Podczas konferencji pragniemy poruszyć następujące obszary tematyczne, szczególnie w odniesieniu do kształcenia inżynierów:
Teoria i metodologia
- Teorie uczenia się oraz podejścia edukacyjne do e-nauczania
- Modele i strategie pedagogiczne w e-nauczaniu
- Zagadnienia związane z MOOC
- Taktyki e-nauczania
- Innowacyjne angażowanie studentów
- Nauczanie immersywne
- Standardy e-nauczania
Wdrażanie e-technologii
- Wymagania formalne
- Ograniczenia e-technologii
- Wprowadzanie i rozpowszechnianie e-technologii
Masowy otwarty kurs online
- zalety i wady,
- koszty przygotowania i prowadzenia MOOCów,
- zapewnienie jakości,
- nowoczesne środowisko uczenia się i nauczania czy powrót do starych metod,
- wpływ na szkoły wyższe,
- rola nauczyciela,
- przyszłość MOOCów.
Narzędzia i środowiska
- Systemy zarządzania treścią w e-edukacji
- Praktyczne zastosowania narzędzi autorskich
- Zaawansowane wykorzystanie multimediów
- Sztuczna inteligencja i e-nauczanie
- Nauczanie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (m-learning)
- Komputerowe wspomaganie oceniania
- Narzędzia Web 2.0 – co dalej?
- Symulacja i modelowanie w środowisku e-learningowym
eNauczanie języków obcych dla studentów nauk ścisłych i inżynieryjnych
- Nauczanie metodą "online" - wady i zalety
- Role i umiejętności nauczyciela
- Interakcja i komunikacja w wirtualnym środowisku uczenia się
- Użycie technologii, a efektywność uczenia się i nauczania języków obcych
Dobre praktyki i studium przypadku
- Masowe kursy online
- Nauczanie łączące techniki online i tradycyjne (blended learning)
- Motywowanie i wspieranie studentów uczących się w środowisku zdalnym
- Specyfika e-nauczania w poszczególnych dziedzinach nauki
- Zagadnienia związane z e-ocenianiem
- Moderowanie, nadzorowanie, wspieranie i ułatwianie pracy na zajęciach typu online
- e-Nauczanie grupy i jednostki
- Praca grupowa i pomoc koleżeńska w e-nauczaniu
- Przyszłość e-nauczania
Czynniki miękkie w e-nauczaniu
- Pokolenie cyfrowe
- Zagadnienia społeczno-kulturowe w e-nauczaniu
Ewaluacja i badania
- Zagadnienia badawcze w e-nauczaniu
- Ewaluacja e-technologii
- Projektowanie i użyteczność zajęć zdalnych