Miło nam przekazać, iż w pierwszym dniu konferencji swoje wykłady przewodnie wygłoszą następujący naukowcy/ We are pleased to announce that the following scientists will deliver their keynote lectures on the first day of the conference
Profesor Jan Frick
Jan Frick pełni funkcję profesora na Uniwersytecie w Stavanger. W okresie od 1991 do 2023 roku, zajmował stanowisko profesora w Szkole Biznesu, a od 2023 roku kontynuuje swoją działalność na Wydziale Nauk Ścisłych i Technologii. Jest przewodniczącym sieci CIAM (Klastera Zarządzania Aktywami Przemysłowymi) od listopada 2018 roku. Strona internetowa sieci to: http://ciam.uis.no.
W latach 2005-2007 pełnił funkcję prodziekana ds. badań na Wydziale Nauk Społecznych. Prof. Jan Frick posiada tytuł magistra nauk o zarządzaniu operacjami i technologią informacyjną uzyskany na Norweskim Instytucie Technologii w Trondheim. Stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie w Aalborg w Danii w 1991 roku. W swojej karierze zawodowej pracował w instytutach badawczych takich jak SINTEF (1980-1983) i Rogaland Research Institute (1983-1988), a także instytucjach współpracy przemysłowej, takich jak Jærtek w Bryne (1988) i TESA w Sandnes (1988-1991).
Prof. Frick zarządzał wieloma projektami badawczymi w Norwegii i za granicą, a także koordynował sieci współpracy przemysłowej. Jego dorobek obejmuje liczne publikacje w międzynarodowych konferencjach, czasopismach oraz rozdziałach książek. Ponadto, dr Jan Frick jest aktywnym członkiem grupy roboczej IFIP (Międzynarodowej Federacji Przetwarzania Informacji) o nazwie "Integration in Production Management". Jest także członkiem międzynarodowego gremium redakcyjnego czasopisma "International Journal of Operation and Production Management" oraz "International Journal of Web Based Communities". Prof. Jan Frick nadzoruje liczne międzynarodowe projekty związane z e-learningiem, szerokopasmowym dostępem do Internetu, zarządzaniem Lean oraz innowacjami.
Poza swoją działalnością akademicką, jest przewodniczącym zarządu i współwłaścicielem ośrodka narciarskiego Sirdal Skisenter AS w Sirdal, Norwegia. Jest również przewodniczącym zarządu oraz menedżerem firm Beinesdalen Utvikling AS oraz Tjørhomfjellet Eiendom AS. W przeszłości, w 1985 roku, był jednym z założycieli Stavanger Macintosh User Group (SMUG) i obecnie pełni funkcję lidera tej grupy. Strona internetowa grupy to: www.iSmug.no. Jego specjalizacje obejmują rozwój biznesu, doradztwo oraz międzynarodowe projekty badawcze.
Professor Jan Frick
Jan Frick is a professor at the University of Stavanger. In the period from 1991 to 2023, he held the position of professor at the Business School, and from 2023 he continued his work at the Faculty of Science and Technology. He has been the chairman of the CIAM network (Industrial Asset Management Cluster) since November 2018. The network's website is http://ciam.uis.no.
In the years 2005-2007, he served as vice-dean for research at the Faculty of Social Sciences. Prof. Jan Frick holds a Master's degree in Operations Management and Information Technology from the Norwegian Institute of Technology in Trondheim. He obtained his PhD from Aalborg University in Denmark in 1991. During his professional career, he worked at research institutes such as SINTEF (1980-1983) and Rogaland Research Institute (1983-1988), as well as industrial cooperation institutions such as Jærtek in Bryne (1988) and TESA in Sandnes (1988-1991).
Prof. Frick has managed numerous research projects in Norway and abroad and coordinated industrial cooperation networks. His achievements include numerous publications in international conferences, journals, and book chapters. Additionally, Prof. Jan Frick is an active member of the IFIP (International Federation for Information Processing) working group called "Integration in Production Management". He is also a member of the international editorial board of the "International Journal of Operation and Production Management" and "The International Journal of Web-Based Communities". Prof. Jan Frick supervises numerous international projects related to e-learning, broadband Internet access, Lean management and innovation.
