Didactic Innovations in Academic Mathematics DIAM | Innowacje dydaktyczne w matematyce akademickiej - Konferencja - BRIDGE of Knowledge

Konferencja Didactic Innovations in Academic Mathematics DIAM | Innowacje dydaktyczne w matematyce akademickiej

Data wydarzenia

15 grudnia 2025
Politechnika Gdańska
Europe/Warsaw strefa czasowa

Treść strony -DIAM 2025

DIAM 2025

Inicjatywa 

Innowacje dydaktyczne w matematyce akademickiej
 Didactic Innovations in Academic Mathematics (DIAM)

jest kontynuowana w roku 2025!

Przypominamy, że dnia 24 czerwca 2024 roku odbyła się w Centrum Matematyki Politechniki Gdańskiej konferencja 
Innowacje dydaktyczne w matematyce akademickiej (Didactic Innovations in Academic Mathematics - DIAM).

Kolejna edycja Konferencji DIAM odbędzie się w dniach 22-23 czerwca 2026!

W roku 2025, zgodnie z zapowiedziami, przygotowujemy się do utworzenia zespołu badawczo-rozwojowego DIAM związanego z dydaktyką matematyki akademickiej.

Serdecznie zapraszamy do nadsyłania propozycji artykułów do publikacji naukowej (ZN WEiA PG, ISSN, artykuły mają nr DOI) poświęconej przyszłości dydaktyki matematyki na poziomie akademickim:

Matematyka 2035: Prognozy i innowacje

Celem publikacji jest zgromadzenie różnych wizji rozwoju metodyki oraz technologii edukacyjnych. Do nadsyłania propozycji artykułów zapraszamy nauczycieli akademickich oraz badaczy, którzy kształtują edukację matematyczną i wprowadzają ją w nadchodzącą dekadę,

Tematyka publikacji: Artykuły naukowe, studia przypadków oraz analizy prognostyczne koncentrujące się na:

  • Innowacjach technologicznych w nauczaniu matematyki (m.in. sztuczna inteligencja, narzędzia VR/AR, platformy adaptacyjne)
  • Ewolucji metod dydaktycznych (np. flipped classroom, gamifikacja, podejście projektowe)
  • Interdyscyplinarności w edukacji matematycznej (STEM oraz integracja np. z naukami przyrodniczymi, ekonomią, naukami społecznymi)
  • Wyzwaniach przyszłości (np. nauczanie hybrydowe, kompetencje miękkie studentów, etyka w edukacji cyfrowej)
  • Innych aspektach spojrzenia w przyszłość dydaktyki matematyki akademickiej

Profil autorów: Nauczyciele akademiccy, wykładowcy oraz badacze zajmujący się:

  • Dydaktyką matematyki
  • Technologiami edukacyjnymi
  • Psychologią uczenia się
  • Projektowaniem programów nauczania
  • Zapewnianiem jakości kształcenia
  • Internacjonalizacją kształcenia

Szczegóły związane z publikacją

Kontakt

Liczymy na Państwa głos w dyskusji o przyszłości nauczania matematyki akademickiej!

Prosimy o przekazanie tego zaproszenia współpracownikom zainteresowanym tematyką innowacji w edukacji matematycznej.