – nie problemie – i właśnie z tej perspektywy tworzę rozwiązania wspierające osoby z różnicami poznawczymi, sensorycznymi i komunikacyjnymi. W pracy dydaktycznej szczególnie zależy mi na tym, by edukacja akademicka stawała się przestrzenią prawdziwej dostępności, elastyczności i relacji.
|
|
![]() |
Anna Sajdak-Burska Pedagog, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, zatrudniona w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Filozoficznym UJ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół dydaktyki szkolnej i akademickiej oraz rozwoju kadry akademickiej. Autorka wielu publikacji naukowych, spośród których za najważniejszą uznaje Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej (Impuls, Kraków 2013). Monografia ta stanowi istotny wkład w budowanie teoretycznych podstaw dydaktyki akademickiej w Polsce. Na Uniwersytecie Jagiellońskim pełni szereg funkcji – jest dyrektorem Ośrodka Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi, kieruje Zakładem Pedagogiki Szkolnej i Dydaktyki Akademickiej oraz jest kierownikiem programu doktorskiego Pedagogika w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych. Z wykształcenia, teorii, praktyki oraz pasji – pedagog oddany dydaktyce akademickiej, kształceniu studentów i doktorantów oraz wspieraniu rozwoju kadry akademickiej. Motto: "Nie jest dobrze, jeśli traktujemy nauczanie jako uciążliwy dodatek do właściwej pracy, podczas gdy jest ono naszą racją istnienia w murach uczelni." — Leszek Kołakowski |
![]() |
Kamil Szefler Student ostatniego semestru studiów magisterskich na kierunku informatyka stosowana. Zawodowo programista, prywatnie popularyzator nauki i edukacji. Pasjonat nowoczesnych przedsięwzięć typu start-up, reprezentant Politechniki Gdańskiej na największym paneuropejskim konkursie startupowym StageTwo w Berlinie. Aktywnie rozwija innowacyjne modele sztucznej inteligencji w ramach prowadzonych badań naukowych. Występował na licznych konferencjach naukowych i popularnonaukowych, takich jak TEDx czy eTEE. Obecnie angażuje się w inicjatywy mające na celu zwiększanie kompetencji cyfrowych wśród młodzieży i dorosłych. |
![]() |
Anna Wach Dr hab. Anna Wach, prof. UEP, jest kierowniczką Katedry Edukacji i Rozwoju Kadr Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół dydaktyki akademickiej oraz rozwoju profesjonalnego nauczycieli akademickich. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym monografii Stawanie się nauczycielem akademickim. W kierunku wspierania uczenia się poprzez refleksyjną praktykę (Wydawnictwo Kontekst, 2019). Jest pomysłodawczynią oraz koordynatorką wielu działań wspomagających rozwój kompetencji do nauczania. Jest kierowniczką Kursu Pedagogicznego UEP oraz metodyczką prowadzącą szkolenia, konsultacje i hospitacje wspierające. Ma również spore doświadczenie udziału w projektach, w tym międzynarodowych, dotyczących nauczania i uczenia się w szkole wyższej. Ostatnio rozwija również swoje umiejętności jako coach i tutorka. Ponadto kieruje Zespołem ds. wypalenia zawodowego na UEP oraz bierze aktywny udział w tworzeniu powstającego na uczelni Centrum Dydaktyki Akademickiej. |