In addition to his academic activities, he is the chairman of the board and co-owner of the Sirdal Skisenter AS ski resort in Sirdal, Norway. He is also the chairman of the board and manager of Beinesdalen Utvikling AS and Tjørhomfjellet Eiendom AS. In the past, in 1985, he was one of the founders of the Stavanger Macintosh User Group (SMUG) and currently serves as the leader of this group. The group's website is www.iSmug.no. His specializations include business development, consulting, and international research projects.
Prof. zw. dr hab. inż. Zbigniew Kłos
Prof. dr hab. inż. Zbigniew Kłos jest pracownikiem Instytutu Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych na Wydziale Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej. W działalności naukowej koncentruje się na zagadnieniach: budowy i eksploatacji obiektów technicznych, ze szczególnym zorientowaniem na zagadnienia zarządzania ich cyklem życia (Life Cycle Management, Life Cycle Assessment, Life Cycle Engineering); zarządzania jakością oraz Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Jest autorem licznych artykułów i książek z tego zakresu, w tym redaktorem wydanej w 2022 roku przez wydawnictwo Springer pracy pt. „Towards Sustainable Future – Life Cycle Management. Challenges and Prospects” oraz opublikowanej w 2017 roku przez Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej książki „Innowacyjność i innowacje”. Od 2002 roku pełni funkcję członka komitetu redakcyjnego i redaktora tematycznego (obszar: Machines and Devices) czasopisma „International Journal of Life Cycle Assessment”, wydawanego przez wydawnictwo Springer. W 2019 roku przewodniczył organizacji konferencji międzynarodowej: „The 9th International Conference on Life Cycle Management – LCM 2019”, która zgromadziła w Poznaniu ponad 500 uczestników z 40 krajów. Działalność dydaktyczna profesora Zbigniewa Kłosa obejmuje, między innymi, opracowanie podstawy programowej i współorganizację odbywającej się od 2015 roku pod auspicjami Politechniki Poznańskiej i University of Maribor, konferencji dla doktorantów „Joint PhD Students Conference Poznań – Maribor POZ-MAR”, zainicjowanie i opracowanie programu studiów dla anglojęzycznej specjalności „Product Engineering”, adresowanej głównie do studentów zagranicznych i prowadzonej od 2013 roku, a także organizację i przewodniczenie 15 edycjom międzynarodowych letnich szkół dla studentów wyższych uczelni technicznych “International Summer School of Practical Problems Solving in Mechanics, Material Engineering and Transportation”. Profesor Kłos jest też zaangażowany w promowanie idei zarządzania jakością: w latach 1998 – 2019 pełnił funkcję przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego Konkursu o Wielkopolską Nagrodę Jakości, a od 1994 roku jest członkiem Komitetu Polskiej Nagrody Jakości.
Professor Zbigniew Kłos
Prof. Zbigniew Kłos, D.Sc. is an employee of the Institute of Machines and Motor Vehicles at the Faculty of Civil and Transport Engineering, Poznan University of Technology. In his scientific activity, he focuses on the following issues: construction and operation of technical facilities, with particular emphasis on the issues of their life cycle management (Life Cycle Management, Life Cycle Assessment, Life Cycle Engineering); quality management and Closed-loop Economy. He is the author of numerous articles and books in this field, including the editor of a 2022 paper published by Springer Publishing entitled 'Towards Sustainable Future - Life Cycle Management. Challenges and Prospects' and the book 'Innovation and Innovation' published in 2017 by Poznan University of Technology Publishing House. Since 2002, he has been a member of the editorial committee and subject editor (area: Machines and Devices) of the International Journal of Life Cycle Assessment, published by Springer. In 2019, he chaired the organisation of the international conference: "The 9th International Conference on Life Cycle Management - LCM 2019", which brought together more than 500 participants from 40 countries in Poznan. The teaching activities of Professor Zbigniew Kłos include, among others, the development of the programme basis and co-organisation of the conference for PhD students "Joint PhD Students Conference Poznań - Maribor POZ-MAR", which has been taking place since 2015 under the auspices of the Poznań University of Technology and the University of Maribor, the initiation and development of the study programme for the English-language specialisation "Product Engineering", addressed mainly to foreign students and conducted since 2013, as well as the organisation and chairmanship of 15 editions of the "International Summer School of Practical Problems Solving in Mechanics, Material Engineering and Transportation" for students of technical universities. Professor Kłos is also committed to promoting the idea of quality management: from 1998 to 2019, he served as chairman of the Organising Committee of the Competition of Wielkopolska Quality Award, and since 1994 he has been a member of the Polish Quality Award Committee.
