IV Konferencja "e-Technologie w Kształceniu Inżynierów" (eTEE2017) - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja IV Konferencja "e-Technologie w Kształceniu Inżynierów" (eTEE2017)

Data wydarzenia

27-28 kwietnia 2017
Europe/Warsaw strefa czasowa

Tematyka konferencji

Podczas konferencji pragniemy poruszyć następujące obszary tematyczne, szczególnie w odniesieniu do kształcenia inżynierów:

Teoria i metodologia

  • Teorie uczenia się oraz podejścia edukacyjne do e-nauczania

  • Modele i strategie pedagogiczne w e-nauczaniu

  • Zagadnienia związane z MOOC

  • Taktyki e-nauczania

  • Innowacyjne angażowanie studentów

  • Nauczanie immersywne

  • Standardy e-nauczania

Wdrażanie e-technologii

  • Wymagania formalne

  • Ograniczenia e-technologii

  • Wprowadzanie i rozpowszechnianie e-technologii

Masowy otwarty kurs online

  • Zalety i wady,

  • Koszty przygotowania i prowadzenia MOOCów,

  • Zapewnienie jakości,

  • Nowoczesne środowisko uczenia się i nauczania czy powrót do starych metod,

  • Wpływ na szkoły wyższe,

  • Rola nauczyciela,

  • Przyszłość MOOCów.

Narzędzia i środowiska

  • Systemy zarządzania treścią w e-edukacji

  • Praktyczne zastosowania narzędzi autorskich

  • Zaawansowane wykorzystanie multimediów

  • Sztuczna inteligencja i e-nauczanie

  • Nauczanie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m-learning)

  • Komputerowe wspomaganie oceniania

  • Narzędzia Web 2.0 – co dalej?

  • Symulacja i modelowanie w środowisku e-learningowym

eNauczanie przedmiotów ścisłych i języków obcych dla studentów kierunków inżynierskich

  • Nauczanie metodą "online" - wady i zalety

  • Role i umiejętności nauczyciela

  • Interakcja i komunikacja w wirtualnym środowisku uczenia się

  • Użycie technologii, a efektywność uczenia się i nauczania przedmiotów ścisłych i języków obcych

Dobre praktyki i studium przypadku

  • Masowe kursy online

  • Nauczanie łączące techniki online i tradycyjne (blended learning)

  • Motywowanie i wspieranie studentów uczących się w środowisku zdalnym

  • Specyfika e-nauczania w poszczególnych dziedzinach nauki

  • Zagadnienia związane z e-ocenianiem

  • Moderowanie, nadzorowanie, wspieranie i ułatwianie pracy na zajęciach typu online

  • e-Nauczanie grupy i jednostki

  • Praca grupowa i pomoc koleżeńska w e-nauczaniu

  • Przyszłość e-nauczania

Czynniki miękkie w e-nauczaniu

  • Pokolenie cyfrowe

  • Zagadnienia społeczno-kulturowe w e-nauczaniu

Ewaluacja i badania

  • Zagadnienia badawcze w e-nauczaniu

  • Ewaluacja e-technologii

  • Projektowanie i użyteczność zajęć zdalnych