X Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja X Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Data wydarzenia

6-7 czerwca 2025
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Sesja plakatowa

X Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium”

Politechnika Gdańska 6-7 czerwca 2025 r.

 

SESJA PLAKATOWA


1

Algebra w cyfrowym świecie studentów: od teorii do zastosowań,  Joanna Cyman, Tomasz Gzella (Politechnika Gdańska)

2

Bingo dydaktyczne – narzędzie do ewaluacji metod pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich , Marek Smulczyk (Uniwersytet Warszawski)

3

Dydaktyka zaczyna się od dialogu: sześć pomysłów studentów na lepszą edukację, Dorota Nagórska (Politechnika Gdańska), Magdalena Patuła (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie), Rafał Pyżalski (Politechnika Warszawska)

4

Efektywne narzędzie w ocenianiu wypowiedzi ustnych - wnioski z praktyki dydaktycznej, Agnieszka Baścik-Remisiewicz, Darya Harshkova, Martyna Zalewska (Uniwersytet Gdański)

5

Gra terenowa w edukacji, quest o patronie Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, Joanna Ziemkowska (Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim)

6

Grywalizacja jako narzędzie rozwoju kompetencji przyszłości, Sylwia Babicz (Politechnika Gdańska)

7

Kodowanie w zespołach – uczmy się od siebie nawzajem, Tomasz Gzella (Politechnika Gdańska)

8

Lasery w medycynie: PBL jako impuls do przedsiębiorczości studentów fizyki medycznej, Małgorzata Paprzycka (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

9

Nauczanie mechaniki z wykorzystaniem interaktywnej aplikacji „W poszukiwaniu równowagi”, Katarzyna Szepietowska, Agnieszka Tomaszewska, Violetta Konopińska-Zmysłowska, Magdalena Oziębło, Karol Winkelmann, Łukasz Żmuda-Trzebiatowski (Politechnika Gdańska)

10

Nauczyciel jako zaangażowany przewodnik – budowanie środowiska sprzyjającego osiągnięciom studentów, Mariusz Ruchwa (Politechnika Koszalińska)

11

Od DNA do Danych Społecznych – Interdyscyplinarna Podróż z Politechniką Gdańską, Agnieszka Wałachowska (Politechnika Gdańska)

12

Ośrodek Doskonalenia Dydaktycznego Ars Docendi – to My!, Anna Sajdak-Burska, Łukasz Hajduk, Katarzyna Smoter (Uniwersytet Jagielloński)

13

Proces czy produkt? Neurobiologiczne argumenty za zmianą paradygmatu dydaktycznego, Emilia Grzęda (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)

14 Projekt edukacyjny „Dobry Start” rozwijający kompetencje praktyczne młodzieży klas V-VIII szkół podstawowych w nurcie Experiential Learning, Wojciech Kilian (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu)
15 Stratologiczny upgrade – kompetencje, których nie znajdziesz w sylabusie, Marta Baraniak (Uniwersytet Łódzki)
16 Światło latarni – jak tworzyć dydaktykę, która prowadzi, a nie oślepia? – odkrywanie potencjału neuroatypowych studentów , Kamila Olga Stępień-Rejszel (Uniwersytet Gdański)
17 Turniej gier, czyli jak gry wpływają na skuteczność uczenia się studentów, Daria Filipiak-Kowszyk (Politechnika Gdańska)
18

Tydzień Kompetencji Dydaktycznych Uniwersytetu SWPS: Jak inwestujemy w rozwój kadry dydaktycznej w odpowiedzi na współczesne wyzwania edukacyjne?, Anna Ziółkowska, Alicja Denisiuk, Paweł Pyrka (Uniwersytet SWPS)

19

Ucieczka przed Cylonami: flipped-classroom i grywalizacja na pokładzie Moodle Galactiki, Łukasz Gołuński (Politechnika Gdańska)

20

Uczenie przez doświadczenie kompetencji 4K – case study zajęć z wprowadzenia do mediacji, Aleksandra Winiarska (Uniwersytet Warszawski)

21

Współpraca, interdyscyplinarność, innowacyjność – profil absolwenta Zespołowych Projektów Badawczych, Beata Krawczyk-Bryłka, Krzysztof Nowicki (Politechnika Gdańska)

22

Zajęcia, które zmienią Wasze życie – adaptacyjne podejście i ewolucja bazy dydaktycznej naprzeciw rosnącym interaktywnym zdolnościom poznawczym współczesnych studentów, Przemysław Chrabąszcz(Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte)