Profesor Louise Manning
Louise Manning jest profesorem zrównoważonych systemów rolno-spożywczych w Lincoln Institute for Agri-Food Technology na Uniwersytecie Lincoln. Prof. Manning od prawie 40 lat pracuje w przemyśle, doradztwie i badaniach, opracowując strategię, politykę, efektywność i produktywność przedsiębiorstw oraz rozwój osobisty w sektorze rolno-spożywczym. Prof. Manning opublikowała ponad 125 recenzowanych artykułów, a także napisała i zredagowała wiele książek. Jej ostatnie prace skupiają się szczególnie na identyfikowalności, przejrzystości, etycznym zachowaniu i etycznym wykorzystaniu danych i technologii oraz rosnącej cyfryzacji dostaw żywności.
Professor Louise Manning
Louise Manning is Professor of Sustainable Agri-food Systems at the Lincoln Institute for Agri-food Technology, University of Lincoln. Prof. Manning has worked for nearly 40 years in industry, consultancy, and research to inform strategy, policy, business productivity efficiency, and personal development in the agri-food sector. Prof. Manning has published over 125 peer-reviewed papers and has also written and edited multiple books and book chapters. Her recent work focuses specifically on traceability, transparency, ethical behaviour, and ethical use of data and technology and the increasing digitization of food supply.
Profesor zw. dr hab. Elżbieta Skrzypek
Prof. dr hab. Elżbieta Skrzypek była pracownikiem Instytutu Nauk o Zarządzaniu i Jakości na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Działalność zawodowa profesor Elżbiety Skrzypek obejmowała zatrudnienie w Pracowni Projektowania dla Potrzeb LZW w Lublinie, UMCS Lublin. Stanowiska pełnione przez Panią profesor w UMCS to: zastępca dyrektora Instytutu Ekonomii, kierownik Zakładu Organizacji i Zarządzania, kierownik Zakładu Ekonomiki Jakości, kierownik Katedry Zarządzania Jakością i Wiedzą, dwie kadencje prodziekan Wydziału Ekonomicznego, prorektor UMCS, dziekan Wydziału Ekonomicznego.
Dorobek naukowy Pani Profesor Elżbiety Skrzypek obejmuje ponad 450 opublikowanych prac naukowych; 73 książki autorskie i pod redakcją, 77 recenzji wydawniczych książek, 78 recenzji prac doktorskich, 33 recenzje prac habilitacyjnych, 16 recenzji do tytułu i stanowiska profesora. Pani profesor uzyskała tytuł „Kobiety Roku 2014” (wybór za pośrednictwem Gazety Wyborczej). Jako dziekan Wydziału Ekonomicznego w latach 2005-2008 była inicjatorem i organizatorem kierunku Finanse i Rachunkowość na Wydziale Ekonomicznym, wniosła wkład w przygotowanie wniosku w związku z ubieganiem się o prawa doktoryzowania z zarządzania na Wydziale Ekonomicznym. Jako prorektor UMCS uczestniczyła w licznych gremiach doradczych i eksperckich. Brała również udział w pracach badawczych oraz grantach (kierownictwo 4 grantów KBN i NCN, jako wykonawca w jednym grancie). Wniosła wkład w promowanie nauki polskiej w kraju i za granicą poprzez zorganizowanie 17 międzynarodowych konferencji naukowych oraz 12 konferencji o zasięgu ogólnopolskim (członkostwo w Radach naukowych konferencji krajowych i zagranicznych). Profesor Elżbieta Skrzypek współpracowała z ośrodkami z Niemiec, USA, Australii, Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji, Szwajcarii, Ukrainy oraz Litwy.
