II Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji” - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja II Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”

Data wydarzenia

11 kwietnia 2024
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Prelegentki i Prelegenci

Aneta Sobiechowska-Ziegert

Pracuje w Katedrze Statystyki i Ekonometrii na Zarządzania i Ekonomii, pasjonatka stosowania nowoczesnych metod dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych, dyplomowany coach i certyfikowana tutorka, metodyczka w Centrum Nowoczesnej Edukacji. Prowadzi zajęcia
z przedmiotów związanych z prognozowaniem gospodarczym i analizą cen. Przewodniczy Wydziałowej Komisji Jakości Kształcenia i opiekuje się ścieżką kształcenia EMOS (European Master in Official Statistics), certyfikowaną przez Eurostat. Zaprojektowała i wdrożyła grywalizację „Magowie” do przedmiotu akademickiego na kierunku Analityka Gospodarcza. Jest laureatką EduShare oraz Konkursu Innowacji Dydaktycznych, w ramach którego zaprojektowała WebQuest w nauczaniu metod ilościowych.

Agnieszka Franczyk

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, psycholog społeczny, adiunkt w Instytucie Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego, trener umiejętności psychospołecznych (rekomendacja I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego). Laureatka nagrody Quality za pracę na rzecz podnoszenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Opolskim w roku akademickim 2019/2020. Zainspirowana przez Joannę Mytnik podczas szkolenia pt. „Gamifikacja w dydaktyce akademickiej” od czterech lat stosuje grywalizację w pracy ze studentami.

Monika Modrzejewska-Szeląg

Wykładowca Uniwersytetu Wyższej Szkoły Bankowej Merito w Gdańsku. Jest surdologopedą, terapeutą pedagogicznym, terapeutą wczesnej interwencji oraz integracji sensorycznej, nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Nauczyciel dyplomowany w SP nr 19 w Gdańsku. Prowadzi zajęcia ze studentami na kierunku Pedagogika z zakresu pedagogiki specjalnej, logopedii, a także terapii pedagogicznej. Jest praktykiem, pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzinami. Przy współpracy z Fundacją Orange odbyła 3-letnie szkolenie zakończone stażem w Brukseli z metody werbo-tonalnej, po którym, jako jeden z pięciu trenerów w Polsce szkoli terapeutów mowy, nauczycieli, studentów i rodziców z zakresu metody werbo-tonalnej. Jest założycielem Stowarzyszenia „Okno na świat”, w którym pomaga Głuchym, szczególnie na rzecz zapewnienia im dostępności. We współpracy z Centrum Nauki Kopernik i partnerem regionalnym UWSB Merito, stworzyła w SP nr 19 Klub Młodych Odkrywców, w którym prowadzi zajęcia międzykulturowe w ramach „Programu Razem w Klasie”. Od wielu lat koordynuje działania wolontariackie, które dopełniają jej pracę edukacyjno-terapeutyczną.

 

Emilia Niemiec-Jasińska

Psycholog, oligofrenopedagog, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła Uniwersytet Gdański oraz studia z zakresu psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Od ponad 20 lat związana zawodowo ze szkołą, gdzie zajmowała się psychologicznym i pedagogicznym wsparciem dzieci i młodzieży oraz ich rodzin. Szczególnie zainteresowana organizacją kształcenia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Od trzech lat pracuje jako nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne.

 

Joanna Raczek

Doktor nauk matematycznych. Związana z Politechniką Gdańską od 1997 roku, najpierw jako studentka matematyki i informatyki, a potem - adiunkt. Ma szerokie doświadczenie w prowadzeniu zajęć, zarówno laboratoryjnych jak i tablicowych, dla studentów różnych kierunków. Posiada certyfikat e-nauczyciela akademickiego.
Zainteresowania: kanarki, książki popularnonaukowe o funkcjonowaniu mózgu i uczeniu się, powieści, sporty sprawnościowe, trekking, gra na flecie poprzecznym, kwiaty ogrodowe, sudoku i inne łamigłówki.

Agnieszka Gryszkalis

Nauczycielka matematyki i informatyki, tutor.
Pracuje w publicznych szkołach podstawowych w Łodzi. Swoją nauczycielską drogę opiera na budowaniu relacji. W pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu neurobiologii, stosuje założenia Porozumienia Bez Przemocy, powoli ale konsekwentnie wdraża ideę odejścia od tradycyjnych stopni.
Miłośniczka teatru i dobrej kawy.

