Program ramowy konferencji:
8:45 – 9:15 |
Rejestracja na Konferencję |
Uroczyste otwarcie Konferencji – Audytorium nr 8 – Budynek NanoB/CM |
|
---|---|
9:15 – 9:30 |
Przywitanie Uczestników |
Sesja plenarna I – Audytorium nr 8 – Budynek NanoB/CM |
|
---|---|
9:30 – 10:00 |
prof. Ivona Grzegorczyk język wystąpienia: polski |
10:00 – 10:30 |
prof. Ewa B. Weinmüllerk język wystąpienia: angielski |
10:30 – 11:00 |
Przerwa kawowa |
Sesja plenarna II – Audytorium nr 8 – Budynek NanoB/CM |
|
---|---|
11:00 – 12:30 |
W kolejności alfabetycznej: dr inż. Andrzej Giniewicz O interakcjach nowoczesnych technologii informacyjnych z nauczaniem matematyki i statystyki mgr Alina Guzik Aktualne trendy w szkolnictwie wyższym na świecie dr hab. Tomasz Kopczewski Myśl, nie trać czasu na żmudne obliczenia! Implementacja postulatów Felixa Kleina w nauczaniu mikroekonomii za pomocą oprogramowania CAS Maxima dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ Czas reakcji (response time) na zadane pytanie w zakresie matematyki dr Daniel Wójcik Innovative dissertations in the didactics of mathematics at the UKEN Institute of Mathematics |
12:30 – 13:00 |
Sesja plakatowa |
13:00 – 14:00 |
Przerwa na lunch |
14:00 – 15:00 |
Sesje tematyczne |
15:00 – 15:30 |
Panel dyskusyjny |
15:30 |
Zamknięcie Konferencji |
Na Konferencji wystąpią m.in.
prof. Ivona Grzegorczyk, California State University Channel Islands (CSUCI), USA Dr. Ivona Grzegorczyk received her Ph.D. in Mathematics from the University of California Berkeley in 1990, and holds MS degree form Warsaw University, Poland. Język wystąpienia: polski
|
Alina Guzik, Politechnika Gdańska ekspertka w dziedzinie cyfrowej i nowoczesnej edukacji, starszy menedżer produktu, projektantka, certyfikowany metodyk e-learningu, specjalistka ds. innowacji i rozwoju. Jest autorką kilkunastu wielokrotnie nagrodzonych cyfrowych produktów edukacyjnych wdrożonych na rynkach międzynarodowych oraz światowej klasy innowacji nagrodzonej grantem NCBiR. Współautorka projektów edukacyjnych finansowanych z programów Erasmus+, Horyzont, POWER i NAWA oraz wielu publikacji, w tym: „The Book of Trends in Education” (nagrodzonej przez Stowarzyszenie Wydawców Amerykańskich), „The Big Book of Online Education”, „Pieprzyk Pypcio Znamienity” (książki edukacyjnej dla dzieci z obszaru profilaktyki nowotworowej). Jest projektantką kursów e-learningowych, aplikacji mobilnych, platform edukacyjnych, interaktywnych podręczników, wideo wykładów. Autorka publikacji popularnonaukowych i bloga www.alinaguzik.com. Prowadzi badania naukowe w obszarze edukacji cyfrowej, e-learningu, nowoczesnych metod dydaktycznych, innowacji oraz rozwoju nowych produktów. Język wystąpienia: polski
|
dr Jakub Kabat, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Dr nauk matematycznych, adiunkt dydaktyczny w Instytucie Matematyki UKEN w Krakowie, zaangażowany w organizację (prowadzący warsztaty, zajęcia, pełniący funkcje członka jury itp.) wielu wydarzeń popularyzujących matematykę, takich jak Małopolska Noc Naukowców (lata 2016-2020), Euro-Math (2018), Uniwersytet Dzieci i Rodziców (UKEN, od 2020), Festiwal Matematyki (UKEN, 2020), projekt Eksploratorium twórczej matematyki (2018-2020), projekt Kompetentny nauczyciel - mistrz i wychowawca (2020). Od 2021 roku prowadzący zajęcia z matematyki dla uczniów szczególnie zainteresowanych matematyką oraz członek jury (Małopolski Konkurs Prac matematycznych) z ramienia Centrum Młodzieży im. dr Henryka Jordana w Krakowie. Inicjator i współorganizator konkursu „Matematyczna Wideomania, czyli Matematyka okiem Sympatyka”, realizowanego z ramienia Instytutu Matematyki UKEN (Finał II Edycji Konkursu – czerwiec 2024). Język wystąpienia: polski
|
dr hab. Tomasz Kopczewski, Uniwersytet Warszawski Tomasz Kopczewski jest adiunktem na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jego główne obszary zainteresowań to nauczanie i badania w dziedzinie mikroekonomii obliczeniowej. Na przestrzeni lat opracował metodologię nauczania o nazwie "Poznaj Samego Siebie". Metoda ta łączy ekonomię eksperymentalną/behawioralną, narzędzia Data Science, obliczania symboliczne, symulacje Monte Carlo, fizykę, filozofię i etykę. Tworzy połączenia między heterodoksyjnymi i ortodoksyjnymi szkołami ekonomii, kreując spójny program edukacyjny i badawczy. Język wystąpienia: polski