Aktywność społeczna Pani profesor obejmuje działalność w komisji Kobiet w sekcji Przedsiębiorczość w Urzędzie Miasta Lublin, przewodniczenie posiedzeniom Kapituły w konkursie Regionalnej Nagrody Jakości, uczestnictwo w pracach zespołu przyznającego nagrody Fair Play w regionie lubelskim, członkostwo w kapitule GOELAND (coroczny konkurs), aktywność w ramach Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej dla młodzieży szkół średnich w Okręgu Lubelskim (przewodnicząca). Działalność publiczna Pani profesor na rzecz społeczności uczelnianej, regionalnej i ponadregionalnej: pracowała przez 3 lata w UKA, zajmując się problemami akredytacji kierunków w 17 Uniwersytetach, prężnie działa w Klubie Forum ISO 9000, posiada znaczące zasługi w zakresie tworzenia i wdrażania systemu jakości kształcenia w polskich uczelniach i przedsiębiorstwach. Profesor Elżbieta Skrzypek jest członkiem Komitetu Organizacji i Zarządzania PAN, Oddziału PAN w Lublinie i Poznaniu, PTE w Lublinie, Lubelskiego Towarzystwa Naukowego. Wyróżniona została następującymi nagrodami; nagrody Rektora UMCS, Złoty Krzyż Zasługi i dwa razy Srebrny Krzyż Zasługi, Medal Edukacji Narodowej, trzy razy Najlepszy Dydaktyk Roku, Polska Nagroda Jakości w dziedzinie Nauka.
Professor Elżbieta Skrzypek
Professor dr hab. Elżbieta Skrzypek (Prof., Ph.D.) was an employee of the Institute of Management and Quality Sciences at the Faculty of Economics of the Maria Curie-Skłodowska University in Lublin. The professional activity of Professor included the employment in “Pracownia Projektowania dla Potrzeb LZW” in Lublin, UMCS Lublin. The positions held by Professor at UMCS Lublin were: deputy director of the Institute of Economics, head of the Organization and Management Division, head of the Quality Economics Division, head of the Department of Quality and Knowledge Management, Vice-Dean of the Faculty of Economics (two terms), Vice-Rector at UMCS, Dean of the Faculty of Economics.
The scientific achievements of Professor Elżbieta Skrzypek include over 450 published scientific papers, 73 books (author’s and edited), 77 book publishing reviews, 78 reviews of doctoral theses, 33 reviews of habilitation theses (postdoctoral dissertations), 16 reviews for the title and position of professor. The Professor obtained the title “Women of the Year 2014” (election via “Gazeta Wyborcza”). As a Dean of Faculty of Economics (2005-2008) Professor initiated and organized the faculty of Finance and Accounting. She contributed to the preparation of the application for the right to doctorate in management at the Faculty of Economics. As Vice-Rector at UMCS she participated in numerous advisory and expert bodies. Professor took part in research works and grants (KBN and NCN grants). She contributed to promoting Polish science at home and abroad by organizing 17 international conferences and 12 conferences (national scale). She cooperated with research centers from Germany, USA, Australia, Great Britain, Czech Republic, Slovakia, Switzerland, Ukraine and Lithuania. Professor’s social activity includes; working in the Women’s Committee in the entrepreneurship section of the Lublin City Hall, chairing the Chapter’s meetings in the Regional Quality Award competition, participating in the work of the Fair Play award team in the Lublin region, membership in the GOELAND (annual competition), activity in Economic Knowledge Olympics for secondary schools in the Lublin district (chairwoman). Professor’s public activity; worked for 3 years at UKA, dealing with the problems with accreditation of faculties in 17 universities, taking part in ISO 9000 Forum Club, creating and successfully implementing quality system in Polish higher education and in business. Professor Elżbieta Skrzypek is a member of Organization and Management Committee in Polish Academy of Sciences (PAN), also member of PAN branch in Lublin and Poznań, member of PTE in Lublin and Lublin Scientific Society. Professor was awarded the following prizes; Rector’s award (UMCS), Golden Cross of Merit, Silver Cross of Merit (twice), Medal of National Education, The Best Educator of the Year (twice), Polish Quality Award in the field of Science.
Isao Yoshino
Isao Yoshino spędził 40 lat w japońskiej Toyocie, pracując na wielu kierowniczych stanowiskach w różnych działach. Jego kariera w Toyocie była tradycyjną karierą managerów, polegającą na cyklicznej zmianie działu służącej rozszerzaniu perspektywy na realizowane w firmie procesy.