23

Zrównoważony rozwój zaczyna się od komunikacji. Kompetencje przyszłości w kształceniu inżynierów, Emilia Bączkowska, Agnieszka Kalinowska, Katarzyna Jankowska, Maciej Sawicki (Politechnika Gdańska), Paul Talbot (FH Technikum Wien)

24

„Spitsbergen Challenge” - projekt edukacyjny dla studentów uczelni technicznych, Emilia Bączkowska, Zuzanna Dunajska, Iga Jabłońska, Agnieszka Kalinowska, Igor Kiżewski, Ewelina Kanczurska, Monika Laser, Robert Latowski, Agata Mioduszewska, Adam Pacek, Karol Zych, Katarzyna Jankowska (Politechnika Gdańska)

25

AI jako Twój asystent dydaktyczny - informacja o kursie dotyczącym uczenia wykładowców nt. wykorzystania AI w procesie dydaktycznym na uniwersytetach Grupy Merito, Barbara Małuszyńska (Centrum Rozwoju Szkół Wyższych MERITO)

26

Edukacja spersonalizowana – nowe oblicze edukacji wyższej, Aleksandra Wiśniewska (Politechnika Gdańska)

27

CoLLABO – Kreatywna Współpraca w Projektowaniu Osiedli – krótka historia o tym jak ważne są twórcze dyskusje prowadzące do dydaktycznych innowacji i naukowych przyjaźni..., Anna Rubczak, Karolina Taraszkiewicz, Jakub Kołodziejczak, Weronika Mazurkiewicz (Politechnika Gdańska)

 

SESJA PLAKATÓW WIDEO


1

Budowanie mostów kulturowych – o transformacyjnej mocy rozwijania inteligencji kulturowej, Agnieszka Mikołajewska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)

2

Career Pills. Mikroformy dydaktyczne w rozwoju świadomości tożsamości zawodowej studentów, Joanna Świętoniowska, Jacek Jakieła, Joanna Wójcik (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie)

3

Co, jak, dlaczego – trzy przykłady współtworzenia wiedzy w ekologii behawioralnej, Barbara Pietrzak (Uniwersytet Warszawski)

4

Czy kolorowanka na wykładzie to zaniżanie poziomu studiów?, Stanisław Czachorowski (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)

5

Edukacja interaktywna sposobem na zwiększenie motywacji Pokolenia Z, Katarzyna Staniszewska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)

6

Geometria wykreślna w VR: Wyzwania i możliwości, Małgorzata Rogińska-Niesłuchowska, Jacek Lebiedź, Oskar Ruczyński, Mateusz Stencel, Tomasz Szcząchor (Politechnika Gdańska)

7

Immersyjna Strategia Narracyjna — Scrollytelling i Videotelling we współczesnej dydaktyce, Iwona Choncia, Maciek Dowgiel (Akademia WSB)

8

Kiedy mechanika staje się grą: nowoczesne nauczanie z użyciem VR i edukacyjnej dramy, Edyta Ładyżyńska-Kozdraś, Anna Sibilska-Mroziewicz, Anna Ostaszewska-Liżewska, Katarzyna Zambrzycka-Papuda, Monika Różańska-Walczuk (Politechnika Warszawska)

9

Kto pierwszy, ten mutant!, Sylwia Andrzejczak-Grządko (Uniwersytet Zielonogórski)

10

Memy statystyczne, Błażej Kochański (Politechnika Gdańska)

11

Metody Harvard Projekt Zero w nowoczesnej dydaktyce akademickiej, Małgorzata Kowza-Dzwonkowska (Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku)

12

Metody, które działają, Anna Chyła (Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH)

13

Od studenta do wykładowcy – dobre praktyki na start kariery dydaktycznej na uczelni, Jarogniew Barciszewski-Kozioł (Akademia Nauk Stosowanych w Nowym Sączu)

14

Wiedza + zaangażowanie + kreatywność = atrakcyjna dydaktyka, Magdalena Nocny, Ewa Rogowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)

15

Zapraszam Cię do mojej bajki - edukacyjne escape roomy, Kamila Pytka (Uniwersytet Łódzki)

16

W poszukiwaniu świętego Grala w edukacji BPM, Marzena Grzesiak (Politechnika Gdańska)

 

INNY FORMAT


1

Elementy arteterapii jako przykład nauczania relacyjnego, Małgorzata Gorzel (Akademia Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie), Stanisław Czachorowski (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)