Natalia Gietka

Specjalistka do spraw gier edukacyjnych w Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Swoją pracę łączy z pasją do gier i nowoczesnych technologii. Wspiera innych i dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w nauczaniu, np. szkolenie nauczycieli z aplikacji Microsoft Teams, platformy eNauczanie PG (Moodle), narzedzi takich jak Canva, Genially by mogli jeszcze lepiej wspierać studentów w procesie uczenia się. Rozpowszechnia posiadaną wiedzę nie tylko na uczelni, ale także wśród nauczycieli niższych szczebli edukacji poprzez warsztaty z wprowadzania grywalizacji w celu zachęcenia uczniów do nauki.

Elżbieta Zienkiewicz

Nauczycielka akademicka zainteresowana procesem i rozwojem umiejętności kształcenia. Pracuje w Katedrze Chemii Fizycznej i Kwantowej na Wydziale Chemicznym oraz kieruje Centrum Doskonałości Dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej. Jest akredytowaną tutorką akademicką. Dla studentów pierwszych lat studiów pierwszego stopnia prowadzi zajęcia z fizyki i chemii fizycznej, skąd wynika jej zainteresowanie kształceniem STEM. Opiekuje się międzynarodowymi studiami wspólnymi CNE (Chemical Nano-Engineering) EMJM.

Łukasz Pajewski

Nauczanie to moja praca, ale i pasja, a że jestem typowym ścisłowcem to początki bywały trudne. Zawsze ciągnęło mnie do dydaktyki i z tego co mówią studenci mam do tego dryg. Jako zamknięty w sobie introwertyk i zapalony nauczyciel mogłem zrobić tylko jedno: zacząć się szkolić. Dlatego w ramach podniesienia swoich kompetencji wziąłem udział w kilku szkoleniach... no dobrze, może nie w kilku. I tak zaczęła się moja niesamowita przygoda z szeroko pojętymi metodykami miękkimi. Wszystko czego się nauczyłem wykorzystuję w pracy ze studentami. Wkomponowanie design thinking, action learning, metod feedbacku, tutoringu czy też podstaw wystąpień publicznych w prowadzone zajęcia przynosi cudowne efekty. Dlatego też wciąż szukam inspiracji i nowych metodyk.

Ilustracja

Natalia Bróż

Absolwentka kierunku budownictwo na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej. Od roku 2022 asystentka w Katedrze Mechaniki Konstrukcji Politechniki Rzeszowskiej. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z mechaniki oraz metod komputerowych. Pasjonatka matematyki, którą studiuje na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jako nauczyciel stara się wdrażać i rozwijać metody aktywnego uczenia. Jest współautorem gry, która pilotażowo została wprowadzona do przedmiotu Mechanika Teoretyczna, realizowanego na kierunku budownictwo.

Joanna Redzimska

Edukacyjna hipiska, dla której WOLNOŚĆ - wyboru: sposobu nauki, gdzie, jak,
z kim i od kogo się uczymy, jest najcenniejszą wartością w edukacji. 
Wspólnie z przyjaciółmi tworzy Zielone Światło, przestrzeń edukacyjną gdzie pozytywni, ciekawi świata ludzie mogą się spotkać, porozmawiać, wymienić doświadczenia, uczyć się i rozwijać. 
Na swoich warsztatach łączy wiedzę na temat skutecznego uczenia się z praktyczną nauką tworzenia własnych notatek graficznych.
Obszar wiedzy, którą uwielbia się dzielić z dziećmi to MATEMATYKA. Nieustannie poszukuje efektywnych sposobów na przekazywanie tej tajemnej wiedzy ;) . Grywalizacja jest jednym z nich.

Ilustracja

Renata Gmińska

Doktor nauk ekonomicznych (specjalność rachunkowość). Absolwentka  kierunku Cybernetyka ekonomiczna i informatyka Uniwersytetu Szczecińskiego. W latach 1993-1997 pracowała w Instytucie Informatyki i Ekonometrii, a od 1997 roku w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Szczecińskiego. Doktorat z rachunkowości obroniła w 2006 na Uniwersytecie Szczecińskim. Od 2007 roku pracuje w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku (obecnie Uniwersytet WSB Merito) na stanowisku adiunkta. Odbyła staż dydaktyczny w Singapurze. Autorka ponad 30 publikacji, w tym zbiorów zadań dla studentów.