Zaczynał jako stażysta na produkcji, by następnie pracować w dziale eksportu, później produkcji, badań i rozwoju, corporate planning, human resources i sprzedaży. Pracował również jako reprezentant Toyoty w Biurze w San Francisco, a także w dywizji zajmującej się sprzedażą luksusowych łodzi motorowych.
Po przejściu na emeryturę został konsultantem Cal Conculting, LLC w USA i wykładowcą w Nagoya Gakuin University. Dziś współpracuje z HEC Montreal Bussiness School, a także gości na Politechnice Gdańskiej. Wspiera również europejskie, amerykańskie i azjatyckie przedsiębiorstwa w ich drodze do doskonałości.
Isao Yoshino przede wszystkim był jedną z głównych sił napędowych mało znanego programu Toyoty Kanri Nouryoku (Kan-Pro), inicjatywy rozwoju menedżerów (zwłaszcza dla tych spoza produkcji) będącą odpowiedzią na wyzwania, z którymi mierzyła się Toyota.
Program Kan-Pro został opracowany w 1978 roku przez Masao Nemoto, który kierował udaną inicjatywą Toyoty Deming Prize w 1965 roku. Yoshino był jednym z 4 pracowników odpowiedzialnych za szkolenie dwóch tysięcy menedżerów z całej firmy. Każdy lider miał opracować swoje własne hoshin kanri w formacie A3, wdrożyć je i co sześć miesięcy przekazywać swoim menedżerom informacje zwrotne na ten temat.
W 1983 roku został poproszony o kierowanie nowo utworzonym programem szkoleniowym dla liderów warsztatów w zakładzie NUMMI w Fremont w Kalifornii. Celem było pokazanie liderom, jak Toyota chce prowadzić fabrykę, przenosząc ich na 3 tygodnie do fabryki Takaoka w Nagoi i łącząc ich z japońskimi odpowiednikami, aby dowiedzieć się, jak działa TPS.
Autor “America Mono-Gatari Vol. 1”: Osu America-jin, Hiku Nihon-jin (in Japanese).
In English, title means “American Stories Vol.1”: - Americans Push, Japanese Pull - Sankeisha 2006 oraz “America Mono-Gatari Vol. 2”: Sasurau America-jin (in Japanese). In English, title means “American Stories Vol. 2”: - Wandering Americans - : Sankeisha 2008
Isao Yoshino
Isao Yoshino spent 40 years at Toyota of Japan, working in a number of managerial positions in various departments. His career at Toyota was a traditional managerial career, involving a cyclical change of department to broaden his perspective on the company's processes. He started as a trainee in production, then worked in export, production, research and development, corporate planning, human resources and sales. He also worked as a Toyota representative in the San Francisco Office, as well as in the division selling luxury motor boats.
After retiring, he became a consultant for Cal Conculting, LLC in the US and a lecturer at Nagoya Gakuin University. Today, he works with HEC Montreal Bussiness School and is a guest lecturer at Gdansk University of Technology. He also supports European, American and Asian companies on their journey to excellence.
Isao Yoshino, first and foremost, was one of the main driving forces behind Toyota's little-known Kanri Nouryoku (Kan-Pro) program, a manager development initiative (especially for those outside of production) in response to the challenges Toyota was facing.
The Kan-Pro program was developed in 1978 by Masao Nemoto, who led the successful Toyota Deming Prize initiative in 1965. Yoshino was one of 4 employees responsible for training two thousand managers from across the company. Each leader was to develop his or her hoshin kanri in A3 format, implement it, and provide feedback on it to his or her managers every six months.
In 1983, he was asked to direct a newly established workshop leader training program at the NUMMI facility in Fremont, California. The goal was to show leaders how Toyota wanted to run the plant by taking them to the Takaoka plant in Nagoya for three weeks and connecting them with Japanese counterparts to learn how TPS works
Autor “America Mono-Gatari Vol. 1”: Osu America-jin, Hiku Nihon-jin (in Japanese).
In English, title means “American Stories Vol.1”: - Americans Push, Japanese Pull - Sankeisha 2006 oraz “America Mono-Gatari Vol. 2”: Sasurau America-jin (in Japanese). In English, title means “American Stories Vol. 2”: - Wandering Americans - : Sankeisha 2008