II Konferencja "e-Technologie w Kształceniu Inżynierów" (eTEE 2015) Otwarci na nowe wyzwania - wybieramy MOOC? - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja II Konferencja "e-Technologie w Kształceniu Inżynierów" (eTEE 2015) Otwarci na nowe wyzwania - wybieramy MOOC?

Data wydarzenia

30 kwietnia 2015
Europe/Warsaw strefa czasowa

Tematyka konferencji

Podczas konferencji pragniemy poruszyć następujące obszary tematyczne, szczególnie w odniesieniu do kształcenia inżynierów:

Teoria i metodologia

  • Teorie uczenia się oraz podejścia edukacyjne do e-nauczania
  • Modele i strategie pedagogiczne w e-nauczaniu
  • Zagadnienia związane z MOOC
  • Taktyki e-nauczania
  • Innowacyjne angażowanie studentów
  • Nauczanie immersywne
  • Standardy e-nauczania

Wdrażanie e-technologii

  • Wymagania formalne
  • Ograniczenia e-technologii
  • Wprowadzanie i rozpowszechnianie e-technologii

Masowy otwarty kurs online

  • zalety i wady,
  • koszty przygotowania i prowadzenia MOOCów,
  • zapewnienie jakości,
  • nowoczesne środowisko uczenia się i nauczania czy powrót do starych metod,
  • wpływ na szkoły wyższe,
  • rola nauczyciela,
  • przyszłość MOOCów.

Narzędzia i środowiska

  • Systemy zarządzania treścią w e-edukacji
  • Praktyczne zastosowania narzędzi autorskich
  • Zaawansowane wykorzystanie multimediów
  • Sztuczna inteligencja i e-nauczanie
  • Nauczanie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m-learning)
  • Komputerowe wspomaganie oceniania
  • Narzędzia Web 2.0 – co dalej?
  • Symulacja i modelowanie w środowisku e-learningowym

eNauczanie języków obcych dla studentów nauk ścisłych i inżynieryjnych

  • Nauczanie metodą "online" - wady i zalety
  • Role i umiejętności nauczyciela
  • Interakcja i komunikacja w wirtualnym środowisku uczenia się
  • Użycie technologii, a efektywność uczenia się i nauczania języków obcych

Dobre praktyki i studium przypadku

  • Masowe kursy online
  • Nauczanie łączące techniki online i tradycyjne (blended learning)
  • Motywowanie i wspieranie studentów uczących się w środowisku zdalnym
  • Specyfika e-nauczania w poszczególnych dziedzinach nauki
  • Zagadnienia związane z e-ocenianiem
  • Moderowanie, nadzorowanie, wspieranie i ułatwianie pracy na zajęciach typu online
  • e-Nauczanie grupy i jednostki
  • Praca grupowa i pomoc koleżeńska w e-nauczaniu
  • Przyszłość e-nauczania

Czynniki miękkie w e-nauczaniu

  • Pokolenie cyfrowe
  • Zagadnienia społeczno-kulturowe w e-nauczaniu

Ewaluacja i badania

  • Zagadnienia badawcze w e-nauczaniu
  • Ewaluacja e-technologii
  • Projektowanie i użyteczność zajęć zdalnych