Ilustracja

Elena Atanasiu

Uzyskała doktorat z latynoamerykanistyki na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis w 2017 roku. Swoją karierę akademicką rozpoczęła na Uniwersytecie Nevada w Reno, gdzie pracowała w latach 2010-2012, a następnie kontynuowała na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis od 2012 do 2017 roku. W latach 2020-2023 była związana z Uniwersytetem Dolnośląskim we Wrocławiu, pełniąc funkcję Dyrektora Działu Rozwoju Kształcenia Zdalnego (DRKZ). Od 2017 roku zajmuje stanowisko profesora języka hiszpańskiego na Truckee Meadows Community College w Reno, Nevada. Jako zmotywowany i innowacyjny edukator z ponad 14-letnim doświadczeniem, Dr Atanasiu specjalizuje się w projektowaniu, rozwijaniu i wdrażaniu skutecznych inicjatyw edukacyjnych i rozwojowych. Jej międzynarodowe doświadczenie oraz umiejętności pracy w zróżnicowanych kulturowo środowiskach edukacyjnych umożliwiają promowanie i implementację innowacyjnych metod nauczania i uczenia się. Dr Atanasiu posiada certyfikaty w zakresie projektowania instruktażowego i kursów HyFlex, metodyk prowadzenia i projektowania kursów na różnorodnych platformach edukacyjnych (ACUE & QM Certification), a także w implementacji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w procesach edukacyjnych. Prowadzi również szkolenia z gamifikacji, AI jako wsparcie procesów edukacyjnych, wykorzystania aplikacji EdTech oraz mikronauki (microlearning), co dodatkowo wzbogaca jej metodykę nauczania i pozwala na efektywne zaangażowanie studentów w proces nauki.

Katarzyna Kubiszewska

Od 2008 r. pracuję w Katedrze Finansów i prowadzę zajęcia z finansów i bankowości. W pracy naukowej interesuję się transformacją systemów bankowych w regionie Europy Centralno - Wschodniej, ale także finansowaniem sektora kultury. Wcześniej przez ponad dekadę pracowałam w działach finansowych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. W czasie pracy dydaktycznej bardzo często odwołuję się do moich doświadczeń z praktyki biznesowej. Jako nauczyciel rozwijam także sposoby aktywnego uczenia, korzystam z takich metod jak praca w zespole, praca projektowa czy gamifikacja. Jako certyfikowany tutor prowadzę dla studentów tutoring naukowy i rozwojowy.

Ilustracja

Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk

Psychoedukatorka pozytywnego uczenia się, trenerka strategii poznawczych i kompetencji miękkich z 15-letnim stażem, brainolog - projektuje i wykorzystuje narzędzia psychologii pozytywnej w edukacji. Współautorka Happy Me™ – innowacyjnego programu rozwijania kompetencji przyszłości dla dzieci i młodzieży. Inspiruje liderów edukacji do uczenia bez stresu i pomaga wzbogacać ich praktykę o filary neurodydaktyki i nauczanie w zgodzie z naturą mózgu.

Ilustracja

Katarzyna Zając-Malinowska

Certyfikowana tutor, filololożka angielska z ponad 20-letnim doświadczeniem w edukacji, brainolog – pomaga w budowaniu i zarządzaniu dobrostanem w życiu osobistym i zawodowym, wykładowczyni na studiach podyplomowych "Neurozarządzanie" w PJATK w Warszawie. Współautorka Happy Me™ – innowacyjnego programu rozwijania kompetencji przyszłości dla dzieci i młodzieży. Autorka narzędzi psychoedukacyjnych: kart i gier szkoleniowych ukierunkowanych na odkrywanie i rozwijanie sił wewnętrznych oraz wzmacnianie odporności psychicznej nastolatków i dorosłych.

Piotr Nazarko

Pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Mechaniki Konstrukcji  Politechniki Rzeszowskiej, entuzjasta i propagator aktywnych metod  kształcenia, eksperymentujący z grywalizacją, odwróconą klasą,  narzędziami informatycznymi i rozwiązywaniem problemów w ramach pracy  zespołowej. Otwarty na nowości, zainteresowany rozwojem osobistym,  podnoszeniem kompetencji zawodowych i szeroko pojętą współpracą.  Mediator akademicki, kierownik Centrum Doskonałości Dydaktycznej Politechniki Rzeszowskiej.

 

Ilustracja

Stefan Nowicki

Trener kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich, instructional designer, absolwent Institute for Emerging Leadership in Online Learning prowadzonego przez Online Learning Consortium oraz Washington State University, certyfikowany przez Microsoft PowerPoint Specialist, Word Expert, Innovative Education Expert oraz Minecraft Education Trainer i Minecraft Education Ambassador. Łączy pracę z pasją, doskonaląc własny warsztat metodyczny i prowadząc kursy dla nauczycieli akademickich z zakresu obsługi takich środowisk cyfrowych jak Microsoft Office, Moodle czy Minecraft Education. Dyrektor Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczyciel akademicki w Instytucie Nauk o Informacji i Mediach Uwr.

 

Nataliia Bokla

Od 2017 r. doktor, profesor uczelni Katedry Komputerowych Systemów Projektowania Politechniki Lwowskiej. Jestem kierownikiem centrum mentoringu i tutoringu na Politechnice Lwowskiej. Wdrażam algorytm dopasowywania nauczyciela i ucznia przy użyciu elementów e-technologii i grywalizacji. Wykładam kurs „Metody komunikacji w biznesie” i planuję realizację programu przywództwa dla studentów Politechniki Lwowskiej pn. „Podstawy mentoringu i tutoringu”, który będzie uwzględniał elementy e-technologii w nauczaniu.
Mam doświadczenie w grantach międzynarodowych i brałam udział w projektach współpracy w obszarach inżynieryjnych, edukacyjnych i społecznych. Jestem także jednym ze współautorów projektu 101082696-ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2 „Promowanie edukacji zawodowej i zaangażowania studentów poprzez kompleksowy system mentoringu i tutoringu w uczelniach” (PROMENT, nr 101082696).
Moje doświadczenie badawcze obejmuje organizację, realizację i prowadzenie złożonych projektów CAD/CAE, badania oparte na współpracy, międzynarodowe spotkania i konferencje. Lubię podróżować, poznawać nowe miejsca i kultury.

 

Maryna Duchenko

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Cybernetyki Ekonomicznej na Wydziale Zarządzania i Marketingu Narodowego Uniwersytetu Technicznego Ukrainy "Ihor Sikorskyi Kyiv Polytechnic Institute", MBA w bankowości, certyfikowany trener biznesu.
Posiada ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe jako wykładowca, prowadzi szereg kursów ekonomicznych i finansowych.
Od 20 lat pracuje również jako trener biznesu w dziedzinie rozwoju zawodowego dla pracowników instytucji finansowych pozabankowych oraz firm ubezpieczeniowych. Jako konsultant pracowała również nad projektami agencji rozwoju międzynarodowego ONZ, europejskich (TACIS), amerykańskich (USAID) i kanadyjskich (CIDA). We współpracy z "Extra Consulting Group" opracowała i skutecznie wdrożyła 5-dniowy program szkoleniowy z zakresu edukacji finansowej dla kobiet przedsiębiorczych pod tytułem "Rozwijanie Biznesu i Możliwości Liderowania dla Kobiet". Jest autorką kursów edukacyjnych "Technologie Szkoleniowe w Zarządzaniu Kadrami", "Komunikacja HR, Umiejętności Prezentacji i Pisanie Mów", w których stosuje się interaktywne metody nauczania oraz inne elementy gamifikacji.

 

Olena Shevchuk

Doktor nauk ekonomicznych, profesor Katedry Cybernetyki Ekonomicznej na Wydziale Zarządzania i Marketingu Narodowego Uniwersytetu Technicznego Ukrainy ""Ighor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute ", Kierownik obszaru badawczego "Kształtowanie i Rozwój Kapitału Ludzkiego oraz Wyzwania Społeczne w Kontekście Przemysłu 4.0".
Jest autorką interaktywnych kursów "Zarządzanie Projektem Startupowym", "Etyka Biznesu, Budowanie Zespołu i Zarządzanie Konfliktami", "Logistyka Zasobów Ludzkich" w systemie Google Workspace for Education na Platformie Sikorsky.

 

Mariia Ruda

Ekolożka i adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa Środowiska i Ochrony Środowiska w Narodowym Uniwersytecie Politechnicznym im. Jana Pawła II we Lwowie.
Współautorka gry strategicznej "Ecological Strategies" dotyczącej ochrony środowiska oraz zzłonkini grupy roboczej ds. Zielonego Porozumienia Europejskiego (EUA Green Deal).Ekspertka w projekcie oceny ekologicznego śladu produktów (ESP) w ramach programu "Unia Europejska dla Środowiska" (EU4Environment).
Uczestniczka projektu "LIFE MERCURY-FREE" oraz kierowniczka projektu "Technologia budowy autonomicznego, szybko składanego modułowego budynku drewnianego z łącznikami CPC i jego monitorowanie w rzeczywistych warunkach środowiskowych". Koordynatorka projektu Jean Monnet "Koncepcja usług ekosystemowych: Europejskie doświadczenie".
Od 2018 roku wykorzystuje metody gier w procesie edukacyjnym, promując podejście "równe do równej".
Pasjonatka przygody i edukacji, która wierzy, że życie to ciągła nauka i odkrywanie.