Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych 2006 - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych 2006

Data wydarzenia

12-14 października 2006
Ośrodek Szkoleniowo Sportowy „Delfin” w Pucku
Europe/Warsaw strefa czasowa

Treść strony -Stanowisko Konferencji

Stanowisko Konferencji

Stanowisko uczestników Konferencji w sprawie projektów standardów kształcenia

Dziękujemy wszystkim Gościom Honorowym, Uczestnikom oraz Sponsorom za wsparcie naszych działań mających na celu podnoszenie poziomu kształcenia matematycznego w uczelniach technicznych, bowiem wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że to właśnie nauka i wiedza są dzisiaj jednymi z najważniejszych motorów rozwoju gospodarczego.

Doskonale wiemy, że wielu uczniów, obawiając się matematyki, wybiera humanistyczne kierunki studiów. Tymczasem z najnowszych badań Międzyresortowego Zespołu do Prognozowania Popytu na Pracę wynika, że do 2010 roku stale wzrastać będzie zapotrzebowanie na kadrę inżyniersko-techniczną i informatyczną.

W tej chwili zbyt wiele osób kształci się na kierunkach ekonomicznych i społecznych, a za mało na ścisłych, inżynierskich oraz przyrodniczych. Z raportu o zatrudnieniu w Polsce, przygotowanego przez ekspertów Ministerstwa Gospodarki i SGH, wynika, że jedynie 14 proc. studentów wybiera studia techniczne. W państwach Unii Europejskiej na kierunkach technicznych i nauk ścisłych studiuje średnio 26 procent wszystkich studentów. W krajach tych, gdzie na studia politechniczne decyduje się dwa razy więcej kandydatów niż w Polsce, już występuje deficyt inżynierów.

Wydaje się więc, że wszyscy ci, którzy nie boją się matematyki, przedmiotów ścisłych i nowoczesnej technologii, będą mogli oczekiwać zainteresowania ze strony rynku pracy.

Mamy nadzieję, że stanowisko uczestników w sprawie projektów standardów kształcenia na kierunkach technicznych w zakresie przedmiotów matematycznych złożone na zakończenie Konferencji na ręce Wiceprzewodniczącego Rady Głównej Szkolnictwa Głównego prof. dr hab. Jana Madeya i Przewodniczącego Państwowej Komisji Akredytacyjnej prof. dr hab. Zbigniewa Marciniaka przyczyni się do realizacji założeń procesu bolońskiego w odniesieniu do wyższego kształcenia technicznego w Polsce oraz wypracowania kierunków działań mających na celu podniesienie atrakcyjności kierunków technicznych w oczach kandydatów na studia.

Stanowisko uczestników XII Ogólnopolskiej Konferencji Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych w sprawie projektów standardów kształcenia na kierunkach technicznych w zakresie przedmiotów matematycznych