Podczas konferencji pragniemy poruszyć następujące obszary tematyczne, szczególnie w odniesieniu do kształcenia inżynierów:
Teoria i metodologia
-
Teorie uczenia się oraz podejścia edukacyjne do e-nauczania
-
Modele i strategie pedagogiczne w e-nauczaniu
-
Zagadnienia związane z MOOC
-
Taktyki e-nauczania
-
Innowacyjne angażowanie studentów
-
Nauczanie immersywne
-
Standardy e-nauczania
Wdrażanie e-technologii
-
Wymagania formalne
-
Ograniczenia e-technologii
-
Wprowadzanie i rozpowszechnianie e-technologii
Masowy otwarty kurs online
-
Zalety i wady,
-
Koszty przygotowania i prowadzenia MOOCów,
-
Zapewnienie jakości,
-
Nowoczesne środowisko uczenia się i nauczania czy powrót do starych metod,
-
Wpływ na szkoły wyższe,
-
Rola nauczyciela,
-
Przyszłość MOOCów.
Narzędzia i środowiska
-
Systemy zarządzania treścią w e-edukacji
-
Praktyczne zastosowania narzędzi autorskich
-
Zaawansowane wykorzystanie multimediów
-
Sztuczna inteligencja i e-nauczanie
-
Nauczanie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m-learning)
-
Komputerowe wspomaganie oceniania
-
Narzędzia Web 2.0 – co dalej?
-
Symulacja i modelowanie w środowisku e-learningowym
eNauczanie przedmiotów ścisłych i języków obcych dla studentów kierunków inżynierskich
-
Nauczanie metodą "online" - wady i zalety
-
Role i umiejętności nauczyciela
-
Interakcja i komunikacja w wirtualnym środowisku uczenia się
-
Użycie technologii, a efektywność uczenia się i nauczania przedmiotów ścisłych i języków obcych
Dobre praktyki i studium przypadku
-
Masowe kursy online
-
Nauczanie łączące techniki online i tradycyjne (blended learning)
-
Motywowanie i wspieranie studentów uczących się w środowisku zdalnym
-
Specyfika e-nauczania w poszczególnych dziedzinach nauki
-
Zagadnienia związane z e-ocenianiem
-
Moderowanie, nadzorowanie, wspieranie i ułatwianie pracy na zajęciach typu online
-
e-Nauczanie grupy i jednostki
-
Praca grupowa i pomoc koleżeńska w e-nauczaniu
-
Przyszłość e-nauczania
Czynniki miękkie w e-nauczaniu
-
Pokolenie cyfrowe
-
Zagadnienia społeczno-kulturowe w e-nauczaniu
Ewaluacja i badania
-
Zagadnienia badawcze w e-nauczaniu
-
Ewaluacja e-technologii
-
Projektowanie i użyteczność zajęć zdalnych