|
dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ, Politechnika Łódzka Dr nauk matematycznych, profesor PŁ, zastępca Dyrektora Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Absolwent Uniwersytetu w Utrechcie (Holandia). Koordynator rządowego projektu: „e –podręczniki do kształcenia ogólnego” w zakresie matematyki i informatyki. Rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej - podręczników szkolnych w zakresie matematyki i informatyki (recenzent ponad 100 podręczników). W latach 2008-2014 powołany przez Ministra Edukacji Narodowej na Wiceprzewodniczącego Kapituły do Spraw Profesorów Oświaty. Kierownik ponad 30 projektów unijnych o łącznej wartości ponad 10 milionów euro. Obecnie kieruje również projektem finansowanym z programu Erasmus + „Models for Teaching Three-Dimensional Geometry Using Virtual Reality - Math3DGeoVR”. Nagrody:
Język wystąpienia: polski
|
Prof. Dr. Ewa B. Weinmüller, Vienna University of Technology, Austria Ewa B.Weinmüller has been a member of the Analysis and Scientific Computing Department at the TU Wien, Vienna University of Technology, since 1977. She studied mechanical engineering at the University of Technology in Poznan, Poland, and obtained her MSc degree in 1974. After moving to Austria in 1975 she continued her studies in technical mathematics and physics at the University of Vienna and Vienna University of Technology, which she completed in 1979 with a PhD degree advised by Hans J. Stetter. She was a visiting professor at the Simon Fraser University in Burnaby BC, the Imperial College in London, the University of Bari, in Bari, Italy, and Palacky University in Olomouc, Czech Republic as well as at numerous Summer Schools in Mongolia and the Philippines. Until 2015 she was the coordinator and spokeswoman of the Research Unit Numerics and Simulation of Differential Equations at the TU Wien. Her research interests are analysis and numerical treatment of ordinary differential equations with singularities, especially a-posteriori error estimates, defect correction algorithms, mesh adaptivity in the context of boundary value problems in ordinary differential equations, differential algebraic equations, and software development in Matlab. She is the author and co-author of more than hundred fifty scientific publications. Recently, she obtained two Best Teacher Awards. Język wystąpienia: angielski
|
dr Daniel Wójcik, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Dr Daniel Wójcik is a researcher working directly in Math Education and an active high school teacher. Researcher in Education of Mathematics (PhD). Since 2006 to 2008 teacher in a primary school in Cracow. Since 2008 until now teacher at a high school in Cracow. Since 2017 researcher at the Pedagogical University of Cracow. Author of 10 articles and one monography on education. Promoter of the BYOD method. Specialist in the peer instruction learning approach. Member of the District Examination Commission, instructor of examiners in the national competences exams (matura). Direct trainer of about 40 perspective teachers as mentor of their practicum terms. Active participant of numerous international events including the International Congresses of European Research in Mathematics Education and European Conferences on Social Network. Innovative dissertations in the didactics of mathematics at the UKEN Institute of Mathematics I will talk about the implementation of an innovative idea, which resulted in dissertations in the didactics of mathematics that are a set of educational materials in the form of videos. I will try to briefly present the theoretical framework of the project, its progress and practical relevance. I will conclude with a demonstration of a sample of these educational materials. Język wystąpienia: polski
|
Program ramowy może ulec niewielkim zmianom.
Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu!